Vespa-Ciao.NL
:: Citta loopt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta loopt niet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jesse Hoppenbrouwers
    Topic starter

Hallo,

Enkele weken geleden mijn eerste citta gekocht, verder ook geen ervaring met brommers maar ik wilde een leuk zomerproject. Ik heb al veel op internet gevonden maar ik krijg hem toch niet aan de gang. De setup is als volgt.

50cc cilinder origineel
      13/13 carberateur
      44 sproeier
      Citypower uitlaat
      Nieuw luchtfilter
      Mis ik iets?

Verkoper had hem een jaa terug rijdend weggezet zei hij maar hij liep nu dus niet meer. Ik heb de carberateur schoongemaakt en kwam een 66 sproeier tegen, leek me wat groot maar hij had dan ook geen luchtfilter. Ik heb er een luchtfilter opgezet en de sproeier vervangen voor 44 omdat ik een 13/13 carb heb en een citypower dacht ik dat 44 goed was? Ik heb de cilinder, koppeling en carberateur schoongemaakt maar de bougie wordt niet nat. Hij vonkt wel. Bij het schoonmaken van de cilinder zag ik een kapotte zuiger veer en hij heeft er nu dus nog maar 1. Kan het daardoor komen dat hij niet wil starten? Ik heb een nieuwe zuiger en bougie besteld maar heb er een hard hoofd in.
      Zie ik iets over t hoofd? Voordat ik de cilinder eraf had wilde hij ook nie starten. Heb benzine in het bougiegat gegoten en wd40 in de uitlaat gespoten want las ergens dat dat nog ooit wilde helpen maar helaas.

Groetjes

Swnx_nl
      Bijdrager

het zou kunnen dat hij daar door niet start maar dat weet ik niet 100% dus dat laat ik over aan de “professionals” om het zo maar te noemen. voordat je nog probeert te starten moet je wel zeker weten dat je de HELE zuigerveer er uit hebt gehaald anders kun je flink wat dingen kapot maken.

veel suc6 nog !!

mean-machine
        Bijdrager

De goede (te verachten) sproeier is te vinden bij: Overig->Sproeier database

Ik zou geen benzine door het bougiegat hebben gedaan om te testen.
          Beter om carb te verwijderen en dan remreiniger in het inlaatgat te spuiten.
          Zelf doe ik ’t altijd met een spuitbusje snelstarter.

Als de bougie vonkt zal die dan iig wel een paar slagen gaan maken.
          Of ’t moet zijn dat met 1 zuigerveer is compressie ZERO!

Maar zelf zou ik dat nooit hebben gedaan om het blokje te laten draaien op 1 zuigerveer.
          Soms kan je beter maar even geduld hebben tot de goede spullen er zijn!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.