Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta halverwege toeren stotteren
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 6 maanden geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 september 2017 om 11:08 #211961
Hallo allemaal, Dondersteen weer :p
Heb sinds gisteren de Citta weer lopende met een sproeier 40. Nu trekt hij (warm) lekker op maar halverwege zijn toeren begint ie te pruttelen en moet hem dan even met mijn kont een duwtje geven en dan trekt ie lekker door maar dit moet wel steeds opnieuw als ik bijv. ff stil heb gestaaan bij een stoplicht en weer weg wil rijden. Ook gaat hij de eerste 500 m niet lekker en daarna voel je hem kracht krijgen. Dus wanneer de motor warm is. Toch een kleinere sproeier? (Pruttelen = verzuipen?)
<3 Javad
Dondersteen Citta7 september 2017 om 12:34 #243556Dondersteen :
Hallo allemaal, Dondersteen weer :pHeb sinds gisteren de Citta weer lopende met een sproeier 40. Nu trekt hij (warm) lekker op maar halverwege zijn toeren begint ie te pruttelen en moet hem dan even met mijn kont een duwtje geven en dan trekt ie lekker door maar dit moet wel steeds opnieuw als ik bijv. ff stil heb gestaaan bij een stoplicht en weer weg wil rijden. Ook gaat hij de eerste 500 m niet lekker en daarna voel je hem kracht krijgen. Dus wanneer de motor warm is. Toch een kleinere sproeier? (Pruttelen = verzuipen?)
Zou goed moeten zijn hoor, heb de zelfde setup gehad…..snor filter of brom
Edit: heb je standaard trekveertjes erop ?
7 september 2017 om 13:48 #243557Ik heb een snorfilter envolgens mij gewoon de standaard veertjes
Edit
Heb hem stationair afgesteld op een warme motor zoals ze adviseren. Daarom loopt hij warm natuurlijk goed (op dat stotteren halverwege toeren na) dit deed hij tijdens de testrit overigens niet!
Stationair zonder choke wil hij niet. Dus moet hem met choke opwarmen en daarna kan ik pas wegrijden
<3 Javad
Dondersteen Citta7 september 2017 om 16:26 #243558Ha die Dondersteen! Heb je sproeier 38 al geprobeerd? Zou ik eens doen..
De afstelling luistert erg nauw met jouw setup..Eerst de choke erop en dan pas wegrijden is normaal bij een koud blokje.
Ik krijg die van mij ook niet makkelijk aan zonder choke als hij koud is.<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 september 2017 om 16:56 #243559Javad :
Ha die Dondersteen! Heb je sproeier 38 al geprobeerd? Zou ik eens doen..
De afstelling luistert erg nauw met jouw setup..Eerst de choke erop en dan pas wegrijden is normaal bij een koud blokje.
Ik krijg die van mij ook niet makkelijk aan zonder choke als hij koud is.Ja ik wilde meteen een setje halen maar ze hadden alleen nog 40 op voorraad.. toch maar eveb terug naar de bromboer dus
Edit
Net weer een paar km gereden. De eerste 500m is echt rettetetetete. Met vol gas ergens wegrijden is ook een no go. Dus zachtjes de gas open draaien, verder geen probleem maar toch niet helemaal goed lijkt me.
<3 Javad
Dondersteen Citta7 september 2017 om 19:22 #243560Lijkt op een iets te grote sproeier.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 september 2017 om 19:36 #243561Idd denk ik ook aan een te rijk mengsel. Heb je nog een bromfilter of wil je er een gaatje in prikken? Hoe lichter de setup helemaal bij snorblokjes zijn ze ook gevoeliger voor de sproeierafstelling. Ik zal een 38 proberen en kijken of het viertakten/prrrr voorbij is.
Je kan ook ook even proberen zonder de filter te rijden en testen of het viertakten minder of voorbij is.
8 september 2017 om 13:17 #243562Vanochtend knalde mijn uitlaat eraf 😂
ben nog niet zo bekend met vloeibare pakking e.d dus wss gewoon niet goed gedaan. Zijn daar trucjes voor? Ik smeer het nu lekker dik aan de binnenkant van de uitlaatpijp ong 4 cm diep en een beetje op het randje.
