Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

Schadelijk omdat er gigantisch valse lucht word aangezogen tussen de bus en inlaat zelf aangezien dit niet vast komt en afsluit.

speedbuxy
      Bijdrager

Als je valse lucht zuigt loopt het blokje juist erg hoog en onregelmatig stationair en gezien hij de neiging tot uitvallen beschrijft zal het probleem hier zeer waarschijnlijk niet in zitten.

@citta-ciao
        Een 13/13 en een 12/12 heb dezelfde aansluiting dus een 13/13 schuif je zo op een 12mm inlaat.

Citta-ciao
        Topic starter

Speedbuxy, ik bedoel juist dat een 13mm carburateur 13mm is!
          En een 12mm carburateur 12mm is, een kickblokje heeft toch een 12mm inlaatje:?.
          Dan zou een 13mm er juist wat ik heb, er erg makkelijk opgaan, en een ruimte van 1mm hebben?
          Als ik er een 12mm carburateur op zal doen, met dat busje dan zou’t probleem toch met het carburateur vast zetten toch opgelost wezen?

Ik ga nu de volgende dingen aanpakken:

*Zelf een dikkere voetpakking knippen
          *12mm carburateur zien te vinden
          *Andere(onbewerkte piaggio cilinder erop doen), dit omdat deze cilinder een gat heeft bij vlakbij de uitlaatpoort dat doorloopt waar het tapeind in moet.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Mijn verbazing echt voor je ’tunings’ kunsten. Sorry hoor.
            Je weet dat elke carburateur dezelfde aansluitingsmaat heeft op de inlaat? Alleen de binnendiameter is anders. Of je nu een 13, 12mm of een 10/7mm carburateur pakt, de maat van het inlaatbuisje zal niet veranderen??

Misschien is die nylonbus over je inlaat zelf versleten? Je carburateur zal er redelijk stroef over moeten gaan, maar dit zal je denk ik wel weten.

Conclusie; houdt je 13mm carb + je cilinder met dat ‘gat’ kan je gewoon behouden. Een gat in het tapeind boeit geen enkele aars.

Succes! :thumb

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

speedbuxy
            Bijdrager

De carb is wel 13mm, maar de aansluiting om hem te bevestigen of vast te zetten is even groot als bij een 12mm of als bij een 10mm.
              Dus je 13mm carb kan gewoon op alle blokjes van origineel tot kick of speed.

En het open liggen van het tapeind bij de uitlaatpoort is niet echt erg, de 43mm euro heeft dit bv origineel zelfs.
              Enige wat het doet is de kans op zweten bij het draadeind wat vergroten, maar das niet van invloed op het wel of niet goed lopen van het blokje.
              Mijn evo met 43mm euro rijd er bv al jaren mee.

Citta-ciao
              Topic starter

Herr Flick, hoezo tunings kunsten?
                Ik tune zelf nooit cilinders..

Speedbuxy,

Ook weer wat geleerd!

Dus ’t probleem zou op dit moment dus alleen bij het valse lucht trekken van de carburateur?

Citta-ciao
                Topic starter

Ik ben weer verder gegaan om een oplossing zien te vinden zodat de carburateur er helemaal, en goed strak op kan.. Ik heb een rubberyje gepakt die officieel op je bougie móet(zodat er geen water in kan). Deze heb ik een stukje afgeknipt en over me inlaat heen gedaan+dat busje in me carburateur en toen proberen om de carburateur op me inlaat te krijgen, maar tevergeefs, het wou wel maar ongeveer voor 2/3 en ik weet niet echt zeker of dat rubbertje goed zat. Daarna wou ik uhm toch weer eens proberen te starten met boormachine, dit wou niet, en heel soms pakte die uhm voor een halve seconden. Daarna viel me op dat er steeds benzine aan de kant van de carburateur kwam waar je luchtfilter op móet(het gat waar je gasschijfblokje zit) daar kwam steeds benzine uit?, ik dacht ik probeer t is met een malossi luchtfilter erop, maar dat werd nog erger ik draaide alleen maar de benzine kraan open en het druipte van de benzine op de grond tussen de carburateur en de luchtfilter.. wie Ow wie heeft tips hoe ik dit blokje netjes lopend krijg?, vorige eigenaar had er helemaal geen problemen mee zei die?

Flippo
                  Donateur

Klinkt alsof je vlotternaald niet meer lekker werkt. Geef eens een paar tikken op je vlotterbakje, als het stopt met lekker is dat probleem alweer opgelost. Anders even je carb goed schoonmaken.

En om je carb beter te laten klemmen kun je de bekjes zeg maar een paar milimeter afvijlen.
                    Deze bekjes bedoel ik:

Wel even je carb geheel demonteren voor het veilen en schoonmaken na het vijlen ivm vijlsel dat overal in/tussen zit.

Citta-ciao
                    Topic starter

Goed idee!, zelf al een keer geprobeerd?, levert t verder geen problemen op?, en denken jullie als dat gezeur met de carburateur opgelost is, of ’t dan over is?

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Wat ik uit je verhaal opmaak is het volgende: De nylon bus schuift zonder problemen over de inlaat van het carter. En dan bedoel ik dus de losse bus zonder carburateur. Zo ja dan kan je vijlen aan de klem wat je wilt dat gaat niet helpen want als de nylon bus erover glijd is het de inlaat zelf. Kijk hier even naar anders loop je namelijk tijd te verspillen en loop je achter de feiten aan.

Citta-ciao
                        Topic starter

Ja en als t de inlaat is wat dan?, oplossingen?

Lennaert
                          Sleutelbeheerder

Nou 1 oplossing is een ander groot carter pakken mijn advies is dus ook gewoon om nu een carter te pakken en de bus er op te doen en te kijken of je carburateur daar wél op blijft zitten. Zo ja is het probleem gewoon erg duidelijk en dan zou je even de verkoper kunnen contacten hoe dit nou zit.

Citta-ciao
                            Topic starter

Is er dan echt geen andere oplossing?, maar ik wil eerst is een nieuwe busje proberen, en de vorige eigenaar had er nooit problemen mee?

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Je zou ingewikkeld een nieuwe inlaat op het oude carter kunnen proberen te fabriceren maar dat kost nog meer tijd en moeite dan een nieuw cartertje. Of eventueel een juist bus op maat laten maken van teflon door een frezer die éxact de inlaat heeft gemeten.

Citta-ciao
                                Topic starter

Tsjaa, mja om weer een nieuw carter te pakken…..

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.