Home › Forums › Algemeen › Overige algemeen › Citta keuren met Berini blok
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 4 maanden geleden door Nol.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 augustus 2021 om 15:11 #811842
Ik heb een Gilera citta zonder kenteken. Aangezien er over een jaar met helm gereden moet worden wilde ik de citta misschien laten keuren als een bromvoertuig. Nu vroeg ik me af of je een Citta gekeurd zou kunnen krijgen met een Berini blok? Weet iemand hier iets van of zou ik het beste contact kunnen zoeken met het RDW.
25 augustus 2021 om 00:11 #811899Aangezien jouw brommer nog nooit bij de RDW is geweest (heeft geen kenteken) is dit helemaal geen probleem omdat bloknummers en framenummers niet aan elkaar gekoppeld zijn. Hoewel zal de RDW tijdens de keuring de desbetreffende nummers wel gaan koppelen. Mocht je dus nog een keer heen moeten omdat je daarna bijvoorbeeld een WOK status krijgt (noem maar wat) en je hebt er dan een ander blok onder dan bij je eerste keuring, zullen ze dit opmerken en vragen waarom en hoe je aan dat blok komt.
25 augustus 2021 om 07:40 #811901Mocht je er een ander blok onder hangen na je keuring dan moet je ook nog eens extra lappen bij een wok melding.
tevens gaan ze wel na of het berini blok niet gestolen is.
25 augustus 2021 om 07:44 #811902Ik haak ook even in. En als je nu een imitatie carter of speedengine/malossi carter hebt waar geen serienummers op staan? Hoe koppelen ze die dan tijdens de keuring? Slaan ze daar dan ter plekken een nummer in?
25 augustus 2021 om 07:53 #811903Ik heb meerdere frames op kenteken gezet met hetzelfde blokje, op een gegeven moment gingen ze wel vragen stellen maar tot nu toe is het altijd goed gegaan. Maar het zou goed kunnen dat ze de laatste jaren iets strenger zijn geworden.
25 augustus 2021 om 09:29 #811904Laatst een wok brommer opnieuw gekeurd. Met ander blok. Ze zagen dat het chassisnummer niet overeen kwam met het bloknummer. Voor die wijziging iets van €65-70 euro extra moeten betalen. En ze gaan dan na of het blok gestolen is.
25 augustus 2021 om 10:54 #811905Bedankt voor de info!
Het zou ook nog kunnen dat ik er een belgenblok onder gooi (indien ik hier een goede van kan vinden).Welke inlaat verwachten jullie dat het meeste door zou laten? een Brom, Belg of Berini blok? Waarbij niet word gekeken naar ontsteking o.i.d. enkel de inlaatgrootte. Ik pak natuurlijk een blok wat ik aan kan komen, maar ben wel benieuwd wat het verschil / beste zou zijn.
25 augustus 2021 om 21:25 #811914Het lijkt me niet dat de RDW moeilijk gaat doen om piaggio blok of een 99% erop lijkend berini blok. Het verschil valt ze nieteens op denk ik. Ik zou mij er geen zorgen om maken omdat er in beide ook gewoon nummers staan die te registreren vallen.
En met een speedengine of imitatie carter waar geen nummers instaan gaan ze 1000% niet mee akkoord omdat dit gewoon niet te registreren/na te trekken valt op welke manier dan maar ook.
25 augustus 2021 om 22:12 #811916Speedengine is natuurlijk leuk als het zou kunnen. Maar waarom zouden ze geen nieuw nummer in een imitatie Carter slaan? Neem aan dat piaggio er fabrieksaf ook geen NL nummer insloegen. Als je op eBay kijkt worden en nog NOS blokjes aangeboden en daar staat geen enkel NL nummer in.
Ik ga proberen met de Rdw contact op te nemen. Want wil het nu ook weten wat de opties zijn.
25 augustus 2021 om 22:38 #811919Is een beetje hetzelfde verhaal als met een framenummer. Stel je wilt een frame laten hernummeren omdat de nummers helemaal verdwenen zijn. Er dus geen enkel spoor over van het oude framenummer. Dan zal de RDW dit simpelweg gewoon niet doen omdat ze op geen enkele manier kunnen achterhalen of het wel het frame is die jij aangeeft met bewijsstukken. De RDW zal alleen nieuwe nummers inslaan als er nog genoeg leesbare delen van het oude nummer over zijn en jij daarbij ook nog overtuigend bewijs levert.
En aangezien een imitatiecarter totaal noppes nada aan nummers heeft zal de RDW er gewoon vanuit gaan dat iemand er met een flex bijlangs is geweest om de nummers expres te laten verdwijnen.
25 augustus 2021 om 23:05 #811920@nol sorry voor het vervuilen van je topic.
@citta1987 ik snap je punt helemaal. Ik ga toch een keer met de RDW bellen. Denk dat iedereen daar beter van word. want omkeuren van snor naar brom zal helaas steeds vaker voor gaan komen. En wie weet wat de toekomst brengt als er alleen nog maar electrisch gereden mag worden. Ik houd jullie op de hoogte.25 augustus 2021 om 23:16 #81192221 september 2021 om 12:09 #812348@gratje maakt niet uit hoor. mijn vraag was beantwoord!
Ik heb er ondertussen een berini blokje onder liggen met vespa cilinder 38.4mm. Moet hem nog wel wat afstellen en verlichting aansluiten. Weet iemand wat voor verlichting er normaal op een Berini Kinetic hoort? Dus wat voor spanning de voor en achterlamp moeten zijn? Hopelijk is het makkelijk aan te sluiten op de kabels die ik nu heb. Heb alleen de gele kabel nog over uit het blok
21 september 2021 om 13:28 #812349Voor 6volt 15watt.
Achter 6volt 4watt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 september 2021 om 10:41 #812359@Semmad, Bedankt.
Was voorheen een CP blokje met voor 6volt 20watt en achter 6volt 5watt.
Iets hoger wattage kan toch gewoon? Brandde gister in ieder geval als een trein.Ik moet wel nog de koplamp nalopen. Koplamp heeft 3 lichtstanden, bij elke stand brandde de koplamp 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.