Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

Top top, zal ik dat in t nieuwe jaar gelijk doen, maar is de sproeier maat goed?, en wat kan ik nog meer doen om het blokje lekker lopend te krijgen?

pepko
      Donateur

Je sproeier maat zou in de buurt moeten zitten inderdaad, even je kop fixen en dan stukje rijden en je bougiekleur checken.

Citta-ciao
        Topic starter

Ik heb uhm net weer geprobeerd te starten, eerst heb ik de bougie schoongemaakt,malossi filter erop gemonteerd, en ik denk:” nja laat ik hem maar gewoon proberen”.
          En hij starten weer, maar weer geen vermogen, en als ik het gas gelijk los laat valt het motorblok uit.
          Ik dacht:”Hmm, kleinere sproeier is proberen”.
          Van sproeier 74, naar sproeier 70 gegaan, maar toen ik uhm weer probeerde te starten kwam er veel benzine/oliedrap op de grond(zie foto’s).
          Ik heb geen idee waar dat vandaan komt:?

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Je sproeiermaat boeit op dit moment geen flikker.
            Zoals aangegeven is is je koppakking lek fix dit dus eerst voordat je gaat lopen proberen want dan verniel je alleen maar je spullen.

Florian
            Moderator

Zoals hierboven aangegeven word een (flinter)dun laagje hittebestendige (zwarte) vloeibare pakking werkt perfect. Geen last meer van zwetende koppen e.d.

Zo te zien is de aansluiting bij de uitlaat ook niet helemaal lekvrij.

PS: Heb je de JMPB brug nou wel aangepast voor vario? Geen ringetjes gebruiken om de koppeling vrij te laten lopen:!

speedbuxy
              Bijdrager

Lennaert :
                Je sproeiermaat boeit op dit moment geen flikker.
                want dan verniel je alleen maar je spullen.

Das wel erg tegenstrijdig:lol
                Ik vind de sproeier maat namelijk benauwd klein gezien een 43mm cilinder al easy een 70 tm 74 sproeier weg hapt.

@Citta Ciao
                Houd er wel rekening mee dat deze cilinder voornamelijk rijwind gekoeld word en dat hij stil staand gassen dus al snel te heet word.

-Lennaert
                Waar het mij om gaat is het feit dat als je een lekke koppakking hebt nog zo lang sproeiers kan wisselen maar je toch geen ruk verder komt. Oftewel je loopt dik achter de feiten aan als je gaat afstellen met een blok dat lekkage heeft.

Snap ik was ook maar een lolletje.

Lastpak
                Bijdrager

wellicht een goed idee een pakking te knippen voor je uitlaataansluiting net zoals bij een polini 42 alu.
                  dat helpt 100% zeker.

en als bovenstaande ervaringen kloppen inderdaad zo positief zijn, een beetje vloeibare pakking ertussen.

goed dat je lekker bezig bent en ook de tegenslagen laat zien, dat doen maar weinig mensen hier.

@hieronder, ja! vind javad toch wel de koning van de tegenslagen. maar wel altijd een leuke perso om te lezen, ondanks zijn pech.

Martino
                  Moderator

Ik citeer mijzelf nog maar eens.

De lekkage bij de kop kan zeker eerder de kop op steken gezien de pakking die je gebruikt ook al wat dunner is. Ook de kop zelf van de Avionic is nou niet echt heel mooi netjes te noemen en kan misschien nog wat vlakken gebruiken waar helaas niet veel ruimte voor is. Misschien zonder kopppakking proberen met een beetje vloeibaar zoals de handleiding ook aan geeft.

Wat er dunner is, de pakking zelf. Vanwege de grote boring en zit er niet zoals je eerder vraagt in de hoogte van de pakking het probleem. Ik zal zeker geen 2 alu koppakkingen gaan gebruiken! Dun laageje goede hittebestendige vloeibare pakking. Zoals Lastpak aangeeft hoort er ook een mooie pakking tussen cilinder en uitlaat van grafiet. Doordat de uitlaat waarschijnlijk niet helemaal netjes past op een Citta en verbogen moest worden zal dit een must zijn geworden om het lekken tegen te gaan.

Dat lekker smeren is overigens ook helemaal niet nodig en is 1:40 echt goed genoeg bij het inrijden van je cilinder. een voordeel is wel dat je door de smeerboel kunt zien waar het niet allemaal dichtzit. Daarom ook alles weer even mooi schoon maken. Vervolgens alles goed met de juiste pakkingen en al dicht maken en hopen dat de drap niet meer te zien zal zijn.

