Vespa-Ciao.NL
:: Citta loopt niet goed

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta loopt niet goed

• Dit onderwerp bevat 8 reacties, 1 deelnemer, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren geleden door Bjorn!.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bjorn!

Hey luitjes!

Vandaag een stukje met mijn citta gereden maar hij loopt in eens niet helemaal lekker.
      stationair wil hij niet lopen na 20 seconden valt hij uit.
      Tijdens het rijden loopt hij beter als ik mijn choke indruk.

Kleur van de bougie is geel (koffiemelk kleur)
      carburateur schoon gemaakt en met de stationair schroef zitten kloten.
      maar ik merk dus tijdens het rijden dat hij niet helemaal stabiel meer rijdt.
      Tussen de cilinder en de kop is het vochtig.

Ik weet niet goed waar ik moet zoeken.

IvanSaab
      Bijdrager

Als je geen koppakkingkje hebt dan zweet ie altijd wel iets tussen cilinder en kop dat had ik ook wel :thumb

Sinds wanneer doet hij het dan? Is het plots? Heb je wat aangepast? Of haalde je hem uit de schuur en opeens was het er? Is de elektrode van de bougie nog goed? En start hem is een keer zonder het filter ervoor (ga hier absoluut niet mee rijden!!) Doet ie het dan goed, moet er een extra gaatje in het filter of een kleinere sproeier in… en heb je een cp of elektro blok (ik weet niet hoe dat bij cittas zit 😕 )

Maar als je je bougie de goed kleur heeft en je hebt cp misschien contactpuntjes of iets in die geest…?

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen?

Bjorn!

Nou eigenlijk zo in eens.
          Ik rij alleen met mooi weer.
          Hij had een tijd stil gestaan en eerst rookte hij flink.
          Maar ik kon wel mooi rijden alleen stationair ging niet helemaal lekker.
          Na een tijd rijden werdt het allemaal erger zelfs tijdens het rijden reed hij onregelmatig.

Mijn bougie is koffiemelk kleur en was toen ik thuis kwam verder gewoon droog.
          ik heb een cp blokje

IvanSaab
          Bijdrager

Rook duid meestal op te rijk lopen en/of te dikke smering. Heeft hij lang stil gestaan met benzine in de tank? Zoja kan het zijn dat misschien de olie en de benzine zich hebben gescheiden waardoor je op vrijwel pure olie rijd?

Probeer eens nieuwe brandstof en een nieuwe bougie en kijk even wat ie doet… van daaruit kan je verder gaan kijken. Is je uitlaat poortje ook niet dicht gekoold oid?

Bjorn!

Maar met choke in rijdt hij wel wat beter.

IvanSaab
              Bijdrager

Maak is een filmpje dan..

Bjorn!

ik kreeg hem niet neer aan de praat 🙁
                  starte wel maar ik kon niet eens een fimlpje meer maken en viel direct uit 🙁

IvanSaab
                  Bijdrager

ik kan daarin niet zoveel voor je betekenen helaas andere mensen op t forum hebben meer kennis van dit soort dingen…

misschien is het wel je keering, als die rookt en niet eens meer start zou in mijn ogen dat zijn…:?

Bjorn!

ik heb gekeken bij de keerring maar daar is het alleen een klein beetje vettig.
                      Verder is het daar wel brand schoon.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.