Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › citta loopt niet meer na vervangen cilinder en zuiger
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door SuperSi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 april 2020 om 16:35 #795568
ik heb een 50 cc dr cilinder op mijn citta gezet incl nieuwe zuiger alleen nu start hij bijna niet. als ik hem aan ren doet hij het in het begin even maar valt vrij snel weer uit, komt dit door de nieuwe cilinder? alles is standaard behalve dan de nieuwe cilinder, carb heb ik schoon gemaakt en werkt goed.
13 april 2020 om 16:38 #795571dan is je sproeier te klein waarschijnlijk. Is een heel bekend geluid wanneer hij teveel lucht krijgt. Bwooooohp, wanneer je gas geeft. station air zou hij zomaar prima kunnen lopen maar bij gas geven valt ie meteen weg. een truukje is de choke erop en dan beetje gas geven, kijken of ie dan beter reageert, als dat zo is, dan weet je meer.
13 april 2020 om 16:49 #795577Hij maakte inderdaad wel een iets ander geluid dan normaal maar dacht dat dat misschien door de nieuwe cilinder zou komen. Ik heb hem met choke en gas gestart omdat ik er vanuit ging dat er nog niet genoeg brandstof kreeg omdat hij uit elkaar is geweest, zal zometeen even testen met minder gas.
Volgens mij zit er nu sproeier 35 in.Ik heb er trouwens wel een nieuwe luchtfilter (Malossi) erop gezet.
13 april 2020 om 17:33 #795580Sproeier lijkt me inderdaad aan de lage kant. Weet je ook zeker dat je je zuiger met het pijltje naar de uitlaatpoort hebt gemonteerd?
13 april 2020 om 17:47 #795581Ja het pijltje op de cilinder wijst richting de uitlaat poort. Aan welke maar sproeier denken jullie dan?
13 april 2020 om 18:04 #795583sproeier 35? dat is echt een snorfiets sproeier, dus 12/7 carb een blok met snor inlaat poort, snor overbrenging en uitlaat. zonde van die snelle 50, dezelfde resultaten behaal je met originele cilinder, brommer blok en 13/13 carb en citto uitlaat ongeveer.
ik krijg het gevoel dat jij hem met die snelle 50 wat rapper wil laten lopen, dat is een mooi begin, begrijp me niet verkeerd, maar er zitten nogal wat ‘ bottlenecks’ in je setup nu en dat is jammer van je geld aan die cilinder. Gooi er op zijn minst een 12/10 carb op en een citto uitlaat, dan heb je iets geinigs om op te rijden.
zo’n brommer carb van 12/10 kun je zo vinden voor weinig geld en citto uitlaat kost ook maar 30 euro of zo meen ik?13 april 2020 om 18:38 #795587het idee van de DR was om hem net iets sneller te laten optrekken dus niet perce harder te laten lopen, maar ik heb niet echt goed nagedacht over de carb en uitlaat. Opzich kan ik nog wel een 12/12 carb (goedkoopste carb op jmpb) kopen met een water grotere sproeier. En misschien een andere uitlaat, ik snap alleen niet precies welke jij bedoeld.
13 april 2020 om 22:18 #795600Ah. Ik bedoel de oude vertrouwde Sito uitlaat. Sorry voor de spelling fout. Vroeger veel gebruikt om nét iets meer uit je originele brommer te halen. Zag eruit als origineel, maar was net iets dikker. Klinkt prachtig vind ik zelf 😀
13 april 2020 om 22:48 #795603Deze Sito zit er bij mij ook onder. Doet ’t prima!
(en nauwelijks verschil zichtbaar voor een leek)Alleen had ik conflict met de standaard in uitgeklapte stand.
Maar ook dat heb ik kunnen oplossen.14 april 2020 om 10:27 #795608aaah ja nu snap ik wat je bedoelt. En aan wat voor sproeier maat denken jullie bij die setup? of misschien de oude luchtfilter gebruiken?
18 april 2020 om 11:54 #795825https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-dik-model-citta-22mm.html
heeft deze uitlaat het zelfde effect? want volgens mij zit die er nu onder.19 april 2020 om 09:56 #795878Zou eerst je oude luchtfilter weer proberen. En ik gebruik lieven een polini dan een malossi. Stiller en makkelijker afstellen. En weinig tot geen verschil in prestatie. Op zo een simpel carberateurtje maakt alles er omheen nogal invloed op de afstelling.
19 april 2020 om 10:47 #795879idd. Wat ik altijd heb gedaan is carb erop met luchtfilter en dan sproeier blijven vergroten totdat ie gaat sputteren/4takten.
Dan 1 of 2 maten omlaag en je zit goed. Ik zou bijvoorbeeld nooit mijn luchtfilter afknijpen/vervangen om juiste afstelling te krijgen, maar juist net zolang sproeier blijven vergroten met maximale luchtinlaat. Anders had ik net zo goed kleinere carberateur erop kunnen doen 🙄4 mei 2020 om 14:52 #796775ik heb heb nu een 12/12 carb, malossi filter, 50 cc dr, sito uitlaat en sproeier 58 erop zitten, hierop doet hij het goed, en trekt lekker rap op maar klinkt wel een stuk zwaarder.
Ik heb echter wel een 105 mm poeli erop liggen en hij rijd iets van 35 km/h op de teller. is het mogelijk om de gaskabel iets losser te zetten en het schroefje van de gaskabel wat uit te draaien waardoor hij niet boven de 30 km//h uit komt?
4 mei 2020 om 18:53 #796791Met 35km/u ben je nog wok en boetevrij
Of je moet persé max 30 willen halen.
Dan kan je idd zorgen dat de gasschuif iets minder ver open gaat.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.