Vespa-Ciao.NL
:: Citta halverwege toeren stotteren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta halverwege toeren stotteren

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dondersteen
    Topic starter

Wilk1985 :
      Vloeibare pakking heeft niets te zoeken bij een uitlaat, maar is bedoeld voor het luchtdicht maken van een cilindervoet of kop. De pakking is ook veel te vloeibaar voor de ruimte tussen uitlaat en uitlaatmond dus dat heeft echt geen zin, gebruik liever uitlaatpasta zoals niek ook zei. Overigens is deze pasta niet echt nodig als je gewoon een goed passende uitlaat hebt.

De reden dat je uitlaat eraf valt is waarschijnlijk dat er geen schroefdraad meer op het boutje/moertje van de klem zit, of de klem is niet goed

Of je hebt een 23,5mm uitlaat op een 22mm cilinder gemonteerd, die combo werkt ook niet.

Een motorblok stationair afstellen doe je inderdaad met warme motor, maar dit heeft verder niets te maken met het optrekken of rijden, met de stationairschroef regel je echt alleen het stationair toerental.

Loopt hij uberhaupt wel goed stationair? Als hij met de warme motor niet laag stationair kan lopen zal dat waarschijnlijk betekenen dat je blokje toch nog ergens valse lucht trekt.

Zou je anders misschien eens een filmpje kunnen plaatsen? Dan kunnen we wat beter meedenken :thumb

Hij loopt warm wel gewoon stationair. Hij is tot nu toe nooit afgeslagen. Al moet ik zeggen dat er tussen mijn woon-werk route geen stoplichten zijn en ik soms maar even hoef te stoppen voor verkeer.

Ik zal morgen even kijken of ik nog zo’n moer en boutje heb liggen.

Filmpje maken kan altijd nog.

Ik heb trouwens nog steeds sproeier 40 erin. Mijn luchtfilter had een metalen kapje die de lucht in de gaatjes leidde maar dat zat de choke in de weg (raar).. dus ik heb dat eraf moeten halen. Ik heb 2 van 3 schroefjes eruit gehaald waardoor de gaatjes open zijn. Kijken of hij de sproeier compenseert

Wilk1985
      Moderator

Dat metalen kapje is bedoelt om vuil uit het luchtfilter te houden.

Wel goed dat je zegt dat je dat erop hebt zitten, want dat betekent dat je een imitatie luchtfilter hebt. Is op zich niets mis mee, maar dat betekent wel dat de sproeierwaardes die wij je adviseren nier per se vergelijkbaar zijn met wat je nodig hebt aangezien een imitatie luchtilter dus ook weer meer of minder lucht door zal laten als het originele filter.

Je bent er bijna, zoals gezegd is het gewoon een kwestie van afstellen en een sproeier 39 of 41 kan echt een verschil maken tegenover bijvoorbeeld 40 of 42. Makkelijk te testen door 1 van de gaatjes dicht te houden met je vinger, gaat hij beter lopen moet je groter in de sproeier, gaat hij slechter lopen is je huidige sproeier ofwel perfect ofwel te groot.

Dondersteen
        Topic starter

Wilk1985 :
          Dat metalen kapje is bedoelt om vuil uit het luchtfilter te houden.

Wel goed dat je zegt dat je dat erop hebt zitten, want dat betekent dat je een imitatie luchtfilter hebt. Is op zich niets mis mee, maar dat betekent wel dat de sproeierwaardes die wij je adviseren nier per se vergelijkbaar zijn met wat je nodig hebt aangezien een imitatie luchtilter dus ook weer meer of minder lucht door zal laten als het originele filter.

Je bent er bijna, zoals gezegd is het gewoon een kwestie van afstellen en een sproeier 39 of 41 kan echt een verschil maken tegenover bijvoorbeeld 40 of 42. Makkelijk te testen door 1 van de gaatjes dicht te houden met je vinger, gaat hij beter lopen moet je groter in de sproeier, gaat hij slechter lopen is je huidige sproeier ofwel perfect ofwel te groot.

