Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JoeriH
    Bijdrager

Kan je niet iets van lijm over de gehele inlaat smeren, dit uit laten harden en het vervolgens op maat schuren zodat de carb weer blijft zitten.

Citta-ciao
      Topic starter

JoeriH, dat lijkt mij erg moeilijk om te doen..
        Baal hier ontzetend van, en word ook een beetje gek van dat gesleuteld..
        Iemand anders dit ook een keer meegemaakt, en er een oplossing voor gevonden?

SpeedyVespa
        Donateur

FonS had ooit eens voor ritze een bus gedraait die over je inlaat heen werd geperst.
          Mischien kan je dit doen, ik heb thuis wel 50 van die carb busjes liggen, dus je mag je blokje best opsturen, dan kijk ik erna:thumb

JoeriH
          Bijdrager

Je moet toch iets proberen.
            Vervang eerst is de bus. Is dit niet genoeg zou je evt een 2de bus aan de buitenkant wat kunnen schuren zodat deze in de andere bus past en zo dus een extra dikke bus maakt
            .

Citta-ciao
            Topic starter

Ik ga morgen een nieuwe bus halen, en als dat niet werkt wil ik dat wat JoeriH zegt is proberen, thx.

Flippo
              Donateur

Mocht het aan je inlaat liggen, kun je ook proberen je oude bus (als deze nog goed is) op je inlaat vast te lijmen met een of andere benzinebestendige lijm.

Maar eerst maar eens normaal denken en niet meteen in paniek raken. Zoals Joeri zegt kant het iets kleins zijn.

Citta-ciao
                Topic starter

Ik ben nu begonnen met een nieuw blokje, 65cc DR evo,polini HD kop,Omgelaste technigas,vario.
                  Nu zit ik met’t volgende probleem: CP blokje zonder kappen etc,in nat weer gereden, viel uit, na inspectie,wou die niet meer vonken, zat vocht op bougiekabel en in de bobine, feun erop gezet om droog te maken, en getest en vonkt nog steeds niet?
                  Meerdere bobine’s en nog een extra bougie geprobeerd,maar vonkt nog steeds niet?

Wat zou dit kunnen wezen?, ik heb er ongeveer 5 kilometer mee gereden, en toen plots viel die weg, en wou die niet meer aan?(niet meer vonken).

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Schrik niet > Kortsluiting voor de grap eens een broodrooster in een bad gooien kijken of deze erna nog werkt.
                    Even een nieuwe bobine proberen en anders ook de ontstekingsspoel vervangen en plaats de rubbers in het vliegwiel op de bobine en bij de bougiedop.

Citta-ciao
                    Topic starter

Top, dus de ontsteking’s spoel vervangen, nieuwe bobine en geen nieuwe condensator?

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Zou kunnen als je het blok hebt liggen kan je je vliegwiel wat heen en weer bewegen om schokjes op te wekken.
                        Indien dit zonder bobine gebeurd alleen een andere bobine. als dit opgelost is met een andere condensator dan is dat het geweest etc etc. Gewoon even kijken dus het is niet moeilijk als je maar even goed kijkt en rustig de tijd neemt.

Citta-ciao
                        Topic starter

Zou je dat chockjes opwekken wat beter kunnen uitleggen?, ken alleen de manier van bougie in bougie dop, dan op ijzer houden en boormachine op de voorvario.

Kabeltje wat naar je bobine gaat tegen bijvoorbeeld ophangingspunt houden en dan het vliegwiel naar links en rechts bewegen hoe sneller hoe eerder een vonkje te horen / zien zou zijn.

top, dus als ik dan weer vonkjes zie dan is het goed?

ja.

Citta-ciao
                          Topic starter

Bedankt voor ’t helpen, probleem is opgelost, draadje van ontstekings spoel was zo goed als doormidden!

Citta-ciao
                            Topic starter

Update:

Zo als ik al vermeld heb, ben ik begonnen met een andere blokje(zie Set-up).

*Piaggio carters(inlaat bewerkt
                              *snor krukas
                              *13-13 dellortho, sproeier 62
                              *Malossi filter
                              *Technigas terugloop omgelast
                              *DR evo cilinder
                              *Polini cilinderkopje
                              *hittegraad 7 bougie

Ik had deze in eerste instantie lopend, maar na een paar kilometer rijden hield het motorblokje ermee op.
                              Na de ontsteking bekeken te hebben kwam ik erachter dat het draadje van de onstekingsspoel kapot gegaan was(waarschijnlijk door ’t vliegwiel).
                              Vervangen, en het draadje naar de bobine op sommige stukjes wat dichtgetaped.

Daarna alles eronder gehangen, boormachine erop, en ja hoor!
                              Its running!!=).

Hier wat foto’s:

Florian
                              Moderator

Wat heb je er weer een afschuwelijke uitlaat onder hangen Citta-Ciao:lol

Hoe loopt het nu verder, topsnelheid al bekend?

DarkMagician6
                                Bijdrager

Ziet er echt… Apart uit met die uitlaat. Ik weet niet of ik het mooi vind. xD

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.