Vespa-Ciao.NL
:: Citta koppelingshuis

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta koppelingshuis

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tvdw174
    Topic starter

Hi allemaal,

Ik heb een nieuw koppelingshuis nodig voor m’n Citta maar ik weet absoluut niet welke ik moet hebben, heb er niet echt veel verstand van dus ik dacht laat ik hier eens een account aanmaken, wie weet kan iemand me helpen.
      zie foto’s voor afmetingen oude koppelingshuis.
      Het oude koppelingshuis was 68mm, dus niet standaard (50mm). Dit maakt het voor mij nogal lastig. Ik heb een 80mm poelie achter en v-snaar van 1075. Ik had ergens een nieuw koppelingshuis besteld maar deze bleek standaard te zijn en daarom paste het allemaal niet meer met snaar etc.
      M’n citta loopt ongeveer 70 en dat wil ik graag ongeveer rond die snelheid houden.
      Is het slimmer om een nieuw koppelingshuis van dezelfde grootte ergens te bestellen of gewoon een standaard grootte en andere poelie en snaar? Wat raden jullie aan?koppelingshuis cittaIMG_0254

Thanks

zevenenergie
      Donateur

Je hebt een “belgen-koppeling”.
        Die zijn vrij zeldzaam en gewild. Wat mankeert er aan?
        Je zou als vervanging een Simoninie koppeling kunnen kopen, die heeft bijna dezelfde diameter poelie.

tvdw174
        Topic starter

M’n schoonvader heeft ‘m in een poging los te maken kapot gemaakt haha, er is gewoon een stuk uit.
          Ik dacht inderdaad al dat het een belgenkoppeling was maar die zijn echt lastig te vinden inderdaad..

Wim
          Bijdrager

Hier hebben ze ook de grotere

https://moparts-racing.com/nl/collections/clutch-variomatic-transmission-parts

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
            Bijdrager

Sprocket Racing Clutch

Ook stoer natuurlijk.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

tvdw174
              Topic starter

Hier heb ik ook naar gekeken, alleen als ik dat huis bestel, kan ik die dan direct op m’n citta monteren? Als ik verder de startsegmenten en koppelsegmenten etc heb? Of heb ik nog speciale busjes of iets dergelijks nodig?

Crullie
                Donateur

Dit is de beste, meest degelijk en betrouwbaar 😉
                  https://www.k-parts.nl/koppelingshuis-simonini-race-vespa-ciao-citta-si.html

TICKLING BARN
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.