Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Citta loopt niet… ik wel :P
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 4 maanden geleden door November Rain.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 november 2005 om 11:57 #123816
Hey jongens. Ik heb een citta met Electrische Ontsteking. Een compleet nieuw blokje ook eigenlijk. D.w.z.:
Speedengine Carters
Olympia Race Krukas
Polini 42mm Alu
Elec Ontsteking (overgezet van oud blok (dat wel liep) naar deze)
13.13 #70
Malossi Powerfilter
Poelie 65
Ninja UsineOk.. ik heb volgens mij wel compressie want ik word kei moe van een stukje lopen.. en de band slipt soms ook (nat wegdek). Vliegwiel draait ook lekker mee. Zit 1 op 33 (ongeveer) aan mengsmering in.. plutoline MX5 olie met Euro 95 ongelood. Hij tuft wel uit de uitlaat geregeld.. ook begint ie het steeds beter te doen. Ik heb er een nieuwe bougie in zitten eik (graad 8 ongeveer van bosch). De bougie is ook nat. En hij vonkt ook wel een beetje.. maar ik vind het een beetje een kutvonkje.. want wat ik me kan herinneren is dat de vonken van de bougie als eengek eraf springen. Hier zie je een simpel vonkje tussen de electrode.. een blauw/witte. Ik heb ook nog sproeier 68 en volgens mij ook nog 66 ergens…
iemand tips ideeen voor ik hem vnvnd ga nakjiken.. dan hoor ik het graag…
17 november 2005 om 14:19 #131830Je hebt zeker een cp blok en daar heb je een onsteking opgezet die op cp kan dus met cdi unit en vliegwiel???
Kijk eerst ff na bobine of hij goed doet??
Of de kabel van je onstekings spoel niet breuken inzitten.
bougie kabel dop
jah verder euhm weet ook niet17 november 2005 om 15:23 #131831Heb nog nooit een electronische ontsteking gezien van Vespa, maar ik kan me voorstellen dat de bobine bij de rest van de ontsteking hoort. Is bij auto’s iig wel zo. Heb je deze ook omgezet?
Met een natte bougie is het sowieso moeilijk starten, wat wel eens helpt is de bougie schoon en droog branden met een brander, en dan warm erin draaien.grz Thijs
17 november 2005 om 15:47 #131832mijn citta liep eerst ook effe niet omdat er een scheurtje in de bougiekabel zat. daardoor kreeg hij net niet genoeg om een goede vonk te maken. bij electrische ontsteking kan weinig kapot gaa(heb ik ook)
17 november 2005 om 18:25 #131833Ik heb het probleem gevonden.. ik heb vanmorgen denk ik niet goed gekekn… of omdat het nou donkerder is dati k het mss beter zie. Maar het probleem zit m dus wel in de ontsteking. Want net vonkte mijn bougie hartstikke goed op mijn goed citta. (tegen de kop aanhouden dmv ijzerdraard). En daarna op mijn Crazy Citta vonkte hij in het begin heeeel onregelmatig… en daarna (na 20 meter verder lopen) helemaal niet meer.
Ik heb net mijn bougie.. dop en kabel overgezet op mijn andere citta. En “mijn gare sla” die reed er goed mee :). Dat zou ook wel moeten want die spullen zijn allemaal nieuw. Dus het kan mijn cdi nog zijn.. of mijn “electrisch binnnenwerk”.. maar waar zou de fout hoogstwaarschijnlijk liggen? Want dat binnnenwerk kan toch niet hard fout gaan of wel?
17 november 2005 om 18:27 #131834En jongens.. ik heb een compleet origineel vespa electrische ontsteking. Ik heb gelukkig nog een 2ehandse “electrisch binnenwerk” liggen en een 2e handse cdi. Ik ga zo meteen de cdi overzetten.. hoewel dat natuurlijk geen garanties zijn.. omdat deze spullen ook 2e hands zijn.
17 november 2005 om 19:29 #131835Bedoel je die ontsteking die je van mij hebt? Dat liep wel, alleen mn vliegwiel verpestte het feestje weer, dus denk dat die gewoon goed is.
17 november 2005 om 22:49 #131836Heey ed… nee nee het was mijn eigen ontsteking.
Maar ik heb net dus ff die van jou erin gezet. En nou krijg ik geen vonk meer :O… oftewel die ik van jou heb is kapot :(. Kan goed gebeurd zijn met het opsturen ofzo.. dat er teveel druk opgekomen is o.i.d. Maargoed, ik heb dus weer ff gesleuteld… en nog geen resultaat. Het enigste wat ik nog kan bedenken moet je decompresseur zjin of hoe je dat ding ook noemt.
Want ik had die eens eraf gelaten voor de gein. En toen draaide mijn vliegwiel niet mee toen ik hem aanliep… dus dat komt waarschijnlijk dan omdat hij zoveel compressie heeft dat de zuiger niet hard naar voren wil, of niet? Dus ik nog een keer proberen aan te lopen..(met edjes onsteking) en de bougie met ijzerdraad tegen de kop aan geklemd.. en hij gaf geen vonk meer. Dus morgen weer mijn ouwe ontsteking erop knallen.. en dan ff kijken hoe ik dat regel met die decompressierommel.
18 november 2005 om 20:26 #131837Probleem gevonden.. de onsteking was goed… ook benzine toevoer…
dus was er nog 1 ding wat het niet kon zijn.. compressie.
1 tapeinde van de speedengine is dol :O.. nou ff kijken hoe ik het ga maken.. ik heb van Chris van cittaforum al hele goeie tips gekrgen 🙂
25 november 2005 om 12:03 #131846Ok hij kan dicht.. het is gefixt
26 november 2005 om 01:31 #131847Zeg het probleem er ff bij?Is wel zo makkelijk;)
28 november 2005 om 14:33 #131861Haha ik durf het bijna niet te zeggen :$.
Ik had de decompressiehendel niet strak genoeg gezet.. waardoor ie zoveel compressie heeft dat hij zo moeilijk was aan te lopen. Verder deed ie alles gewoon goed eigenlijk :P.
Dan nog gauw 1 vraagje. Ik heb nu 45 km ingereden (en moet er in totaal 200) dus ik kan hem dalijk wel eens naar zijn top brengen ofniet???
28 november 2005 om 20:34 #131862jah, je kan er mee spelen, ik heb gehoord (en zo rij ik dus ook in) dat je hem juist NIET de hele tijd op 30 moet houden (bijv.)
maar je zou evt. 10km inrijden, als je naar weet ik veel de stad rijdt, dan maag je soms wel wat over de top, maar niet te, en dan ook niet te lang op 50 ofzo…
28 november 2005 om 21:07 #131863November Rain :
Haha ik durf het bijna niet te zeggen :$.Ik had de decompressiehendel niet strak genoeg gezet.. waardoor ie zoveel compressie heeft dat hij zo moeilijk was aan te lopen. Verder deed ie alles gewoon goed eigenlijk :P.
Dan nog gauw 1 vraagje. Ik heb nu 45 km ingereden (en moet er in totaal 200) dus ik kan hem dalijk wel eens naar zijn top brengen ofniet???
Alu cilinders zijn makkelijk in te rijden; Tijdje rustig rijden en na een 40 km ofzo goed afstellen en beuken met dat ding!!!
Als je van te voren de slotspeling van je veertjes goed hebt gemaakt kan er niks gebeuren…Alu cilinders inrijden is eigenlijk onzin als je zuigerveertjes maar heel even zijn ingelopen(voor zover dat kan)…!
28 november 2005 om 21:20 #131865Warmrijden is toch wel belangrijk voor die dingen?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.