Vespa-Ciao.NL
:: Citta grijpt niet aan met PW cilinder?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta grijpt niet aan met PW cilinder?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Topic starter

hallo,

Aangezien mijn 50 cc DR vast was gelopen, heb ik een 41 mm pai wai gemonteerd.
      Nu is mijn vraag, de poort in de zuiger, moet die naar de poorten in de cilinder lopen?
      Of de poort in de zuiger naar de dichte wand? lijkt me sterk maar toch.
      Ook heb ik het probleem dat als ik me brom wil aanrennen, dat de koppeling simpelweg
      niet aangrijpt? beetje geluk doet hij het soms, andere koppeling geen succes.
      Spie heel.
      Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gr. bas

! Joor !

De poort in de zuiger moet naar boven, die is voor de poorten die deze cilinder niet heeft maar andere snelle cilinders wel.
        Wat je koppeling betreft kan je proberen de veertjes van je startsegmenten te verwijderen, die zitten onder de gewone segmenten en alles goed ontvetten.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

De PW heeft geen pijltje meer voor de uitlaat poort richting?
          Over het algemeen kan je het zien aan de manier dat de zuiger inkepingen t.o.v het carter/cilinder staan.

Daarnaast het aangrijpen kan verschillende dingen zijn.

Probeer eerst even je start veertjes er uit te halen de schoentjes zo te zetten dat deze nagenoeg direct aangrijpen.
          Ik neem aan dat je de ring met openstaande rand goed hebt je snaar niet vet en op spanning is je koppeling vetvrij is en je poullie heel is.

– edit: En zo te zien was joor me voor ;)!

SpeedyVespa
          Topic starter

Jongens heel erg bedankt voor de snelle reactie! nu is het probleem, startveren zijn eruit,
            Maar de schoentjes zijn ingeklapt, wat ik had gelezen in het howto topic.
            PW heeft wel een pijl, ik zal zometeen ff de kop eraf trekken en jullie even wat fotos
            posten, net nog ff geprobeerd, maar ik ren de hele straat af, hij start dan keurig, loopt
            super netjes stationair, geef ik gas tokkelt ie als een gek.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Als er een pijl op zit moet deze richting de uitlaatpoort wijzen.
              De schoentjes ingeklapt?? Ikzelf zet ze altijd zo dat ze neéét niet de schaal aanraken zodat hij gelijk aangrijpt nooit problemen mee.

Verder het tokkelen ja dat kan je afstelling wezen indien je dit niet aangepast heb tussen je 50dr/60pw

SpeedyVespa
              Topic starter

Tjaa, het set-up is nu: 60 cc PW bromcarters 13/13 carb malossifilter polini topone.
                Ik rij nu met 56 sproeier, is dat een beetje goed?

Citta-ciao
                Donateur

Ik zou sproeier 58-60 proberen:thumb

SpeedyVespa
                  Topic starter

ja? de pijl op de zuigert staat naar de bovenste tapeinden.

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

pijl naar bovenste tapeinde = zuiger omgedraaid.
                      Pijl moet naar onder waar dus de uitlaatgassen UIT gaan wijzen basic knowledge en zo op te zoeken op het forum ;)!

SpeedyVespa
                      Topic starter

oh damn! xD drm wou hij niet harder dan 5 kmph xD

Edit:

Dit was het niet, zuiger was gewoon goed gemonteerd, met de gleuf naar de uitlaatpoort.
                        Ik rij nu met sproeier 56, zwaar klote, morgen ga ik een sproeier 60 proberen en een sproeier 54.
                        Zou dat helpen?

Bumpp, ik wil graaaag verder, de pijl staat naar de bovenste tapeinden.

Martino
                        Moderator

Dan heb je niet goed gelezen en zit je zuiger nog steeds verkeerd gemonteerd.

Pijl moet wijzen naar de uitlaatpoort en gleuf naar bovenste tapeindes.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.