:: Citta loopt niet meer..:( help..
-
Hallo,
Een tijde geleden (1 week )reed zijn citta al even niet lekken, hij trok niet meer goed op reed eerste 30 meter maar 5 km/h en daarna kwam hij pas op toeren en dan reed hij wel lekker maar na een stoplicht etc weer hetzelfde.
Even later (5 dagen) kwam er ook een tikkend geluid van het blok af als ik aan het ‘optrekken’ was.
En toen 2 dagen geleden reed ik naar een vriend en ik was op toeren en na 3 km reed mijn citta ineens nog maar 35 ipv 55 en toen 100 meter verder viel hij uit.
Toen ik hem probeerde te startte tutterde hij en toen kwam er een knalletje en spoot er wat rook uit mijn caberateur/luchtfilter en dat gebeurt nu elke keer?
heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn.
P.S. mijn bougie vonkt wel gewoon
Alvast bedankt
Tijs..
kijk eens naar je ontsteking en zuigerveren;)
klinkt als ontsteking
Je weet toch wel dat je een vespaatje goed moet onderhouden he? Want in je verhaal te lezen blijf je gewoon rijden met tikkende geluiden, niet goedlopend blok en van het een komt het ander…
In ieder geval, maak je carburateur even schoon en je luchtfilter, kijk je ontsteking na en als hij het nog niet lekker doet trek dan eens je cilinder van je brommer af. Misschien is die wel af..
En dat tikkende geluid kan ook een kapotte lager zijn, dus een revisie mag misschien ook wel als de bovengenoemde dingen het niet zijn.
hallo,
ja houd hem meestal ook goed bij maar had het veel te druk.
en ja ik heb een electrisch blokje dus weet neit of daar veel fout mee kan gaan maar hij vonkt wel gewoon.
ik zal mijn blok er eerdaags is afhalen en dan kijk ik even naar de pakkingen etc.
Groeten Tijs
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.