Vespa-Ciao.NL
:: Citta loopt niet meer na 2 uur stil staan!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta loopt niet meer na 2 uur stil staan!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Maikel1990
    Topic starter

Hallo,

Mijn citta loopt niet meer en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb de citta vorige week particulier gekocht. De citta startte moeilijk, pas na 3x, de 1e keer hoorde je dat ie op gang kwam, maar deed niks, de 2e keer startte de citta maar als ik erop sprong ging hij weer uit. En de 3e keer startte de citta en kon ik rijden, maar kon niet te veel gas geven want dan ging hij uit. Kon ook alleen starten met choke. Ik wilde de citta starten na 2 uur ergens te zijn geweest, maar deed niks. Hij liep niet meer aan zeg maar, dat er geen weerstand op de band stond. volgens mij noemen ze dat dat je geen compressie hebt? De citta is zover ik weet standaard, liep rond de 35.

Enige idee?

Gr Maikel

Crullie
      Donateur

Klok/overbrenging in het achterwiel staat op fietsstand.

TICKLING BARN

Dubracer
        Bijdrager

maak de koppeling maar eens zuiver 😉 en de carb zuiver maken zal hem zowiezo ook goed doen

Renaud
          Bijdrager

De carb idd even goed schoonmaken en schoonspuiten moest ik ook doen. In dat zeefje gaat veel troep zitten.

Maikel1990
            Topic starter

bedankt voor jullie reacties. Ik had de carburateur vanmiddag al uit elkaar gehaald, en schoon gemaakt, er lekt wel ergens benzine, carb zat helemaal onder. Vlotterbak zat ook veel in, hoort dit? Iemand een idee hoe ik de citta weer uit de fietsstand krijg?

niek1992
              Bijdrager

in een vlotterbak hoort benzine te zitten ja. Hieruit zuigt hij de benzine aan via de sproeier (messing kleurige schroef).

De citta uit de fietsstand krijgen doe je dmv het hendeltje aan de achterkant van je klok. Als je het knopje hebt waarmee je hem indrukt, heb je daar rechtsonder een hendeltje. Deze helemaal indrukken & de brommer naar voren duwen. Je hoort een klikje, en je hebt weer aandrijving.

Maikel1990
                Topic starter

Was inderdaad de fietsstand, hij rijdt nu weer, niet helemaal goed maar denk dat dat ligt aan de stationairschroef waar ik aan heb gezeten. Bedankt voor jullie hulp

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.