Vespa-Ciao.NL
:: Citta heeft geen vermogen + valt uit + geluidjes

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta heeft geen vermogen + valt uit + geluidjes

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lennart
    Topic starter

Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn Citta en het lastige is dat ik totaal niet technisch ben.

Sinds een week valt mijn Citta uit wanneer ik stil moet staan (denk aan het wachten voor een rood verkeerslicht). Om mijn Citta (op goed geluk) niet uit te laten vallen moet ik gas geven (spelen met het gas), waarbij je de snaar hoort doorslippen!

Wanneer ik van vol vermogen (gas) vol in de remmen ga, dan valt de Citta gegarandeerd direct uit, wanneer ik geleidelijk de snelheid terug voer, dan kan ik nog spelen met mijn gas en hopen dat ik de Citta aan de praat blijf houden.

Nu was de bedoeling om vandaag opnieuw mijn Citta te pakken voor een ritje, maar nu merkte ik twee nieuwe dingen op, namelijk ik kwam maar niet op toeren (geen vermogen) en daarbij leek het voor mij alsof mijn uitlaat/pakking of dergelijke lek was (specifiek geluid bij het rondrijden met een lekke uitlaat).

Nu ik mijn idee om de Citta weg te brengen (dus te laten repareren, in plaats van zelf sleutelen), alleen nu is de vraag: is dit aan te raden/de moeite waard denken jullie?

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en aan welk prijskaartje moet ik hierbij dan gaan denken?

De Citta is volledig origineel en loop 28 km/h op de rollenbank.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt :-).

Mvg,

Dustin
      Bijdrager

Ten eerste stel ik voor om hem te laten repareren door iemand hier van het forum, bij een brommerzaak betaal je te veel en klooien ze vaak maar wat aan met zo’n oud brommertje.

Je eerste problemen klinken als een koppeling die aangegrepen blijft. Grote kans dat als je nieuwe trekveertjes erin zet dat die problemen opgelost zijn. Het probleem zit hem zoiezo ergens in de koppeling, kan niet veel mis mee zijn en dingen vervangen kost praktisch niets.

Ik ga er vanuit dat door die lekkende uitlaat, en je koppeling die je tegenwerkt (plus slippende snaar?) het voelt alsof er geen vermogen is.

Bij een citta is er geen uitlaatpakking; je uitlaat zit over de cilinder heen geschoven, een “strop” aansluiting. waarschijnlijk is hij gewoon wat los gekomen. Of je hebt een lekkende koppakking, geeft een beetje ’t zelfde effect.5775574a9e5d4-1

In welke regio woon je?

lennart
        Topic starter

Ah super Dustin!

Ik ga vanavond meteen kijken of de schroef aangedraaid moet worden 🙂😉!

Ik ben blij al zo snel een reactie te krijgen en het zou geweldig zijn om hem (de Citta) motorisch weer optimaal te krijgen!

Ik woon zelf in Noord Holland (in de buurt van Schiphol/Heemstede/Hoofddorp/Aalsmeer).

Dustin
          Bijdrager

Waarschijnlijk, als de uitlaat los is gekomen, moet je ‘m achter losmaken, voor los en dan opnieuw eromheen schuiven en aandraaien. Alleen boven weer aandraaien heeft geen zin  🙂

Er zijn dacht ik wel wat mensen hier op het forum die daar in de buurt wonen.

lennart
            Topic starter

👍!

Nu is dan de eerste vraag of zij dit bericht lezen/reageren en vervolgens of ze zin/tijd hebben om voor een ander (mij) te sleutelen 😬.

Magnus01
              Bijdrager

Als je nog er mee naar Amsterdam zuid (wijk Buitenveldert) kan rijden wil ik wel ff kijken of ik kan helpen hoor. Ik heb ook nog wel wat onderdelen liggen.

lennart
                Topic starter

Ahhh geweldig Magnus01!

Wanneer komt jou uit?

Gr.

Magnus01
                  Bijdrager

Dat wordt denk ik volgende week, het is nu rot weer. Mocht dat ding echt klote rijden kan ik dan ook wel ff jouw kant op als mijn Citta’s achterbrug weer in orde is.

lennart
                    Topic starter

Helemaal super Magnus01!

Wij houden wel even contact!
                      (bent u niet bang wanneer u deze kant op komt, of dat wij afspreken halverwege dat qua gereedschap er misgegrepen wordt? (welk gereedschap is nodig?)).

We houden contact 🙂… (het het ook zijn dat de Citta verzuipt (of is dat zeer onwaarschijnlijk))?)

Magnus01
                      Bijdrager

Wat ik nodig heb past wel in mijn rugzak en daar moet het vast wel mee lukken. Dat die verzuipt is onwaarschijnlijk, dat is mij in 5 jaar met 4 Citta’s niet vaak overkomen.

lennart
                        Topic starter

👍

Aron
                          Bijdrager

Ik heb hetzelfde probleem bij plotseling stoppen, dan blijft m’n Citta ook alleen lopen als ik wat met het gas speel. Ik heb er nog niet zo lang geleden nieuwe koppelingssegmentjes en veertjes ingezet (https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/koppeling/kopp-segmentset-a-kwaliteit-newfren-citta-ciao.html).

Zouden andere veertjes dan de standaard trekveertjes een oplosing zijn? Malossi/polini bv. M’n Citta rijdt ongeveer 32, meeste is standaard.

M’n koppakking lekte een beetje, heb vanochtend de kop gevlakt en ik bestel een nieuwe pakking van papier ipv aluminium, misschien dat dat ook mede de oorzaak was.

lennart
                            Topic starter

Dag Magnus01,

Heb jij binnenkort nog tijd en zin om te kijken naar mijn Citta of jij het probleem kan ontdekken?

Ik hoor graag van jou 🙂

Magnus01
                              Bijdrager

Oh ja tuurlijk hoor, vanavond of morgen kan wel maar moet je wel mijn kant op want ik heb ff geen vervoer. App me maar ff 0621836840

lennart
                                Topic starter

Vanavond gaat mij niet meer lukken. Morgen gaat ook niet lukken ben ik bang.
                                  Ik zal u even berichten. Bedankt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.