Vespa-Ciao.NL
:: Citta koplamp + spoiler op een Vespa Si

Home Forums Techniek Framedelen Citta koplamp + spoiler op een Vespa Si

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Hallo,

Heeft er iemand hier ooit eens geprobeert een Citta koplamp + koplamp spoiler op een Vespa Si voorvork te plaatsen?
      Wat voor problemen kan ik tegenkomen? Is er ook een manier om de kilometer teller kabel korter te maken? (Die is nu al met de koplamp op het stuur te lang.)

En eventuele plaatjes zijn ook welkom, ik vraag mij af of dat dat wel staat bij een Si.

Intellect80
      Bijdrager

Dat is dus ook mijn plan, vind het persoonlijk erg mooi staan. Zeker met een laag stuur :p
        De spoiler moet wel worden aangepast ben ik al achtergekomen. De kap is niet breed genoeg.
        De koplamporen van een Si staan een stuk verder van elkaar.
        Veilen, zagen en extra gaten maken voor bevestigingspunt.
        Ik zelf moet hier nog aan beginnen, wil volgende week een poging wagen..

Teller gebruik ik zelf niet. Gaat maar tot de 60 :p

No stress, all fun and a bit of speed

DarkMagician6
        Topic starter

Heb je eventueel ook al foto’s van hoeveel dat het verschil is tussen het kapje en de koplamp oren?

Intellect80
          Bijdrager

Zal ze morgen ff maken voor je 😉

mike1979
            Bijdrager

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb zelf een si rebel lookalike en heb zonder problemen de spoiler kunnen monteren.

DarkMagician6
              Topic starter

Rebels hebben meestal een Citta voorvork naar mijn weten, dus vandaar dat het waarschijnlijk zonder problemen past. 😉

1

Intellect80
                Bijdrager

Sorry, lang weekend gehad :p
                  Maar heb er ff over nagedacht en ik ga morgen es proberen om de koplamporen om te draaien, binnenstebuiten zeg maar.
                  Zo komen de 2 bevestigingspunten dichter bij elkaar en zou er wellicht genoeg ruimte kunnen zijn om de kap te monteren.
                  En je ziet er ook niets van aangezien de kap over de oren komt.

*UPDATE*

Het is gelukt! Getuige de foto’s:

R.Zwiers
                  Bijdrager

Hee, Intellect, wat voor koplamp heb jij gebruikt? Citta/Ciao nieuw type?
                    Ik zit namelijk met mijn koplamp tegen mijn stuurslot aan.. en daardoor schijnt mn lamp heel erg naar beneden. Ik heb zon chrome/zwarte imitatie lamp. misschien dat die nieuwe type lampen korter waren en dus beter passen ?

Groeten richard

ampie1979
                    Bijdrager

Dat staat echt mooi hoor

zevenenergie
                      Donateur

Staat goed zeg…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.