Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta loopt niet lekker stationair
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren geleden door wim v8.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 maart 2016 om 19:02 #211931
Bjorn!Hey Luitjes Bjorn hier!
Als ik mijn citta net aan heb loopt hij stationair en blijft hij ook lopen.
Als ik ga rijden en ik rij ongeveer 20 minuten en ik ga stoppen bij een stoplicht valt hij na 3 minuten uit:S
Hij schokt een beetje als of hij steeds wil rijden ook.
Hij rijdt opzig wel goed.Ik heb een filmpje:
26 maart 2016 om 19:33 #242275Hoi Bjorn, nette Citta!
Slecht stationair lopen zit hem meestal in het feit dat je brommer ergens valse lucht trekt, of je sproeier is gewoon veels te groot.
Hoe zijn je zuigerveren? Als je zeker van je zaak wilt zijn zou ik gewoon even je voet en koppakking, keerring en je zuigerveren vervangen, ben je voor een paar tientjes klaar en nog mooi op tijd voor de zomer!
Mocht je in de gelegenheid zijn om je cilinder en kop te vlakken zou ik dat ook zeker doen, dan heb je alles luchtdicht en zou je Citta goed af te stellen moeten zijn.
26 maart 2016 om 19:46 #242276
Bjorn!Ik heb de cilinder schoon gemaakt en mijn kop helemaal schoongemaakt.
Zuiger helemaal schoongemaakt veren zijn weer schoon en netjes.
Nieuwe voet en koppakking nieuwe condensator geplaatst.Het is een cilinder met de maat 39.2 (heel gek)
Ik heb vandaag een nieuwe bougie gehaald maar heb dat nog niet geprobeerd
26 maart 2016 om 19:54 #242277De setup die links staat klopt?
Ik ga mezelf nu een beetje tegenspreken, maar de standaard sproeier 35 werkt goed als je een blokje hebt dat echt nog helemaal potdicht zit en nog de originele Citta uitlaat heeft met een mini mini mini buis.
Bij een Citypower zal je over het algemeen wel wat groter in de sproeier moeten gaan, ik rijdt op mijn Grillo met exact jouw setup met sproeier 38/40.
26 maart 2016 om 20:00 #242278
Bjorn!Jep dat is mijn setup met cilinder en zuiger 39.2 (rare maat)
Mocht ik een nieuwe cilinder nodig hebben wat is jullie mening over deze? met mijn setup?
https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/cilinders-gilera-citta/60cc-cilinder-citta-ciao-si-dmp-p10.html26 maart 2016 om 20:13 #242280Dat is een fijne cilinder, het zal wel meer nut hebben als je ook je inlaat uitvijlt en een 13/13 carburateur erbij neemt.
Voor meer info zie: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=13088
Maar ook met jouw 39,2 zou het goed moeten kunnen lopen, als het ding goed gehoont is en de zuiger de juiste maat is. Ik zou eerst eens gewoon proberen de sproeier afstelling in orde te krijgen als ik jou was.
26 maart 2016 om 20:22 #242281
Bjorn!Ik heb met deze setup eerder gewoon goed gereden.
Dus het zou goed moeten zijn.
Zou het kunnen zijn dat mijn koppeling aanloopt?26 maart 2016 om 20:28 #242282Als je gas geeft bij 20 seconden in het filmpje, reageert hij wat slapjes,(viertakkend) klinkt als te rijk mengsel.
Sproeier te groot? luchtfilter dicht?
Wat mij visueel opvalt in het filmpje is dat je choke-knop niet door het gat terug komt.
Blijft die soms te ver in(aan) staan?? (daardoor dus ook te rijk)Gr. Wim.
26 maart 2016 om 20:31 #242283
Bjorn!Um choke door het gat?
Ik snap niet wat je bedoeld?
Wat wel is als ik de choke in druk valt hij bijna uit26 maart 2016 om 20:36 #242284Er vallen mij een aantal dingen op aan het filmpje;
– Te laag stationair.
– Te rijk. (of is dit een koude start met eerst de choke nog aan?)Je hoort heel even iets wat lijkt op het slippen van je koppeling. Misschien dat je schoentjes of koppelingsveren wel toe zijn aan vervanging.
26 maart 2016 om 20:45 #242285
Bjorn!Te laag stationair is de schroef meer indraaien toch?
Nee choke was juist uit.
ik deed hem even aan en dan valt hij bijna uit.
Na een lange rit hoor je wel dat de koppeling aan loopt als hij uit is en ik er mee loop:S26 maart 2016 om 20:48 #242286Het klinkt inderdaad alsof hij te rijk staat, hoewel ik dat erg bijzonder zou vinden met sproeier 35. Maak je luchtfilter ook eens goed schoon, als dat vuil is zal het minder lucht doorlaten en daardoor gaat je brommer uiteraard meer benzine aanzuigen.
26 maart 2016 om 21:52 #242287Ik bedoelde, komt je choke wel helemaal terug?
Hoort het zo dat de rode choke knop zo naast het gat zit?
Komt ie niet tegen de binnenkant kap ofzo? Dus dat ie eigenlijk nog verder naar buiten zonder kap.Gr. Wim.
28 maart 2016 om 09:32 #241406
Bjorn!Kleine update
Ik he een andere bougie en een andere luchtfilter geplaatst.
En 2 filmpjes gemaaktStukje rijden:
Stationair na het stukje rijden:
Volgens mij goed toch?
Vandaag een tourtje gemaakt:D zonder problemen!
Hij bleef rijden en draaide stationair 😀andere luchtfilter (Ik had er 1 liggen) en nieuwe bougie
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.