Vespa-Ciao.NL
:: Citta gaat te langzaam??

Home Forums Techniek Afstellen Citta gaat te langzaam??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Nautika
    Topic starter

Ik heb het idee dat mn citta te langzaam gaat voor z’n Setup, en mn uitlaat maakt ook gigantisch veel herrie terwijl ik me er laatst opnieuw op gelegd heb incl goede vloeibare pakking op de uitlaat mond.

Setup:

Max geveild/geboord electrisch snorcarter
      DR43 Incl . HD kop
      13/13 DeLorto @72
      Malossi luchtfilter
      Bromklok @pullie 70
      Leovince circuit uitlaat (Leo krul)
      Hittgraad 7 bougie

Rijdt nu 52 km/u

Iemand een idee want trekt Verder aardig vooral vanaf 30 gaat ie lekker, gister Poullie 80 geprobeerd maar dan gaat ie nog meer herrie maken en rijd ie ca 47

zevenenergie
      Donateur

Ik krijg de indruk dat je uitlaatmond niet helemaal goed afsluit door dat hij iets wat vervormd is.
        En vloeibare pakking is absolute niet geschikt om zoiets af te dichten.
        Je hebt daar voor een uitlaat pasta nodig.
        http://www.topworld.nl/automotive-producten/gebruiksmaterialen/afdichtingsmiddelen/sonax-uitlaat-montage-pasta.htm

Je snelheid met poelie 70 is 52km/uur zeg je. Met jouw setup zou je de 70 makkelijk kunnen halen.
        Maar een citta heeft kleine wieltjes.
        Er zit dus standaard al een bromklok op, de overbrenging is dus een snor overbrenging.

Bij jmbp is ook poelie 55, 60 en 65 verkrijgbaar.;)en daarmee realiseer je een brom overbrenging.
        en je zou nog groene trekveertjes kunnen monteren voor beter optrekken van uit stilstand.

Vespaatje
        Donateur

Daarnaast lijkt me die sproeier iets aan de grote kant. In principe zou je met sproeier 68 kunnen rijden als je blok goed in elkaar zit.

joschi0815
          Bijdrager

En de leovince circuit Is een super slechte uitlaat! Met een Gianelli city rijd die al tien keer beter! Sproeier Is idd 3 tot 5 nummers te groot.

De Brandweer
            Bijdrager

Joschi wat is dat nou weer voor een onzin? De leo krul is juist heel fijn voor een dergelijke setup met een mooie midboost. Op top zal je wel wat inleveren maar die powerband is fantastisch.

Ik zou gaan voor een 65 poelie met 68 sproeier. Ook even kijken naar een bromklokje inderdaad.

joschi0815
              Bijdrager

Dit is geen krul, het Is er sprak van een Leo circuit! Kijk maar op Jmpb – dit heeft niets met elkaar te maken! Leovince Circuit Is gewoon rotzooi. De krul Is prima. Heb de Leo Circuit nog in de kast…. Mag je graag testen – deugt aleen als ballast.

FonS
                Bijdrager

joschi0815 :
                  Dit is geen krul, het Is er sprak van een Leo circuit! Dat is dezelfde uitlaat.
                  Kijk maar op Jmpb – dit heeft niets met elkaar te maken! LeoVinci krul/Circuit is niet meer nieuw verkrijgbaar.
                  Leovince Circuit Is gewoon rotzooi. De krul Is prima. Heb de Leo Circuit nog in de kast…. Mag je graag testen – deugt aleen als ballast. Volgens mij heb jij de Tecno Circuit in je hoofd…

joschi0815
                  Bijdrager

Jullie hebben gelijk – ik bedoelde de Simonini Circuit ( Rotzooi) …. Heb de naam verwisseld.

Nautika
                    Topic starter

Ik heb er een Bromklok in zitten 7 a 8 rondje poelie is 1 rondje wiel, sproeier moet ik inderdaad nog naar kijken, uitlaat wel of niet houden? Of een proma cc of gianelli fire er op?

Wilk1985
                      Moderator

Als je tussen die 2 gaat kiezen zou ik voor de CC gaan, die past een stuk beter op een Citta brug en behalve dat is de Fire ook meer voor de wat snellere setups geschikt.

Waarom je Citta niet harder als 52 gaat is me een beetje een raadsel eigenlijk, hij zou wel harder moeten gaan. Aan de andere kant is 52 meer als genoeg op een snorbrommer met 12 inch wieltjes zonder helm maar ik ben dan ook al een oude man aan het worden misschien.

gileracitta
                        Bijdrager

Wilk1985 :
                          Als je tussen die 2 gaat kiezen zou ik voor de CC gaan, die past een stuk beter op een Citta brug en behalve dat is de Fire ook meer voor de wat snellere setups geschikt.

Waarom je Citta niet harder als 52 gaat is me een beetje een raadsel eigenlijk, hij zou wel harder moeten gaan. Aan de andere kant is 52 meer als genoeg op een snorbrommer met 12 inch wieltjes zonder helm maar ik ben dan ook al een oude man aan het worden misschien.

En niet te vergeten de remmen zijn er ook niet op gebouwd….

zevenenergie
                          Donateur

Citta2black :

En niet te vergeten de remmen zijn er ook niet op gebouwd….

Omdat de remmen het zelfde zijn als als van een ciao, en de wielen kleiner, is de rem capaciteit van een Citta beter. 😉

De Brandweer
                            Bijdrager

Ja precies, haha okee Joschi. Jij weet dat wel ja. Remmen zijn niet geweldig maar voldoen. Een ciao remt stuk een minder dat merkte ik op de vcm nog wel.

Verder ligt het ook aan hoe je het afstelt. Bij mij staan ze zo strak mogelijk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.