Vespa-Ciao.NL
:: Citta loopt slecht of helemaal niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta loopt slecht of helemaal niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

xsm19
    Topic starter

Hallo,

Ik ben bezig met het restaureren van een citta, maar toen startte hij niet.
      Oke, blok eronderweg en met een boormachine starten.
      Na veel moeite liep ie eindelijk, maar alleen met de choke erop, dus een grotere sproeier erin maar dat hielp ook niet. Andere cilinder en een andere caburateur, maar hielp ook niet. Een vriend van me zij dat ie misschien wel ergens valse lucht wegtrok of dat de zuigerveren versleten zijn.
      Elke keer dat ik de cilinder eraf haalde was de voetpakking wel nat van de benzine. Kan het zijn dat ie dan daar langs lekt?
      Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn.
      GR,
      Xander

ritze
      Bijdrager

aangezien je toch de hele tijd het blok in jouw handen hebt is het misschien eens het proberen waard om je inlaat eens te testen:

hiermee bedoel ik dat je de krukas op “inlaat dicht“ zet en dan eens flink op die tuit blaast.
        Er zou dan niks doorheen mogen komen.
        ik denk zelf niet dat de voetpakking het probleem is. als deze namelijk nog gewoon heel is kan die alleen maar zweten.

wil je testen of je blok in het geheel dicht is (rook methode) dan zet je de kruk op “zuiger bovenste dode punt“ en blaast dan weer door de inlaat.
        er mag eigenlijk alleen rook uit de uitlaat poort komen thats all, als het ergens anders uit komt dan lekt die

en natuurlijk keerring checken :thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

xsm19
        Topic starter

Bedankt Ritze,
          Toen ik de inlaat op dicht zette en er op blaasde kwam er lucht langs. Licht dit aan het carter of aan de krukas?
          gr

ritze
          Bijdrager

tja dat is lastiger te bepalen, meestal is de inlaat gewoon kapot.
            dit omdat steen harder is dan boter (kruk sloopt het carter)

ik zou het blok open maken en kijken of de inlaat beschadigd is. zo ja? nieuw carter

of je moet al een zieke kruk speling hebben, maar die kans acht ik klein

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.