- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 december 2013 om 19:53 #433404
En ik bedoelde ook groot carter terwijl er staat klein. Erg jammer dat je er door bent gegaan. Voortaan toch echt meer tijd nemen en goed kijken wat je weg kunt halen. Een voordeel is dat je nu waarschijnlijk wel een ander carter pakt waarbij je alle bewerkingen goed kunt aanpakken. Mocht de 48mm overmaats zuiger passen in deze cilinder dan is de 47mm sowieso te klein.
11 december 2013 om 20:01 #454665Het is gewoon echt Klote..ik wou’t zelf gewoon bewerken etc.. maarja…ik zie wel even wat ik doe….
12 december 2013 om 06:36 #462080Ik ben er een tijdje geleden ook door heen gegaan. Bison metaal epoxy aan bijde zijde en bij je vliegwiel een extra ringetje. Is altijd blijven zitten.
Het is trouwens redelijk benzine bestendig.@Herrflick Het extra ringetje gebruikte ik inderdaad om afstand tussen vliegwiel en carter te creëren om de epoxy niet weg te slijten. De conische passing was nog meer dan genoeg en heb dan ook nooit last gehad van spie breuk.
Ik zeg nog steeds doen! Aangezien het bij mij top uitpakte. Ik weet niet of de formule voor de epoxy vernieuwd is waardoor het bij mij wel goed ging?
(Gooi het carter aub niet weg. Dan neem ik hem liever over van je.)
12 december 2013 om 06:56 #454583Een ringetje onder je vliegwiel? Dit is echt totaal niet nodig. Je vliegwiel klemt zich om je krukas heen (conische passing). In theorie is een spie niet eens nodig, maar puur voor de timing.
Veel mensen denken dat het vliegwiel ‘dood’ ligt op de contactpuntenbus, dit is NIET zo.
“En het ringetje op de contactpuntenbus dan?” Ja.. dat ringetje (die altijd gebogen is) zorgt ervoor dat de bus niet heen en weer schommelt tussen vliegwiel en normale positie.Wil je wel ruimte creëren tussen carters en vliegwiel? Dan zul je een dikke ring moeten gebruiken. De kans op het breken van je spie gaat dik omhoog omdat je niet meer gebruik maakt van je conische passing.
Over je carter? Ik heb vaak genoeg dat epoxy troep gebruikt, ik vind het waardeloos. Zeker voor dit gedeelte.
Gebruik een nieuw carter, en kijk hoever je kan gaan en blijf in een veilige zone. “Meten is weten!”
Nieuw carter gebruiken is mijn mening!46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 december 2013 om 07:24 #454214JoeriH, Herr Flick, bedankt voor de tips, maar ik wil toch “safe” spelen. Ik ga een nieuw cartersetje zoeken, zal vanavond wel een foto posten van het kapotte grootcarter.
12 december 2013 om 08:37 #454215Cristiaan, ouwe carter sloper:D
Maar das niet zo mooi man, ik zal van de week wel even de schuur in duiken voor een carter setje voor je.
Wel weer erg jammer, maar waarom pak je niet het blokje die altijd onder de citta heeft gezeten?12 december 2013 om 08:51 #436340Dat was dat setje:p, misschien heb ik al wat met Florian geregeld maar dat hoor je nog:).
Weet iemand by the way ook de welke pen hier in moet(zuiger)?13 december 2013 om 05:44 #453000alweer een carter? ik heb al hendig wat carters gedaan en ben er nog nooit door heen gegaan, als je een stokje hebt kan je eigenlijk altijd voorkomen dat je er doorheen gaat (schuifmaat is beter)
die `gehoonde` cilinder ziet er inderdaad een beetje krassig uit, je zuigerveren gaan echt keihard slijten op de eerste 20 minuten van zijn leven
ik raad je aan om de cilinder te monteren en dan het blok in een bankschroef te zetten,
dan neemde gei een accu boor en een 13 bitje en zet dat op de krukas en laat de zuiger eens een tijdje op en neer gaan met flink wat olie erinzo haal je de grove krassen eruit door het door de zuiger eruit te laten poetsen, als het goed is word die olie ook behoorlijk zwart door het slijpsel wat er vanaf komt
ook hoor je meteen of er iets tikt of what ever,
wat betreft carters, veil gewoon die inlaat en klaar niks meer aan doen, het loopt toch wel en die 1mm merk je toch niet als je op dat ding zit
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 december 2013 om 20:29 #490684Update:
Net cartersetje van Florian overgenomen, door middel van een inruil deal.
