Vespa-Ciao.NL
:: Citta loopt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta loopt niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-Goofy
    Topic starter

Een Citta van een vriend loopt sinds vandaag niet meer.
      Eerder was het al moeilijk om hem aan te krijgen.
      Ik probeerde vandaag voor de 1e x zijn citta aan te krijgen en het viel me op dat hij meteen blokeerde/ of teveel compressie had.
      Iig iets wat ik met mijn citta heb en niet kan verklaren.

Want zal er allemaal aan de hand kunnen zijn dat hij eerst heel moeilijk starte en nu zelf helemaal niet meer?

Mvg,

EJ
      Bijdrager

Uhm, om te beginnen een paar simpele dingen uitsluiten.
        – Vonkt het blokje nog?
        – Heeft de carb nog bezine
        – Anders toch maar eens het blokje open maken en de cilinder/zuiger bekijken.

Citta-Goofy
        Topic starter

Vorige week donderdag regende het ochtends toen ik weg ging met de Citta. De Citta starte moeilijker als anders en naar 1km van de 13km viel de Citta uit nadat ik hard af moest remmen van een auto van rechts en ging de Citta niet weer aan naar lang rennen.

Vandaag precies hetzelfde alleen dan bij het wegrijden van school, na een kleine afstand te hebben gereden viel de Citta weer uit met hetzelfde bwoooaap geluid.
          Vandaag regende het ook en was het net zo koud als donderdag.

Nu is mijn vraag, waar moet ik mijn probleem zoeken en zijn er meer mensen die hier last van hebben?
          En komt het door vocht of vooral het koude weer want eerder met regen had ik het niet echt dat de Citta uitviel.

Mvg,

Wilk1985
          Moderator

Heb je een powerfilter? Ik heb wel eens gezien dat iemand die met een spons in zijn powerfilter reed niet meer verder kon omdat de spons zich vol had gezogen met water :).

Als je een bougiedop zonder rubber heb zou het ook kunnen dat er water onder de bougiedop komt waardoor de vonk niet lekker doorkomt. De oplossing hiervoor is simpel, zet er een een rubber tussen dat de bougie goed afdekt. Deze krijg je bij de bougiedop.

Verder heb je nog de mogelijkheid dat het puur toeval is en er iets mis is met je Citta dat niets met het weer te maken heb.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.