Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta krukas draait zwaar
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door cittaboys.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 mei 2015 om 21:09 #211802
hallo iedereen,
ik heb hier een citta staan die ik kapot gekocht heb.
nu had ik het blok er af gehaald omdat de krukas vast zat ( lagers kapot)
dus nadat ik er een nieuwe lager opgezet had, draaide hij weer zoals het moest.alleen nadat ik de koelvin en koppeling er op zette draaide hij heel moeilijk, en nadat ik het blok weer helemaal aangesloten had draaide met het aanlopen alleen het koppelingshuis.
nu heb ik vandaag een andere carter, koelvin en krukas gekocht. zonder contactpuntjes enzo maar met koelvin draaide hij goed allen met koelvin en contactpuntjes draait hij weer zwaar.
hoort dit?en wat kan ik er aan doen?
alvast bedankt, en sorry voor het lange berricht
15 mei 2015 om 04:51 #241550zit de ring met opstaande rand wel tussen de koppeling en het vliegwiel (koelvin)?
15 mei 2015 om 08:31 #241551Ja,met de opstaande rand naar de koppeling toch?
Maar ook zonder koppeling maar met koelvin en alles wat daar onder zit draait hij ook al zwaar:|15 mei 2015 om 08:33 #241552Dan zit er of iets dwars tussen je vliegwiel/ontsteking OF je lagers zijn kaduuk.
Tijd voor een revisie dus
.15 mei 2015 om 10:39 #241553Vulringen krukas? of komt t vliegwiel tegen het carter of tegen de spoelen van de ontsteking? Verkeerd vliegwiel?
Veel goeie foto’s bij t verhaal helpt ook wel erg mee.Gr. Wim.
15 mei 2015 om 21:49 #241554Oké, bedankt voor de reacties.
Ik zal morgen foto’s plaatsen.
Verkeerd vliegwiel lijkt me niet.
Ik heb verschillende vliegwielen geprobeerd.
Het lijkt alsof het gewoon komt door de wrijving tussen het vliegwiel en de spoeltjes.
Maar omdat ik niet bekend ben met citta’s weet ik niet zeker of dab zo hoort aangezien de koppeling ook niet draaide. Nu heb ik een hele partij onderdelen gekocht waaronder een paar carters. heb dus een tweede blokje gemaakt alleen had ik er geen complete ontsteking en koppeling bij dus die heb ik overgezet.
Nu krijg ik morgen een nieuwe zuiger dus als ik alles weer gemonteerd heb kijk ik of de koppeling wel draait maar verwacht het niet aangezien deze ook aardig zwaar draait. Ik maak morgen wel foto’s en laat horen of het gelukt is.16 mei 2015 om 06:54 #241555hey hey, je moet na het in elkaar zetten van het blok altijd even wachten tot deze afgekoeld is, het kan soms zijn dat die dan wat stroever gaat draaien, een paar tikken tegen de carters is vaak genoeg om deze de “richten“
ik denk zelf dat het zoiets is, dus even het blok eronder uit, moertjes los en even voorzichtig met kunstof hamer even een paar tikken geven zodat deze weer spoepel draait
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 mei 2015 om 15:50 #241557@ritze,
bedankt voor de reactie maar dat lijkt me niet.
aangezien de krukas in beide blokken er al in zat.
maar ik zal het proberen.16 mei 2015 om 17:42 #241558Ik had vorige week ook bij het monteren dat het vliegwiel aanliep tegen de spoelen. toen bleek dat de draad van mijn condensator tussen het carter en de spoel geklemd zat en daardoor de spoel niet goed op zijn plaats kon.
Daarna was het opgelost.16 mei 2015 om 21:09 #240295Oh oké bedankt, ik kijk er morgen even naar.
Ik heb alleen nog een paar vraagjes.
Ik heb vandaag het blok afgemaakt en er onder gezet.
Alleen nu loopt hij heel zwaar aan en draait de koppeling niet? Zou dat kunnen komen door de krukas of is dat iets anders?
En hoe sluit je de kleine hendel aan die je moet gebruiken om hem te starten. Zou iemand daar even een duidelijke foto van kunnen maken.
het gaat om het stuk op de cilinderkop.
en dan nog een kleine vraag.
Hoe zet je hier foto’s van uit je mobiel op?:D
alvast bedankt16 mei 2015 om 21:20 #226457http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=290 Dus, even opletten, t staat gewoon tussen de how-to’s. Daar staan denk wel meer dingen die je wilt weten.
Gr. Wim.
16 mei 2015 om 22:21 #241561Oh sorry, ik had er wel gekeken maar ik zag hem niet staan. Bedankt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.