Oke top, als het vandaag niet weer de hele dag gaat regenen ga ik straks eens wat testen!

Mijn gevoel zegt toch net wat te groot maar we zullen het zien. Ook nu ik nog 2 kleine gaatjes erbij heb.

Dondersteen
          Topic starter

Nou, ik denk dat ik zowiezo voor een nieuwe trapperset moet gaan want de rechtse raakt de lasnaad vande uitlaat en de linkse de kap..
            Misschien verklaart dat waarom uitlaat steeds los gaat..
            Dit was me wel al eerder opgevallen en ik dacht dat het wel mee viel maar nu ik problemen krijg valt het misschien toch niet zo mee

SuperSi
            Bijdrager

Ik zou er lekker stepjes op zetten en de trappers er af laten. Vind ik persoonlijk ook fijner zitten op de brommer.

Los van dat mag dat niet de oorzaak zijn van je los komende uitlaat.
              Misschien is op de achterste bout wel wat loctite/schroefdraadborg nodig. Wel 1 gebruiken die verwijderbaar is!
              Ik gebruik bison lockbond, die is niet zo dun en goed los te krijgen.

Op de uitlaat klem heb ik gewoon een bout moer combinatie van de gamma. Wel met een borg moer, zo een met een blauw kunststof randje.

Dondersteen
              Topic starter

SuperSi :
                Ik zou er lekker stepjes op zetten en de trappers er af laten. Vind ik persoonlijk ook fijner zitten op de brommer.

Los van dat mag dat niet de oorzaak zijn van je los komende uitlaat.
                Misschien is op de achterste bout wel wat loctite/schroefdraadborg nodig. Wel 1 gebruiken die verwijderbaar is!
                Ik gebruik bison lockbond, die is niet zo dun en goed los te krijgen.

Op de uitlaat klem heb ik gewoon een bout moer combinatie van de gamma. Wel met een borg moer, zo een met een blauw kunststof randje.

Ja ik wil ook liever stepjes maar ik moet hem aantrappen zodat ik meteen gas kan geven op de standaard om hem warm te krijgen anders blijft ie afslaan… blijf zoekende met het ding hoor.

Ik wil zowiezo een nieuwe afstandsring bestellen want er schuurt iets bij de koppeling.. Het is maar heel lichtjes want het klinkt bijna als sissen maar toch zit het niet goed. Als hij eenmaal warm is en stationair staat hoor je dat ook..
                Dan bestel ik maar meteen uitlaatpasta en loctite mee

Ik rij er nu niet mee, ik vind het een beetje eng worden eigenlijk 😂 volgens mij valt ie binnenkort helemaal uit elkaar

SuperSi
                Bijdrager

Sissen kan ook gewoon komen uit het naaldlager wat in je koppeling zit.
                  Ik heb dit nog wel eens geprobeerd op te lossen met een nieuw lager en een beetje vet. bleef geluid maken.

Loctite en uitlaat pasta(gungum) zijn verkrijgbaar bij de praxis/gamma/bouwmarkt, scheelt verzendkosten.

Dondersteen
                  Topic starter

SuperSi :
                    Sissen kan ook gewoon komen uit het naaldlager wat in je koppeling zit.
                    Ik heb dit nog wel eens geprobeerd op te lossen met een nieuw lager en een beetje vet. bleef geluid maken.

Loctite en uitlaat pasta(gungum) zijn verkrijgbaar bij de praxis/gamma/bouwmarkt, scheelt verzendkosten.

Kan het bij qparts allemaal tegelijk bestellen dat scheelt. Die koppelingsring moest zwz vervangen aangezien die vast had gezeten in het vliegwiel

Voor de lockbond even langs karwei

Dat sissen hoef ik me dus nog niet zo’n zorgen te maken begrijp ik? Wat dat betreft ben ik echt een meisje meteen bang dat zo’n ding ontploft ofzo whahaha

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.