Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Ik heb ze helaas niet meer beiden digitaal op mijn pc staan, maar heb nog eentje kunnen vinden evenals het topic waarbij deze vertaald word. Helaas werken de links naar imagshack van Kwafo ook niet meer.

Een cilinderkoelkapje hoeft er niet op bij deze kit(Stand van koelvinnen is meer rijwindkoeler). Deze past ook niet, maar je bent misschien wel ietwat rigoreus met je carterkoelkap bezig geweest. Zie ook instructiefolder.

Link topic
      Grappig ook dat hier de juiste voorontsteking wordt gegeven.

Edit; Found it!

Citta-ciao
      Topic starter

Update:

*Uitlaat ophangpunt wat verbogen(zodat de uitlaat niet tegen de decompressie van de cilinderkop aankomt).
        *Motorblok in een verstevigde achterbrug gehangen
        *Puch pakking en uitlaat erop gemonteerd(Geen originele proma demper, maar dat komt denk ik nog wel)
        *13-13 carburateur met sproeier 70 gemonteerd

Ook heb ik het motorblok geprobeerd te starten met de boormachine, dit gaan bij de eerste keer wat stotterend, maar daarna pakte die uhm. liep goed stationair en heeft behoorlijk wat vermogen naar mijn gevoel.
        Nadat het blokje een poosje gelopen,gas ik wat meer gas en viel daarna toen uit.
        Ik dacht die is vast gelopen, maar kwam erna pas achter dat de bobine los getrilt was van de achterbrug(dus die zat er niet meer op), ook was’t een beetje klooien met een statiefles en benzine slangetje, dus de benzine toevoer liep ook niet echt lekker door.
        Maar het blokje loopt in iedergeval:D.

Wat foto’s:

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Kan je alsjeblieft wel een beetje letten op schrijfwijze want het heeft me moeite gekost om te ontcijferen wat je nou precies wou vertellen.

Update:

*Uitlaat ophangpunt wat verbogen(zodat de uitlaat niet tegen de decompressie van de cilinderkop aankomt).
          *Motorblok in een verstevigde achterbrug gehangen
          *Puch pakking en uitlaat erop gemonteerd(Geen originele proma demper, maar dat komt denk ik nog wel)
          *13-13 carburateur met sproeier 70 gemonteerd

Ook heb ik het motorblok geprobeerd te starten met de boormachine dit ging bij de eerste keer wat stotterend.
          Maar na een aantal keer rond gedraaid te hebben ging het prima. Loopt goed stationair en heeft behoorlijk wat vermogen naar mijn gevoel. Nadat het blokje een tijdje gelopen heeft gaf ik iets meer gas en toen viel hij uit.
          Ik dacht: ‘die is vastgelopen’, maar kwam er toen pas achter dat de bobine los was getrild van de achterbrug (dus deze zat er niet meer op). Ook was het een beetje klooien met een plasticfles en een benzine slangetje, dus de benzine toevoer liep ook niet echt lekker door.

Maar het blokje loopt in iedergeval.

Dit is bijvoorbeeld veel makkelijker om te lezen voor een groot deel voor het forum althans dit mag ik aannemen.

Citta-ciao
          Topic starter

Vandaag weer het motorblok getest, en ditmaal met een filmpje!:D.
            De bobine dit keer wel deugdelijk bevestigd op’t achterbrugje.
            Het motorblokje startten in een keer, wel komt er een harde “ratel” uit, zelf denk ik dat dit de zuigerveren zijn die vervangen moeten worden.
            Maar is eens erna gaan zoeken, de zuigerveren hebben de volgende maat 48×1,5mm toch:?.
            Voor de rest komt er ook “zwarte drap” tussen de cilinder en de cilinderkop vandaan:?.
            Genoeg gepraat, hier het filmpje en een foto.

https://www.youtube.com/watch?v=k7C_di3FP88

Foto:

Martino
            Moderator

De ratel is wel vaker waargenomen bij de Avionic kits hier op het forum. Citta89 en goedguus hebben hier ook filmpjes van. Ik moet zeggen dat jou filmpje en de sound ervan sowieso wat schel klinkt en waarschijnlijk aan de telefoon ligt, maar moeilijk echt iets uit op te maken. De ratel kan los van de zuigerveren ook liggen aan de zuiger zelf. Zoals ik al eerder schreef, de tolaranties wat groot zijn bij deze kit. Helemaal wanneer je de cilinder ook iets gehoond zal hebben.

Zuigerveren zijn afhankelijk van de (over)maat zuiger x1,5C van gietijzer.
              Heb je voor montage anders je slotspeling al gemeten?

De lekkage bij de kop kan zeker eerder de kop op steken gezien de pakking die je gebruikt ook al wat dunner is. Ook de kop zelf van de Avionic is nou niet echt heel mooi netjes te noemen en kan misschien nog wat vlakken gebruiken waar helaas niet veel ruimte voor is. Misschien zonder kopppakking proberen met een beetje vloeibaar zoals de handleiding ook aan geeft.

goedguus
              Bijdrager

Ik heb het inderdaad ook gehad en van alles geprobeerd maar denk zelf dat het puur aan de zuiger ligt..
                mijn setje is naar Fons gegaan misschien weet hij een oplossing.

