Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta koppeling loopt niet lekker (denk ik)
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 7 maanden geleden door Jorn_Citta1998.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 augustus 2020 om 13:53 #800846
hey allemaal, ik heb een probleem met mn citta, er iets rondom mn koppeling wat niet lekker loopt, heeft iemand enig idee?
2 video’s via youtube:
Als iemand een idee heeft?
7 augustus 2020 om 17:03 #800851Misschien je naaldlager en bus in de koppelingschaal (zie jmpb voor nieuwe)
Vet de nieuwe ook in! Bestel ook de keerring en let op de volgorde van de drie ringetjes.(tekening)
Sleept er niets aan met het vliegwiel? Buiten het vliegwiel maar kan ook er onder(onsteking)
Voorzichtig met de hand draaien en goed luisteren en voelen wat er aansleept.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.7 augustus 2020 om 22:23 #800857Ik ga er aankomende week even naar kijken! Bedankt voor de reactie! 😀
8 augustus 2020 om 00:07 #800858Ik denk dat de plaat waar de schoentjes op zitten (halve ronding) gaar is. Lijkt op een imitatie koppeling
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 augustus 2020 om 08:18 #800859Oke! Ik zal vandaag even wat foto’s sturen van de koppeling wanneer die uit elkaar is. En anders even een nieuwe koppeling bestellen denk ik! (Even afwachten)
8 augustus 2020 om 10:18 #800860Ik had gisteren toevallig hetzelfde geluid alleen bij mij gebeurde het tijdens het rijden.
Bij mij bleek de koppelingsplaat helemaal versleten.
Slechte imitatie kwaliteit.
8 augustus 2020 om 14:00 #800864Ah thanks voor je reactie Zeebodem.
Hier wat foto’s van mn totale koppeling.

8 augustus 2020 om 14:02 #800865En nog 1 van helemaal uit elkaar (volgens mij alle onderdelen)
8 augustus 2020 om 16:24 #800872Als je nu even zonder bougie aan je blok (krukas) draait hoor je niets?
Dit om eventuele aanslepen van het vliegwiel uit te sluiten.
En waar zijn de 3 kogeltjes met de veertjes er onder, die in je schoentjes horen te zitten?
Of zitten de kogeltjes soms naar onderen? Draai dan de schoentjes om.
En zijn de voeringen van de schoentjes gewoon zo donker van kleur of zijn ze vet?
Spuit er dan op met remmenreiniger tot ze lichter opdrogen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 augustus 2020 om 16:30 #800875
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 augustus 2020 om 17:08 #800877Hi Wim,
Heb even een filmpje gemaakt zodat het wat duidelijker is, maar geen aanloop in het vliegwiel volgens mij. Als ik ermee loop wel een klein fluitje (ik denk van de zuiger)De 3 kogeltjes zijn er inderdaad uit zie ik nu, even nieuwe erin gezet. Ik denk niet dat het daaraan ligt omdat ik ook andere schoentjes met kogeltjes heb geprobeerd..
De foto maakt ze inderdaad een beetje té donker, echte kleur komt overeen met jou foto!
8 augustus 2020 om 18:52 #800878Nu ik dit geluid hoor(volume hard) lijkt wel of het blok niet zo lekker draait.
Geluid vervormd misschien.
Hoe reed hij hiervoor?
Heeft hij dit geluid na dat jij de koppeling verving?
Tank je wel mengsmering benzine?
Ik krijg het gevoel dat je blokje maar eens moet demonteren, en openmaken.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 augustus 2020 om 10:57 #800880Hiervoor reed hij goed, ik heb hem overgenomen en toen per ongeluk op reserve gereden totdat die op was.
Blijkbaar was ook de ontsteking verkeerd afgesteld dus ook die opnieuw afgesteld en vervolgens de koppeling (deels) vervangen. Het geluid is daarna gekomen dus vandaar dat ik dacht dat het aan de koppeling zou liggen.Ik tank 1:50 mengsmering
Blokje ben ik zelf niet een ster in, dus dan maar even langs een garage denk ik :#
9 augustus 2020 om 21:26 #800892Het kleine “fluitje” komt van de ontluchtingsnippel die half open stond 😂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.