- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 januari 2014 om 21:31 #456116
Kan je niet iets van lijm over de gehele inlaat smeren, dit uit laten harden en het vervolgens op maat schuren zodat de carb weer blijft zitten.
6 januari 2014 om 18:04 #440268JoeriH, dat lijkt mij erg moeilijk om te doen..
Baal hier ontzetend van, en word ook een beetje gek van dat gesleuteld..
Iemand anders dit ook een keer meegemaakt, en er een oplossing voor gevonden?6 januari 2014 om 18:14 #440382FonS had ooit eens voor ritze een bus gedraait die over je inlaat heen werd geperst.
Mischien kan je dit doen, ik heb thuis wel 50 van die carb busjes liggen, dus je mag je blokje best opsturen, dan kijk ik erna
6 januari 2014 om 18:24 #440356Je moet toch iets proberen.
Vervang eerst is de bus. Is dit niet genoeg zou je evt een 2de bus aan de buitenkant wat kunnen schuren zodat deze in de andere bus past en zo dus een extra dikke bus maakt
.6 januari 2014 om 19:39 #431699Ik ga morgen een nieuwe bus halen, en als dat niet werkt wil ik dat wat JoeriH zegt is proberen, thx.
6 januari 2014 om 20:19 #449213Mocht het aan je inlaat liggen, kun je ook proberen je oude bus (als deze nog goed is) op je inlaat vast te lijmen met een of andere benzinebestendige lijm.
Maar eerst maar eens normaal denken en niet meteen in paniek raken. Zoals Joeri zegt kant het iets kleins zijn.
11 januari 2014 om 19:49 #430052Ik ben nu begonnen met een nieuw blokje, 65cc DR evo,polini HD kop,Omgelaste technigas,vario.
Nu zit ik met’t volgende probleem: CP blokje zonder kappen etc,in nat weer gereden, viel uit, na inspectie,wou die niet meer vonken, zat vocht op bougiekabel en in de bobine, feun erop gezet om droog te maken, en getest en vonkt nog steeds niet?
Meerdere bobine’s en nog een extra bougie geprobeerd,maar vonkt nog steeds niet?Wat zou dit kunnen wezen?, ik heb er ongeveer 5 kilometer mee gereden, en toen plots viel die weg, en wou die niet meer aan?(niet meer vonken).
11 januari 2014 om 19:55 #492207Schrik niet > Kortsluiting voor de grap eens een broodrooster in een bad gooien kijken of deze erna nog werkt.
Even een nieuwe bobine proberen en anders ook de ontstekingsspoel vervangen en plaats de rubbers in het vliegwiel op de bobine en bij de bougiedop.11 januari 2014 om 20:07 #452368Top, dus de ontsteking’s spoel vervangen, nieuwe bobine en geen nieuwe condensator?
11 januari 2014 om 20:16 #452369Zou kunnen als je het blok hebt liggen kan je je vliegwiel wat heen en weer bewegen om schokjes op te wekken.
Indien dit zonder bobine gebeurd alleen een andere bobine. als dit opgelost is met een andere condensator dan is dat het geweest etc etc. Gewoon even kijken dus het is niet moeilijk als je maar even goed kijkt en rustig de tijd neemt.11 januari 2014 om 20:30 #492734Zou je dat chockjes opwekken wat beter kunnen uitleggen?, ken alleen de manier van bougie in bougie dop, dan op ijzer houden en boormachine op de voorvario.
Kabeltje wat naar je bobine gaat tegen bijvoorbeeld ophangingspunt houden en dan het vliegwiel naar links en rechts bewegen hoe sneller hoe eerder een vonkje te horen / zien zou zijn.
top, dus als ik dan weer vonkjes zie dan is het goed?
ja.
12 januari 2014 om 13:56 #492445Bedankt voor ’t helpen, probleem is opgelost, draadje van ontstekings spoel was zo goed als doormidden!
12 januari 2014 om 19:26 #493551Update:
Zo als ik al vermeld heb, ben ik begonnen met een andere blokje(zie Set-up).
*Piaggio carters(inlaat bewerkt
*snor krukas
*13-13 dellortho, sproeier 62
*Malossi filter
*Technigas terugloop omgelast
*DR evo cilinder
*Polini cilinderkopje
*hittegraad 7 bougieIk had deze in eerste instantie lopend, maar na een paar kilometer rijden hield het motorblokje ermee op.
Na de ontsteking bekeken te hebben kwam ik erachter dat het draadje van de onstekingsspoel kapot gegaan was(waarschijnlijk door ’t vliegwiel).
Vervangen, en het draadje naar de bobine op sommige stukjes wat dichtgetaped.Daarna alles eronder gehangen, boormachine erop, en ja hoor!
Its running!!=).Hier wat foto’s:

12 januari 2014 om 20:16 #443371Wat heb je er weer een afschuwelijke uitlaat onder hangen Citta-Ciao:lol
Hoe loopt het nu verder, topsnelheid al bekend?
12 januari 2014 om 20:25 #443372Ziet er echt… Apart uit met die uitlaat. Ik weet niet of ik het mooi vind. xD
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.