Laat ik beginnen met mijn huidige setup.
Cilinder 38.2 pen 10.
standaard blok
carburateur 10/7 sproeier 40
Standaard luchtfilter
poelie 9.5
uitlaat citty power.
(volgens mij is dat alles toch?)
vroeger zat er cilinder 39.1 in (vage maat)
Met sproeier 35.
ik heb hier anderhalf jaar erg goed mee gereden.
3 weken terug kreeg ik een warmloper.
Ik had nog een origineel cilindertje liggen nieuwe zuiger er op alles gemonteerd en gaan!
BAM weer een warm loper na een half uurtje.
Cilinder laten na kijken en alleen een nieuwe zuiger should do the job ook dat gedaan.
Tevens kreeg ik de tip om sproeier 40 t/m 45 te proberen want 35 schijnt te klein te zijn.
Dat alles gedaan bij 40 rij ik het langst.
de kleur van de bougie is:
misschien is de lucht benzine verhouding niet goed ik zou eens proberen wat meer of minder isolatie in je lucht filter te doen dat werkte bij mij ik rij nu met een malossi lucht filter en geen enkel probleem meer
Wat betreft de sproeier zit je best goed, ik zou zeker niet kleiner gaan als 40.
Je schrijft dat je warmlopers aanhouden ook al heb je een nieuwe zuiger gemonteerd. Nou zou dat laatste best wel eens de oorzaak van je problemen zijn. Mijn ervaring is dat de imitatie Chinese zuigers in de witte doosjes niet altijd 100% rond (cilindrisch) zijn, en dat veroorzaakt uiteraard wrijving als de motor warm wordt met een warmloper tot gevolg.
Wat verder nog een mogelijkheid is is dat er toch valse lucht wordt getrokken tussen de cilinder en cilinderkop. Je schrijft dat je de deo test hebt gedaan, maar de deo test is niet heilig. Voor de zekerheid beter altijd de cilinder en kop vlakken en een beetje vloeibare pakking erop, dan zit het gegarandeerd potdicht.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.