Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta geen vermogen bij gas geven
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 6 maanden geleden door Jappen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juli 2024 om 11:58 #825746
Goedemorgen!
Ik ben Jasper en ben al jaren in het bezit van een Citta maar na jaren stil staan omdat ik het probleem niet opgelost kreeg niks mee gedaan helaas… nu heb ik alles weer schoon gemaakt en wat aanpassingen gedaan maar nog steeds de zelfde problemen.
Set-up:
– Citta gilera met elektronische ontsteking en claxon, bj 2005
– 13/13 carborateur sproeier 48
– Cittpower uitlaat
– Mallossi luchtfilter
– Poeli 70 – 1012 riem getandProblemen:
– start pas na 25 meter hard aan lopen ( vroeger na 2 meter gestart)
Nieuwe koppeling geplaatst en licht opgeschuurd en de oude veertjes er in gedaan omdat de nieuwe te stug waren– loopt hoog stationair zelfs met schroef helemaal ingedraaid
– bij gas geven geen vermogen of valt uit
Kom er gewoon niet mee vooruitIk hoop dat iemand wat tips heeft zodat ik weer eens lekker kan touren op de citta
Groeten,
Jasper
3 juli 2024 om 12:30 #825748Met zoveel lucht en uitlaat lijkt mij de kleine sproeier een probleem.
Hoog stationair lopen en niet af te stellen geeft dat ook wat aan.
Probeer eens een grotere maat.3 juli 2024 om 12:43 #825749Bedankt voor je reactie!
Ik had gekeken bij jmpb in hun afstelling overzicht en daar stond met deze Set-up sproeier 46 t/m 50, zou naar 50 zijn genoeg moeten zijn of adviseer je nog groter te gaan? Heb hiervoor 65 er in gehad maar toen verzoop hij.
Gr,
Jasper3 juli 2024 om 13:38 #825752Ah, weer een pas één bericht problemer.
Stapje van 50 naar 65?
Gaat t? Haha.Monteer steeds één maatje grotere sproeier tot hij viertakt/stottert, ga dan één maat terug met sproeier en klaar.
Monteer steeds luchtfilter volledig tijdens proefrijden.
Volgende….
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.3 juli 2024 om 13:44 #825753Hey Wim bedankt voor je reactie, ja je hebt gelijk pas iets zoeken of hulp vragen bij problemen zal 1 van de zovele zijn maar toch bedankt voor je tijd!
Heb zojuist 54 er in gezet die had ik nog liggen..
Nu nog steeds hoog stationair en wil niet meer terug in touren na wat hulp (mee rennen) komt hij op gang en gaat hij naar de 40 km/h alleen als ik het gas los laat wil hij niet meer terug blijft zonder gas 20 km/h rijden maar om op gang te komen niks geen vermogenGr,
Jasper3 juli 2024 om 15:23 #825760– loopt hoog stationair zelfs met schroef helemaal ingedraaid
als je de schroef naar binnen draaid gaat je gasschuif verder open , dan loopt hij hoog stationair,
draai je die schroef wat naar buiten draaid gaat je gasschuif naar meer gesloten stand dan gaat hij naar een lager stationairdaarom zal die bij jou wel 20km/h blijven lopen omdat je heel die schroef hebt ingedraaid
3 juli 2024 om 16:37 #825766Goeie tip en uitleg!
Ik zal morgen de stationair schroef verder uitdraaien.
En kijken of ik nog grotere sproeiers heb liggen om het vermogen probleem bij weg rijden op te lossen.4 juli 2024 om 11:46 #825769Stationair schroef uitgedraaid en liep rustiger maar nog geen vermogen bij weg rijden. Toen van 54 naar 50 gegaan ( de enige die ik nog had liggen) maar gelijk viel hij weer uit bij gas geven. Ga nu sproeier 52, 56 en 58 bestellen zodra ze binnen zijn verder proberen en zal posten hoe et verloopt. Nogmaals bedankt voor jullie adviezen!
Gr,
Jasper4 juli 2024 om 15:14 #825770Mischien heb je hier ook nog iets aan
https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/Als je gas geeft en je voelt dat ie ff kort inhoudt, dan is ie per definitie te arm, wat logisch klinkt met een sproeier 48. Volgens de database heb je ergens tussen de 52 en 56 nodig, afhankelijk van je carter.
Heb je nog geprobeerd met de 54 te rijden na het afstellen van je stationair? Zo niet, zou ik toch die 54 nog een keertje proberen.
"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 juli 2024 om 10:26 #825773Na het afstellen van de stationair schroef met 54 een stukje gereden, helaas nog niks geen vermogen bij optrekken… als hij eenmaal rijd dan gaat het super. Het lijkt wel of bij het weg rijden de gas hendel niet werkt en dan na een stukje hij ineens open gaat en dan maakt hij wel touren en wil hij goed voorruit. Straks komen de nieuwe sproeiers binnen en ga ik de 56 proberen kijken wat dat brengt
Gr,
Jasper5 juli 2024 om 10:41 #825777Als dat niet werkt plaats eens een filmpje/youtubelink met knap geluid
(daar gaat het namelijk om) vanaf het starten(koud(met/zonder choke))
optrekken en rijden.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 juli 2024 om 12:31 #825784Mannen bedankt voor jullie hulp!
Sproeiers zijn net binnen gekomen en gelijk 56 ingebouwd, hij rijd weer zoals het hoort 😆 jammer dat het proefritje in het heerlijke zomerse weer moest maar dat maakte niet uit!
De Set-up die nu werkt is:
-13/13 carborateur
– sproeier 56
– citypower uitlaat
– Mallossi powerfilter
– voor de rest motorisch origineel
– Rijd +/- 33 km/hNu nog spelen met de juiste poelie en dan hopen op een zonnetje.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!Alvast een fijn weekend!
Gr,
Jasper5 juli 2024 om 16:44 #825788Mooi! 😎
Kijk onderweg ook eens, na 2 minuten volgas rijden, stoppen, bougie er uit, naar de kleur van de bougie.
Die moet bruin zijn. Bougie max. B6HS, 5 mag ook, dat is de std bougie.
Meng je 98 E5 benzine niet vetter dan 1:50.-Wit/grijs =te arm, sproeier moet maatje groter.
-Bruin = oké.
-Zwart =te rijk sproeier maatje kleiner.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 juli 2024 om 17:02 #825791bedankt voor de tip Wim ga ik doen!
Benzine v-power 1:50 zit er nu in.
Merkt net tijdens iets langere proefrit wel dat hij af en toe nog hapert maar hij rijd al veeel beter als eerst, ga de bougie test van et weekend ff proberen.Als ik verdere tests heb gedaan zal ik het posten.
Gr,
Jasper5 juli 2024 om 18:30 #825792Merk net tijdens iets langere proefrit wel dat hij af en toe nog hapert
Gr, Jasper
Dat zal wel zijn dat hij volgas op top (af en toe)stottert, dan viertakt hij waarschijnlijk af en toe.
Dan kan je waarschijnlijk een maatje kleiner met de sproeier.
Maar dat zie je wel tijdens de test vd bougiekleur.
Die zal dan donkerbruin/zwart zijn.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.