Ik blijf het een mooie cilinder vinden! Succes er mee 😉

ik weet niet of je dit al gevonden had maar misschien wel interessant om even door te lezen
                http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=18107&d=50

Citta-ciao
                Topic starter

Martino,

Ja helaas komt het geluid niet echt goed tot zijn recht.
                  Kwa vloeibare pakking ben ik niet echt zo heel erg te spreken, valt het niet te doen met twee aluminium koppakingen?
                  En zijn dit goede zuigerveren(Lokale brommerboer hier in Harderwijk):

http://k-parts.nl/zuigerveren-dr-48-x-1-5-mm-sluiting-c.html

Goedguus,

Wat bedoel je precies met met:”Ik denk dat het puur aan de zuiger ligt”?
                  Is het gewoon een “48mm Avionic probleempje”, niet slecht voor de cilinder”.
                  Top bedankt, kan ik mooi even op rondneuzen!:thumb

Citta-ciao
                  Topic starter

Update:

Bij het begin van dit project wou ik niet met vario-overbrenging gaan rijden, maar dit is veranderd!:con.
                    Ik kon een hele nette deal maken, die ik niet kon afslaan.

Bij aankoop wist ik niet wat en hoe het er allemaal uit kwam te zien, en wat de staat, vertanding van het vario setje+kickblokje zou wezen.

Na ontvangst bleek het vario-setje en kickstartblokje erg net te wezen.
                    Ook heb ik de vertanding gecontroleerd, dit kwam na mijn grote verbazing uit op een 1:10,5/1:11 vertanding!
                    Verder zit er een standaard voorvario(versie met 6 rolletjes).

Ook ben ik van plan om alles binnenkort onder de brom te hangen en te gaan testen!

Foto”s:

SpeedyVespa
                    Donateur

Ik wist het 😛 succes man!

JoeriH
                      Bijdrager

Mooi man, ik heb hier een speling loze 1-13 varioklok liggen en ben op zoek naar een 1-10.5 klok. Mocht je deze willen ruilen hoor ik het wel. (meer koppel)

Citta-ciao
                        Topic starter

JoeriH, Helaas sorry, ik wil de 10,5/11 vertanding houden.

Citta-ciao
                          Topic starter

Update:

Vandaag wou ik toch eens een stukje proberen te rijden, met het motorblokje.
                            Na een nieuwe gates snaar gekocht te hebben, de vario gemonteerd te hebben en alle kleine dingen, ging die in 1 keer wel “makkelijk” aan me vario!
                            Ik liet de brommert eerst een minuutje stationair laten lopen, en daarna voorzicht wat gas, trekt erg lekker op met standaard voorvario en met 1:10,5/11 vertanding!:D.
                            In totaal heb ik er ongeveer 400 meter mee gereden(prive terrein), nadat die raar begon te doen, stotteren en wou steeds uitvallen:?.
                            Alleen als ik me gas volop open hield bleef die nog aan maar had die geen vermogen(om weg ermee te rijden).

Ik weet zelf ook wel dat ik nog veel dingen moet veranderen, afstellen etc.
                            Zelf denk ik dat het aan 1 van deze punten moet liggen/ die ik nog moet veranderen.

*Te grote sproeier(74)(zo klonk die ook wel een beetje dat geluid dat die teveel benzine krijgt(voor mijn gevoel).
                            *Geen luchtfilter erop
                            *Niet al te beste zuigerveren
                            *niet de goede rollen
                            *Er komt bij elke keer starten een “shot” rook tussen de cilinderkop/cilinder vandaan.
                            *v snaar slipt wat door(gestart zonder startveertjes)
                            *tank zo goed als leeg gemaakt, 2 liter euro95 ongelood met 65ml olie(lekker smeren voor de eerste keer:?).

Ik ga er dit jaar niet meer mee aan de gang, heb nog tijd zat dus dat komt allemaal wel.
                            Als iemand mij nog tips etc kan geven, zodat het wilt lopen.
                            Helaas geen filmpje..en sommige foto’s kon ik niet uploaden:?.

DarkMagician6
                            Bijdrager

Citta-ciao :
                              *Er komt bij elke keer starten een “shot” rook tussen de cilinderkop/cilinder vandaan.

Dat is zowieso niet goed. :pest

Javad
                              Donateur

Tip voor het dichten van de kop; aluminium pakking met aan beide zijden een dun laagje vloeibare pakking.
                                Ik gebruik gewoon de hittebestendige kit (zwart) van Bison.
                                Sinds ik dit gebruik (zo’n 2 jaar nu) heb ik nooit meer last gehad van een lekkende kop.
                                Ik vond dit altijd een heel irritant probleem en ben ook heel blij dat ik de oplossing hiervoor heb gevonden.

Mensen kunnen sceptisch zijn over het gebruik van vloeibare pakking bij de kop maar ik weet wel beter.
                                Probeer het een keer uit zou ik zeggen, je zult er geen spijt van krijgen.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

DarkMagician6
                                Bijdrager

Javad :
                                  Tip voor het dichten van de kop; aluminium pakking met aan beide zijden een dun laagje vloeibare pakking.
                                  Ik gebruik gewoon de hittebestendige kit (zwart) van Bison.
                                  Sinds ik dit gebruik (zo’n 2 jaar nu) heb ik nooit meer last gehad van een lekkende kop.
                                  Ik vond dit altijd een heel irritant probleem en ben ook heel blij dat ik de oplossing hiervoor heb gevonden.

Mensen kunnen sceptisch zijn over het gebruik van vloeibare pakking bij de kop maar ik weet wel beter.
                                  Probeer het een keer uit zou ik zeggen, je zult er geen spijt van krijgen.

Hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb zelf ook hele goede ervaringen met vloeibare pakking.

Me 2, dus beslist geen schande om te gebruiken.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.