Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta maakt geen compressie
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door schotta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 december 2009 om 17:02 #210197
Hallo,
Van de week heb ik een 43mm DR op mijn citta gelegd.
Ik wou heb proberen te starten maar hij maakte geen compressie met het aanrennen.
Ik had naar het vliegwiel gekeken maar die ging niet draaien:(..
want als ik met een sleutel mijn koppeling aandraai dan maakt hij wel compressie..Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben??:
ik had mijn zuiger op mijn krukas gezet en toen had ik mijn zuiger in mijn cilinder geschoven maar toen ik mijn cilinder in mijn carter wou schuiven ging dat heeeeel moeizaam dus had ik lichtjes met een hamer kleine tikjes gegeven op de bovenkant van mijn cilinder net zolang tot mijn cilinder tegen me carter zat.Groeten Tijs,
(Alvast bedankt)30 december 2009 om 17:22 #230051hallo,
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 65cc malossi, ik wilde de cilinder in carter schuiven maar dat ging niet dus ik met hamer maar ja nu liep de zuiger aan onder vast in mijn cilinderI(heb jij daar ook last van als je aan je krukas draait).dat kwam door mijn begrenste carter die het cilinder hemd naar binnen duwde. Nu moet je even met dremel waar je carter je cilinderhemd tegen houd (dus waar het zwaar gaat om hem er in te duwen) daar moet je wat weg vrezen, over heel de ronde even veel weghalen dan.
heb ik gedaan en toen liep mijn zuiger weer prima rond denk dat dat al veel zal helpen.
adriaan
(ps. laat GEEN ijzervijlsel in je krukas enzo vallen het beste is om even je blok uitelkaar te halen).30 december 2009 om 18:08 #230052dan is je vliegwiel-spie gebroken tijs.
even een nieuwe halen en in je krukas zetten, vliegwiel er overheen,
koppeling erop en aandraaien zodat je vliegwiel vastzit, en kijken of
ie start met bijv. een boormachine. (zeer waarschijnlijk wel)30 december 2009 om 21:38 #230056hallo,
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 65cc malossi, ik wilde de cilinder in carter schuiven maar dat ging niet dus ik met hamer maar ja nu liep de zuiger aan onder vast in mijn cilinderI(heb jij daar ook last van als je aan je krukas draait).dat kwam door mijn begrenste carter die het cilinder hemd naar binnen duwde. Nu moet je even met dremel waar je carter je cilinderhemd tegen houd (dus waar het zwaar gaat om hem er in te duwen) daar moet je wat weg vrezen, over heel de ronde even veel weghalen dan.
heb ik gedaan en toen liep mijn zuiger weer prima rond denk dat dat al veel zal helpen.
adriaan
(ps. laat GEEN ijzervijlsel in je krukas enzo vallen het beste is om even je blok uitelkaar te halen).Dat lijkt me sterk want ik kan mijn krukas wel draaien dus mijn zuiger gaat openneer (niet super soepel maarja)
maar als ik mijn citta aanduw dan maakt hij helemaal geen compressie dus hij slaat neit over als het ware..
want als mijn zuiger bleef hanegn of moeizaam zou lopen dan zou hij wel aanslaan maar dan zou mijn band blokeren toch?MVG
Tijs30 december 2009 om 21:44 #230057het zouw kunnen dat je aanloop schoentjes dan gewoon niet genoeg aan kunnen grijpen maar als je zegt dat je zonder veel moeite aan je krukas kan draaien is het niet het zelfde probleem als ik had
mvg. Adriaan
30 december 2009 om 21:46 #230058misschien domme vraag, maar heb je toevallig ook iets veranderd aan je startsegmenten van je koppeling?
30 december 2009 om 21:46 #230059staat je vsnaar strak? ren anders eens heel hard met decompressiehendel in, staat hij niet in de loopstand? nergens extreme valse lucht? gaan de startsigmenten wel uit? veertjes verwijderen in de startsigmenten?
30 december 2009 om 22:37 #230061eey bedankt allemaal ik zal er morgen naar kijken en hoop dat het dat is..
dankjewel en ik laat het morge wel horen.
Gr TijsNou een dag later:
Ik heb het allemala geprobeerd een andere koppeling, en startsegmentveertjes eruit gehaald maar nog steeds geen succes hij duwd wel moeizamer maar mijn krukas draait nog steeds niet.
Maar ik heb mijn koppeling eraf gehaald en ik kan mijn krukas niet met mijn hand draaien ik moet hem met een tang draaien anders lukt het niet.. dus misschien kan mijn koppeling mijn krukas niet aandraaien omdat het te moeizaam gaat.
kan iemand mij vertellen waarom hij zo moeilijk draait?MVG/Alvast bedankt
Tijs Roefs16 maart 2010 om 22:17 #231229heej jongens,
ik had t zelfde probleem , toen heb ik n kwartier aan lope rennen en toen las ik dit van even de decompressie knop inhouden en dat hielp .
brommer loopt nu geod:)
en even btw, heb je de spies er in zitten?
ik heb dit namelijk ook een keer gehad(beginnersfoutje) dat halfmaantje kwijt geraakt en neit weten dat die er in meot,
gelukkig gebeurt dat maar een keer:P -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.