Wanneer je dit gaat doen is het toch wel slim om de slotspeling op te meten en zoals echt een probleem met deze cilinder de toleranties tussen cilinder en zuiger zo klein mogelijk te houden.

@ Lastpak; Ooit eens de perso van Javad door gelezen. 😉

Citta-ciao
                    Topic starter

Allemaal natuurlijk fijne feestdagen, en alvast gelukkig nieuwjaar!:D.

Verder allemaal bedankt voor de tips, ik kon het weer niet laten om me schuurtje in te duiken.
                      Ik heb jullie tips op gevolgd en de uitlaat, cilinderkop gedemonteerd!
                      koppakking ontvet en dunnetjes ingesmeerd met vloeibare pakking en weer gemonteerd.

Voor de rest heb ik de uitlaat er wat beter opgezet(zonder puchpakking), nu lekt die stukken minder(heel klein beetje nog). Natuurlijk ga ik hier een pakking voor knippen, maar wou is kijken of het probleem verholpen is!

Test 1(boormachine):

ging gelijk aan, en ook gelijk weer uit.

Test 2:(boormachine): na erg lang met de boormachine op de voorvario, kwam er soms een momentje dat die uhm een halve seconden pakt en dan gelijk weer uit),nadat ik hiermee langer blijf doorgaan pakte die uhm steeds wat langer, nadat het blokje op zijn eigen power draait, loopt het erg apart.Als ik volgas geef lijkt het net of alles opgebouwd word(geen vermogen om weg te rijden), en dan pakt die uhm wel en schiet die weg, maar gelijk daarna doet die niks meer, en valt die uit.

Ook kwam er bij de bobine kant steeds wat vonkjes vandaan:?
                      Ik heb geen idee of dat van de bobine kwam , of dat het uit het blok kwam?
                      Iemand die dit weet?
                      Ook lijkt het net of het blok niet echt lekker doorstroomt kwa benzine/ontsteking wel goed is?, echt heel apart(zwak loopt het blok).

Hier wat foto’s(foto van de cilinderkop heb ik gelijk gemaakt na demontage)

P.s. 1 tapeind was eruit gedraait terwijl ik de kop eraf draaide(dus daar geen reactie’s over:P)

speedbuxy
                      Bijdrager

Is er niet een mede Harderwijker die je kan bij staan in het afstellen? Want er zit genoeg kennis daar.

Citta-ciao
                        Topic starter

Ik denk het niet, heb eigenlijk alleen nog maar contact met Q-freak.

Maar ik vind het zelf aan de ene kant ook leuker om’t zelf op te lossen, leer je’t meeste van!
                          Maarja inderdaad tips en oplossing zijn altijd handig.

Maa ik denk zelf dat het aan de ontsteking ligt,bij het inelkaar zetten van het blok heb ik de contactpunten op 0,45 gezet, helaas zit daar nu zo’n afdekrubbertje voor.
                          Dus dat is niet zo makkelijk om erbij te komen.
                          Ik zit er zelf aan te denken om het blokje er in’t nieuwe jaar eronder vandaan te halen.
                          Weet iemand waar ik nieuwe zuigerveren kan halen:?.
                          Zelf erna gezocht, maar leverde niet veel op..

Martino
                          Moderator

Misschien is het toch niet zo’n gek advies om een ander persoon erbij te halen zoals buxy al schetst. 2 zien immers meer dan 1 en er loopt wel wat volk met redelijk wat ervaring rond.

Haal in ieder geval die blauwe vloeibare pakking maar van je kop af deze is expliciet niet bedoeld voor het pakken bij een cilinderkop! Zoals al eerder werd geadviseerd heb je hier een speciale vloeibare pakking voor nodig. Dat kan bijvoorbeeld de zwarte van Bison zijn.

Zuigerveren afhankelijk van de overmaat cilinder x1,5 C van gietijzer. Volgens mij ook al eerder gepost? In ieder geval eerst even de slotspeling van je huidige veren opmeten. Loef bromfietsen heeft de zuigers nog te koop staan die weten vast ook meer over de veren. http://www.loefbromfietsen.nl/system-loef/modules/winkel/winkel.asp?page=14&il1=3&il2=14&il3=2

Ik weet dat er niet veel ruimte is bij de kop, maar misschien cilinderdeck of cilinderkop toch wat proberen te vlakken. Op de foto’s is duidelijk de lekkage ook te zien. Draai de cilinderkopmoeren ook altijd kruislings vast zover dat gaat met 3 tapeindmoeren.

