Vespa-Ciao.NL
:: Citta koppeling loopt niet lekker (denk ik)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta koppeling loopt niet lekker (denk ik)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jorn_Citta1998
    Topic starter

hey allemaal, ik heb een probleem met mn citta, er iets rondom mn koppeling wat niet lekker loopt, heeft iemand enig idee?

2 video’s via youtube:

Als iemand een idee heeft?20200807_122131

Wim
      Bijdrager

Misschien je naaldlager en bus in de koppelingschaal (zie jmpb voor nieuwe)
        Vet de nieuwe ook in! Bestel ook de keerring en let op de volgorde van de drie ringetjes.(tekening)
        Sleept er niets aan met het vliegwiel? Buiten het vliegwiel maar kan ook er onder(onsteking)
        Voorzichtig met de hand draaien en goed luisteren en voelen wat er aansleept.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Jorn_Citta1998
        Topic starter

Ik ga er aankomende week even naar kijken! Bedankt voor de reactie! 😀

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Ik denk dat de plaat waar de schoentjes op zitten (halve ronding) gaar is. Lijkt op een imitatie koppeling

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Jorn_Citta1998
            Topic starter

Oke! Ik zal vandaag even wat foto’s sturen van de koppeling wanneer die uit elkaar is. En anders even een nieuwe koppeling bestellen denk ik! (Even afwachten)

Zeebodem.
              Bijdrager

Ik had gisteren toevallig hetzelfde geluid alleen bij mij gebeurde het tijdens het rijden.
                Bij mij bleek de koppelingsplaat helemaal versleten.
                Slechte imitatie kwaliteit.
                20200806_195812

Jorn_Citta1998
                Topic starter

Ah thanks voor je reactie Zeebodem.

Hier wat foto’s van mn totale koppeling.20200808_13365120200808_13360420200808_13261320200808_13231220200808_132300

Jorn_Citta1998
                  Topic starter

En nog 1 van helemaal uit elkaar (volgens mij alle onderdelen) 15968880685966731211353608047902

Wim
                    Bijdrager

Als je nu even zonder bougie aan je blok (krukas) draait hoor je niets?
                      Dit om eventuele aanslepen van het vliegwiel uit te sluiten.
                      En waar zijn de 3 kogeltjes met de veertjes er onder, die in je schoentjes horen te zitten?
                      Of zitten de kogeltjes soms naar onderen? Draai dan de schoentjes om.
                      En zijn de voeringen van de schoentjes gewoon zo donker van kleur of zijn ze vet?
                      Spuit er dan op met remmenreiniger tot ze lichter opdrogen.

Gr. Wim.

Wim
                      Bijdrager

ciao koppeling

Jorn_Citta1998
                        Topic starter

Hi Wim,
                          Heb even een filmpje gemaakt zodat het wat duidelijker is, maar geen aanloop in het vliegwiel volgens mij. Als ik ermee loop wel een klein fluitje (ik denk van de zuiger)

De 3 kogeltjes zijn er inderdaad uit zie ik nu, even nieuwe erin gezet. Ik denk niet dat het daaraan ligt omdat ik ook andere schoentjes met kogeltjes heb geprobeerd..

De foto maakt ze inderdaad een beetje té donker, echte kleur komt overeen met jou foto!

Wim
                          Bijdrager

Nu ik dit geluid hoor(volume hard) lijkt wel of het blok niet zo lekker draait.
                            Geluid vervormd misschien.
                            Hoe reed hij hiervoor?
                            Heeft hij dit geluid na dat jij de koppeling verving?
                            Tank je wel mengsmering benzine?
                            Ik krijg het gevoel dat je blokje maar eens moet demonteren, en openmaken.

Gr. Wim.

Jorn_Citta1998
                            Topic starter

Hiervoor reed hij goed, ik heb hem overgenomen en toen per ongeluk op reserve gereden totdat die op was.
                              Blijkbaar was ook de ontsteking verkeerd afgesteld dus ook die opnieuw afgesteld en vervolgens de koppeling (deels) vervangen. Het geluid is daarna gekomen dus vandaar dat ik dacht dat het aan de koppeling zou liggen.

Ik tank 1:50 mengsmering

Blokje ben ik zelf niet een ster in, dus dan maar even langs een garage denk ik :#

Jorn_Citta1998
                              Topic starter

Het kleine “fluitje” komt van de ontluchtingsnippel die half open stond 😂

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.