Tevens gelijk bezig geweest met het motorblokje is elkaar aan’t zetten.*Moertjes vervangen(grootcarter)(nieuw)
*Koppaking 46mm, met een schuurrolletje op de dremel passend voor de kop gemaakt
*Ontsteking gemonteerd
*vliegwiel kap bewerkt
*Vliegwiel gespoten
*blokje in elkaar gebouwdWat foto’s:

16 december 2013 om 21:24 #465379Mooi dat je nu een net carter hebt. Heb jezelf nu het inlaatje en kanalen gedaan, of ook direct door Florian laten doen?
Ik zie volgens mij wel een zwaar cp wiel op de foto’s. Ik zal als ik jou was kijken naar eentje welke wat lichter is.;)16 december 2013 om 21:31 #465380Carterset had hij al een tijdje liggen volgens mij, hij had ’t Gereviseerd en erna niks meer mee gedaan, alleen inlaat is uitgeveild, ik wil’t morgen is proberen te starten!(tips?),en ik heb meeredere cp vliegwielen gevoeld en deze was’t lichtste(weegt ook niet echt veel). Ook wou de bij behorende proma uitlaat niet passen(ophangpunt bij de cilinderkop), dus dat beugeltjes móet ik wat verhitten en wat naar buiten verbuigen).
16 december 2013 om 21:51 #465381990926=1000 gram
990925=ong.800 gramWanneer je de mogelijkheid hebt zal ik het zeker even wegen ipv voelen. De bijhorende Proma uitlaat is niet voor een Citta bedoeld. Misschien dat hij daarom niet helemaal netjes eronder komt. Ik snap niet helemaal wat je precies welke kant op wil buigen, maar ’t zal een oplossing kunnen zijn. Je hebt ook losse uitlaatflensjes voor deze kit zodat elke andere uitlaat te passen is. Als ik straks thuis ben zal ik even het bijhorende foldertje uploaden. Waar het een en ander op staat zoals aanpassen carterkoelkap etc.
16 december 2013 om 22:18 #465382Het zou top wezen als je dat even wilt uploaden, ik heb daar waarschijnlijk erg veel aan. En cilinder koelkapje hoeft er niet op toch?
16 december 2013 om 22:34 #465383Martino :
Mooi dat je nu een net carter hebt. Heb jezelf nu het inlaatje en kanalen gedaan, of ook direct door Florian laten doen?
Ik zie volgens mij wel een zwaar cp wiel op de foto’s. Ik zal als ik jou was kijken naar eentje welke wat lichter is.;)Ik had dit blokje eigenlijk voor mijzelf klaar gemaakt i.c.m. een 43mm Polini. Alleen toen kwam Javad met een ruilvoorstel omdat hij toen een cilinder nodig had voor de elfsteden toer. Daardoor lagen deze carters al geruime tijd doelloos op de plank.
Hij heeft zo toch nog een goede bestemming gekregen geloof ik

@Christaan: Persoonlijk had ik wel de cilinder nog een (zwarte) laklaag meegegeven. Maar het blokje zit er alsnog netjes uit. Zoals gezegd ben ik wel benieuwd naar de prestaties.
16 december 2013 om 22:44 #457672Florian, ja’t cartersetje heeft hier een mooi onderkomen gekregen:p. Ja ik zit te twijfelen of ik de cilinder ga spuiten, eerst wil ik morgen kijken hoe’t loopt, ben zelf ook erg benieuwd, ik probeert’t dan met de behorende proma uitlaat(als die passend erop wil), en met poulie 80. Morgen horen jullie meer:d.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.