Vespa-Ciao.NL
:: citta gaat niet aan

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta gaat niet aan

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo beste leden van het ciao forum, Ik ben nogal nieuw hierzo omdat ik wat actiever ben op het citta-forum. Maar ik heb een probleem met m’n citta en aangezien dit forum wat levendiger is post ik hier maar mijn probleem.

Ik heb laatst mijn blok er voor het eerst onderuit gehaald. Gewoon om alleen ff te kijken. Toen heb ik hem weer terug gezet, maar hij ging slecht aan en binnen 10 seconden viel die weer uit. Ook hoorde ik dat geluid alsof je die decompressiehendel indrukt. Terwijl alles van te voren het nog goed deed voordat ik hem eronderuit haalde.

Er werd gezegd dat ik geen compressie had en ben dus nieuwe voet en kop pakking wezen kopen en erop gezet. Na alles weer in elkaar gezet te hebben en weer onder m’n brommer gehangen probeerde ik hem aan te doen maar kreeg ik weer zo’n enorme knal uit de uitlaat te horen en nu doet hij helemaal niks meer.

Kan iemand me hiermee helpen, want ik ben motorisch nog niet zo ver gevorderd als de meeste hierzo.

PS: heb geen contact punten maar electronische ontsteking.

AC RACING
      Moderator

het zou kunnen wezen dat je een lekke keerring hebt, maar hoeft niet perse zo te wezen, tis in ieder geval een teken dat er ergens valse lucht vandaan komt en je carterdruk dus wegvalt.

JayL
        Bijdrager

zit de decompresseur open? carb goed aangesloten? vonkt t blok wel? bougie nat/droog?

Anoniem

JayL :
            zit de decompresseur open? carb goed aangesloten? vonkt t blok wel? bougie nat/droog?

ik dacht dat het eerst te maken had dat het decompressiesetje niet meer goed afsloot, aangzien ik die kabel los heb gehaald. Maar ik weet niet hoe ik kan zien of die goed afsluit. Carb is goed aangesloten. Bougie vonkt ook en is nat.

JayL
            Bijdrager

denk dat je t makkelijkst de kop eraf kunt halen en kijken hoe de decompresseur zit, misschien zit er wat vuil tussen dat ie hem openhoudt. zit de chokekabel toevallig niet te strak?

bougie vonkt en is nat… 😐 dan zou ie gwn moeten lopen

Anoniem

ik had vanmiddag dus ook m’n kop er vanaf. Maar ik zag niks bijzonders. Maar het moet dan wel daar aan liggen denk ik. Hoe kan ik goed testen of die helemaal afsluit. En als ik hem weer eraf haal, moet ik dan weer nieuwe pakkingen kopen?

en jij hebt het over een chokekabel?? wat is dat 😛 volgens mij zit dat niet op een citta.

JayL
                Bijdrager

neee tuurlijk geen nieuwe pakking
                  std 50cc hoeft eig niet eens pakking er tussen.. (mits in slechte conditie)

hahaa 😛 ik bedoelde decompressie kabel my bad (a)

als t blokje goeie compressie geeft, is ie goed dicht

Anoniem

Ik heb alles nog eens goed nagekeken, en hij hoort het te doen. Maar ik heb nog steeds geen goede compressie. Want als ik hem (met moeite) aanren valt die binnen 10 sec weer uit. Ook hoor ik een dof geluid wat ik eerder ook allemaal zei. Volgens mij ligt het probleem bij de decompresseur. Maar ik zie niet echt wat bijzonders. Dat schroefje sluit volgens mij gewoon goed af, alhoewel die wel helemaal verbrand is

iemand nog iedeen? anders breng ik hem wel weg….

Bluevespa
                    Bijdrager

je moet even gaan kijken naar je contactpunten , want het kan zijn dat de benzine in je uitlaat komt, en de verbranding te laat plaatsvind omdat je contactpuntjes niet goed staan

Anoniem

Ik heb elektronische ontsteking. En ik heb net ffies gereden. Hij viel niet uit maar trok wel langzaam op en nog dat doffe geluid, nadat ik die decompresseur had schoongemaakt. Ik denk dat op de een of andere manier die kabel te strak staat. Is er een manier om die losser te maken?

EDIT: Ik heb die kabel nu losser zitten, en hij doet het weer als van ouds. Iedergeval bedankt voor de hulp. :rules

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.