Schrok me dood en wát een kabaal joh! 😂<3 Javad
Dondersteen Citta8 september 2017 om 14:12 #243563Als je vloeibare pakking aan de binnenkant smeert en je drukt hem dan op je cylinder druuk je alle overtolloge zooi in je uitlaat en zal je er dus troep in krijgen die je niet wilt, als je er toch pakking op wil smeren doe het dan op flens kan het nergens komen waar het niet hoort
8 september 2017 om 14:52 #243564Bankschroef20 :
Als je vloeibare pakking aan de binnenkant smeert en je drukt hem dan op je cylinder druuk je alle overtolloge zooi in je uitlaat en zal je er dus troep in krijgen die je niet wilt, als je er toch pakking op wil smeren doe het dan op flens kan het nergens komen waar het niet hoortJa zo’n vermoeden had ik al. Nu opnieuw eronder leggen.
Edit
Bij nader inzien heb ik hem de vorige keer misschien te snel proberen te starten na het monteren van de uitlaat. Toen hoorde ik al een klein plofje! Dat was wss dus de pakking
<3 Javad
Dondersteen Citta8 september 2017 om 16:37 #243565eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand gehoord die vloeibare pakking op zijn uitlaat smeert.
Volgens mij word het daar ook veels te warm voor.
Gewoon je klem goed aandraaien, desnoods met nieuwe boutjes van de gamma.
Achterste bout ook goed aandraaien en dan komt ie echt niet zomaar los.8 september 2017 om 17:49 #243566Vloeibare pakking is idd een vreemde keuze voor het luchtdicht maken van een uitlaat.
Wat veel gebruikelijker is, is Bosal uitlaat cement.
Eventjes laten uitharden nadat je je uitlaat vastgedraaid hebt. het gaat sneller als je het warm maakt door bv eventjes motor stationair laten draaien. geen gas geven anders blaas je de pasta er tussen uit. Je kan hem ook gewoon laten staan voor een uurtje en dan rustig je brommer starten.
ik gebruik dit ook bij al m’n uitlaatjes. Pasta hard goed uit, en bij demontage brokkelt het af. uitlaat zit verder potdicht. wel eventjes de uitlaat van binnen schoon bikken voordat je hem opnieuw monteerd :con.
Resultaat: geen lekkende flens meer.
8 september 2017 om 18:17 #243567De pakking weerstaat 250 graden. Ik weet niet hoe warm het wordt maar goed. Ik heb van diverse mensen gehoord dat ik het zo moest doen 😂..
Ik vind het zowiezo raar dat het nu al de tweede keer was dat de pijp los zat achter. Heb hem vanochtend nog vastgedraaid omdat ie los lag. Daarna knalt ie eraf?
<3 Javad
Dondersteen Citta8 september 2017 om 19:00 #243568Vloeibare pakking heeft niets te zoeken bij een uitlaat, maar is bedoeld voor het luchtdicht maken van een cilindervoet of kop. De pakking is ook veel te vloeibaar voor de ruimte tussen uitlaat en uitlaatmond dus dat heeft echt geen zin, gebruik liever uitlaatpasta zoals niek ook zei. Overigens is deze pasta niet echt nodig als je gewoon een goed passende uitlaat hebt.
De reden dat je uitlaat eraf valt is waarschijnlijk dat er geen schroefdraad meer op het boutje/moertje van de klem zit, of de klem is niet goed.
Of je hebt een 23,5mm uitlaat op een 22mm cilinder gemonteerd, die combo werkt ook niet.
Een motorblok stationair afstellen doe je inderdaad met warme motor, maar dit heeft verder niets te maken met het optrekken of rijden, met de stationairschroef regel je echt alleen het stationair toerental.
Loopt hij uberhaupt wel goed stationair? Als hij met de warme motor niet laag stationair kan lopen zal dat waarschijnlijk betekenen dat je blokje toch nog ergens valse lucht trekt.
Zou je anders misschien eens een filmpje kunnen plaatsen? Dan kunnen we wat beter meedenken
8 september 2017 om 19:42 #243569Oke.. ik vertrouw op jullie. Wel vreemd dat het eerst wel gewoon werkte en dat iedereen mij zei het zo te doen. Ik zal morgen voor de zekerheid maar weer de fiets nemen naar het werk. Dan kan ik morgenmiddag een stukje gaan rijden en kijken hoe het gaat!
Stom dat ik toenstraks de diameter niet heb opgemeten, helemaal vergeten…. sukkel.
<3 Javad
Dondersteen Citta -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.