Wat betreft de onsteking zie je natuurlijk zelf het beste waar de vonkjes vandaan komen. Tussen je contactpunten kun je wel vonkjes zien, maar niet als je het vliegwielrubber hebt gemonteerd. Ergens anders vonkjes zien is niet de bedoeling. Traceer waar deze vonkjes precies overschieten en verhelp dit.

Ik herinner me het niet heel goed meer, maar volgens mij had je helemaal niet zo’n grote sproeier nodig bij deze kit en zal een 70 ook al voldoende moeten zijn.

Citta-ciao
                            Topic starter

Ik heb het Avionic project te koop, dus daar ga ik niet meer mee aan ge gang.

Ik heb laatst in 1 koop een Variosetje+Kickblokje overgenomen!
                              Deze heb ik van de week opengehaald, en voorzien van een nieuwe voetpakking+koppaking.
                              Verder heb ik de zuiger+cilinder met wat olie ingesmeerd en alles weer gemonteerd.

Verder heb ik dit kickblokje met veel geschreeuw onder met “JMPB” brug gehangen.

Set-up:

Piaggio 50cc(uitlaatpoort wat vergroot),cilinderflensje groter gemaakt)
                              13-13 Dellortho@58
                              Piaggio kickcarters(inlaat 12mm)
                              Malossi luchtfilter
                              city power
                              krukas brom/snor?
                              ’t blokje zou 2 jaar geleden gereviseerd wezen, en vanaf toen alleen maar op de plank hebben gelegen.

Eenmaal alles onder gemonteerd en klaar om te testen!

Ik rende een paar keer, en er gebeuren niks, na een paar keer rennen pakte die uhm!
                              Ik moest wel doorrennen om het blokje te laten lopen, als ik eenmaal stopte met rennen viel die weer uit..
                              Heel soms had die heel even zelf de vermogen om een stukje te rijden, maar daarna viel die weer langzaam uit!
                              Toen probeerde ik het met de boormachine, maar toen kwamen er af en toe harde knallen vanaf, en een rook shot uit’t blok, leek op een lekke voetpakking.
                              Eenmaal de cilinderkop+cilinder eraf was die gewoon nog goed, wel erg nat:?.
                              Pakking weer drooggemaakt en weer geprobeerde aan te rennen maar dit leverde alleen een knal+vonk uit de uitlaat op..

Naar mijn mening zouden dit de volgende dingen kunnen wezen, waar’t aan zou kunnen liggen:

*Carburateur wou er niet vast op..dat opvuldopje dat op de inlaat/carburateur moet draait op de inlaat mee, dus wil niet vast erop komen..(dit met een stukje tape geprobeerd, en dan carburateur erop maar zit nog niet erg vast..(alleen voor’t testen gedaan).

*carburateur/luchtfilter lekt:?(komt benzine uit)

*Het “cilindermondjë”, waar de uitlaat op komt is bewerkt, naar wat inspectie werk, zag ik dat er een gaatje aan de rechterkant zit dat open licht met het gat waar de tapeind in komt(niet het gat dat vlakbij de cilinderpoort hoort).
                              Ik dacht dat dit geen probleem is aangezien het tapeind ervoor gaat zitten?
                              (op 1 van de foto’s als je goed kijkt te zien(rechterkant in ’t mondje)

*Valse lucht voetpakking?(misschien zelf een dikkere knippen?

Graag tips!

Wat foto’s:

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Dat inlaatje is versleten zoals je nu beschrijft hierdoor zal geen enkele bus die je pakt lekker passen erg irritant en schadelijk. Ik had zelf eens een cola blikje gepakt en hier een strookje van geknipt om vervolgens tussen de bus en de inlaat te plaatsen scheelde een hoop maar erg fijn was het niet. Dit zou tevens ook kunnen leiden tot je probleem met een lekkende carburateur/luchtfilter. Mijn advies is dus dan ook om een ander groot carter te pakken aangezien je de kans op warm/vastlopers en een hoop problemen en ergernissen hiermee zal voorkomen.

Citta-ciao
                                Topic starter

Hoe bedoel je schadelijk?

Wat me net te binnen schiet, is dat ik een kickblokje heb(12mm), voor de rest niet uitgeveild of wat dan!
                                  En ik probeer er nu een 13mm carburateur erop te doen!
                                  Dus dan heb ik een speling van 1mm!
                                  Helaas heb ik geen 12/12 carburateur….

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.