Vespa-Ciao.NL
:: Citta kapot!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta kapot!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dekker7
    Topic starter

Hallo, Ik Ben Dekker7 nieuw op dit forum. Ik ben hier uit nood naartoe gekomen omdat de mensen op citta-forum niet reageren. Dus ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen:P

Oke mijn probleem:
      Ik kwam terug van vakantie, daarvoor deed mijn citta het perfect, nu niet meer. Als ik hem start dan start ie gelijk zoals het hoort, na ongeveer 100 meter gereden te hebben slaat hij opeens over op een ander raar geluid. Je hoort dan inplaats van het harde gepruttel een veel lichter gepruttel met een hoge brom er doorheen en piep als ik vol gas geef. Ik ga dan ook niet vooruit.

Wat ik allemaal geprobeert heb.
      1. Nieuwe bobine
      2. Nieuwe koppelings segmenten
      3. Nieuwe contaktpunten en condensator, licht spoel en andere spoel op geschuurd.
      4. Nieuwe bougies(3 totaal)
      5. Carburateur grondig schoon gemaakt. Sproeier zit niet los, strakker aangedraait.
      6. Luchtfilter schoon gemaakt.
      7. Nieuwe bougiekabel en dop

Na de nieuwe contaktpuntjes en condensator (deed ik samen) leek hij het te doen. Maar na ongeveer 20 km weer het zelfde probleem. Ik word er nu zo langzamer hand helemaal gek van. (kost me ook te veel geld:P).

Goed.
      Hier mijn setup:

Standaart vespa ciao blok.
      uitgeveilde karter en 13/13 dellorto carburateur met sproeier 60. En dat met een citypower uitlaat.

Dit alles was goed voor ongeveer 60/70 kmh(Ja zo hard ik trekte standaard scooters er uit en ging ook flink harder)

Wie o wie kent dit probleem?

Mijn dank voor ook maar elke reactie is groot..

Mvg, Dekker7

Zie ook dit topic: link

Clint
      Bijdrager

Misschien ligt het probleem, dat je hem verkeerd hebt uitgevijlt? En 60 km/h haal je nooit met standaard blokje;)

dekker7
        Topic starter

Nee hij heeft het altijd gedaan. Het is ook denk ik een brommer blok(vespa ciao) 60 gaat hij zoizo!

Jacky
          Bijdrager

Aangezien hij zo hard loopt en het altijd deed neem ik aan dat de afstelling goed is?

Klinkt heel stom maar je zou niet de eerste zijn die het overkwam, nog benzine in de tank?

Zuigt de tank niet vacuum? Als de brommer uitvalt, zit er dan benzine in je slang?

Heb je de contactpunten wel goed afgesteld?

Is de brommer nooit eerder stilgevallen? Hij kan vastgelopen/ warmgelopen zijn en nu is je cilinder kapot.

dekker7
            Topic starter

Ja afstelling is goed. Bruine aanslag ook op de bougie. Er zit benzine in em tank. Genoeg!. De tank zuigt denk ik niet vacuum er zit namelijk zon standaart dop op. Die sluit volgens mij niet helemaal af. Als die uitvalt zit er bezine in. Maar eigelijk valt hij niet uit. Hij klinkt veel anders en lichter maar hij blijft aanstaan. Contaktpunten ook goed afgesteld. Niet eerder uitgevallen na de vakantie was de eerste keer. Er zit wel een klein luchtbelletje in me bezine slang. Maar dat had ik ookal voordat hij zo gek deed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.