Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta loopt zwaar aan op koppeling
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Luïsa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2020 om 16:13 #799488
Goedemiddag. Leuk een plaatsje met allemaal liefhebbers van zelfde brommertjes.
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over een probleempje.
Heb een Citta van een maatje om na te kijken omdat ie niet liep. Heb zelf ook een Citta btw.
Alles gecontroleerd, puntjes afgesteld, carb schoongemaakt (zat vuil in sproeier en naald) en loopt weer. Enige wat ik niet opgelost krijg is dat die zwaar loopt op de koppeling. Achterpoulie zit met snaar op koppeling die los op as zit. Kan weinig zwaars aan zijn. Als ik klok op achterwiel stil zet dan draai achterwiel soepel, maar aanduwen is lood zwaar ivg met mijn eigen Citta. Heb al koppeling op as gesmeerd, maar bied geen resultaat. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?24 juni 2020 om 19:07 #799495Naaldlager met bus in de koppelingsschaal vervangen. En nieuw vet er bij doen. Jaja, sommige monteren ze zo droog! Echt waar.
Achternaaf loopt zwaar, genoeg olie??
Zitten alle ringetjes goed bij het lager? Volgorde.
Haal de riem eens los, dan voel je wat zwaar loopt.
Misschien startsegmenten los en/of zonder veertjes. Of een koppelingssegment blijft hangen.
Gr. Wim.Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.24 juni 2020 om 19:15 #799497Zonder snaar loopt ie gewoon prima. Ook in klok voldoende olie. Zal inderdaad de naald en bus vervangen en invetten. Advies voor type vet? Koppeling en startsegmentjes met veertjes staan sowieso op nominatie voor vervanging. Dank je voor feedback
25 juni 2020 om 10:18 #799514Gewoon kogellagervet, tube SKF is goed bijvoorbeeld.
Bestel de keerring ook gelijk mee.
En let ook op volgorde van de drie ringetjes aan de achterzijde bij de seegerring.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.12 april 2024 om 15:42 #824476Dit is een oud topic maar mijn Citta doet dit ook.Loopt heel zwaar aan.Je hoort meteen boeboeboep ja sorry hoe leg je een geluid vast in woorden haha.
Hij wil direct aan.
En gaat ook met een stap aan.
Maar volgens mij hoort hij niet zo zwaar aan te lopen.Vriend van me zei is niets ergs aan maakt goede compressie maar ik denk dat het niet hoort.Maar hij loopt op wat knettergeluidjes als ik niet voluid rij wel fijnInstagram: Reckless_Behaviour_Carphotos12 april 2024 om 19:16 #824481Als je echt met m aan de hand wilt wandelen
druk je natuurlijk de fiets/loopstand in op de achternaaf. Dan loopt ie super soepel.Bij starten of aanrennen kan het zijn dat de startkoppeling direct al wil aangrijpen, bij jou waarschijnlijk. Eigenlijk is dat best fijn.
Je hoeft dan niet eerst bijna 10km/u te rennen eer de startkoppeling aangrijpt en z’n werk pas doet.
Het te snel aangrijpen kan komen door slappe startveertjes of gebroken veertje(s) of verwijderde veertjes.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.12 april 2024 om 21:58 #824482Is dat verder niet erg?
Ik vind het zelf namelijk wel fijn dat hij met een stap aan gaat.
Motorisch is het enige wat mij opvalt dat hij een beetje knettert dus geen continugeluid maakt als ik niet voluit rijdt.
Als ik voluit rij hoor ik dat niet.
Maar hij heeft nog niet gesmoort of uitval laten zien.Instagram: Reckless_Behaviour_Carphotos -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.