Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta koppeling draait niet koppelingshuis wel.
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door cittaboys.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 mei 2015 om 12:09 #211781
hallo,
ik heb een probleem met mijn citta,
ik heb hem niet lopend gekocht.
als ik de citta aanloop dan draait het koppelingshuis wel, maar de koppeling zelf niet.
hoe kan dat? de koppeling schoentjes zijn volgens mij niet versleten en de ring zit er in met de opstaande rand richting de koppeling.
hier wat foto’s18 mei 2015 om 12:19 #241582Kan je de krukas zelf wel ronddraaien met je hand? (Je moet soms best wel wat kracht zetten.)
Als je die gewoon rond kan draaien probeer hem dan eens aan te duwen zonder de veertjes die je op het eerste plaatje ziet.18 mei 2015 om 13:48 #241583Hallo,
Misschien zit je bus vast gerot. De bus die in je koppeling zit en over je krukas gaat. Deze kan je er uit halen en even de binnen kant schoon maken. Eventueel even de naald lagers bekijken.
Succes
18 mei 2015 om 14:47 #241584Hallo,
Bedankt voor de reacties.
Ik kan de krukas wel draaien ( met moeite inderdaad)
Busje heb ik er meerdere malen af gehad en die gaat er ook gewoon makkelijk op.
Met de koppeling veertjes los heb ik ook geprobeerd alleen dan op het oude blok. ( daar draaide de krukas een stuk zwaarder.18 mei 2015 om 15:53 #241585Gaan de startschoentjes met de hand wel lekker licht naar buiten?
Gr. Wim.
20 mei 2015 om 15:10 #24159020 mei 2015 om 15:32 #241591Dat kan ja, als je nu het hoogste punt van de nok gelijk zet met het fiber nokje van de punten(dus de punten op hun wijdst staan) moet er 0.45mm tussen de punten zitten. hier staat aan t einde hoe afstellen: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188. Al die draden die van en naar de punten gaan mogen nergens in contact komen met het blok en frame(massa)anders vonkt ie zeker niet. Ook niet met de punten zelf behalve waar ze vast horen. Houdt rekening met een ronddraaiend vliegwiel en krukas(nok), dus dat de draden daar ook niet langs gaan schuren, ook niet op de langere termijn anders vonkt ie ook niet en kom je stil te staan. Lekker knutselen!
Gr. Wim.
21 mei 2015 om 08:43 #241594Ik denk ook dat ergens 1 van je kabels kapot is. Die gele draad van de condensator hoort aan de andere kant langs de krukas te lopen, dan kun je hem mooi onder de spoel schuiven. Dat houdt dan meteen de draad weg bij het vliegwiel, zoals het nu zit denk ik dat het vliegwiel aansleept.
Ik zie het binnenste van een draadje ook bijna tegen de contactpunten aanzitten trouwens, sluit het eens netjes aan dan zal het vast weer werken
.21 mei 2015 om 12:55 #241595Oké,
Bedankt voor de reacties.
Ik ga er vandaag even naar kijken.
Ik laat het wel horen.
Mvg -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.