Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Donateur

Ja, ik zou gewoon die speedengine van mij gebruiken, want die ziet er nog erg netjes uit, dat weet jij ook.
      Want speedengine heeft groter inlaat vlak dan een bromblok, en alles timed beter.
      Dus ik zou alles gewoon op die speedengine zetten, ben je meteen klaar, + je hebt spoelpoorten in het carter:thumb

Edit: rond de 85

Citta-ciao
      Topic starter

Ja ik denk dat ik dat doe, die grootcarter van die s.e. van Jou heb ij verkocht, maar heb een poosje geleden een complete se en een grootcarter net binnen gekregen. Alleen t kleincarter is nog van Jou Haha, en lijkt me 85 niet wat te veel?, graag ook andere mensen die dit kunnen bevestigen?

speedbuxy
        Bijdrager

Gooi hem dan mooi op een speed carter:thumb want de spoelers van een origineel carter matchen ook niet mooi op de avionic.
          Poortjes zitten er dan wat scheef voor en waarschijnlijk gooit de speed ze nog beter open ook:thumb
          Dat tikken is nog niet een vast gesteld iets in mijn ogen want er is nog maar 1 iemand die hem lopend heeft gehad en das Citta89.
          Maar die gaf aan dat z,n zuiger ook niet meer zo goed was.
          Dus dat word testen om te zien of jouwes het ook doet.
          Top van 85km is wel mogelijk, want de avionic kan wel zware poeli verhoudingen weg happen.

SpeedyVespa
          Donateur

poulie 55 erop en dan ga je 90:lol
            Maar ik zou dus gewoon dat speedcarter gebruiken, want buxy ookal aangeeft is dat veeel beter:thumb

Citta-ciao
            Topic starter

Haha, zonde van het elec, en contactpunt cartersetje, maargoed, de cilinder komt dus op een speedengine:).

EJ
              Bijdrager

Dat is inderdaad zonde van beide cartersetjes. Zo worden ze steeds zeldzamer.
                Hoop in ieder geval dat je er wat ervaring aan over hebt gehouden voor een andere keer.

Tip voor als mensen dit nog eens zouden lezen: probeer het eerst op een carter wat al afgeschreven is. Gaat dit goed, ga dan beginnen aan de carter die je wilt gaan gebruiken. Dit is wel wat extra werk, maar zo wordt het goede carter gespaard mocht het fout gaan.

Succes verder met de S.E.

Citta-ciao
                Topic starter

EJ, ja ik heb er zeker ervaring op gedaan, ik kan niet voor iedereen praten, maar ik denk dat de meeste hier op t forum bij ’t begin ook zulke probleempjes etc hebben meegemaakt/ervaring ermee opgedaan. Is trouwens een DMP brom kruk een goeie kruk ervoor?(die in me s.e. is z.g.a.n.

EJ
                  Bijdrager

Een DMP kruk is prima voor in een S.E. 😉

Martino
                    Moderator

DMP is een redelijke krukas, maar breken toch ook. Het beste zijn nog altijd de Piaggio krukassen.

Als tip zal ik meegeven voor al je bewerkingen die je wilt doen. Denk eerst goed na over wat je wilt doen en welk resultaat je wilt behalen (voorbereiding). Neem vervolgens de tijd voor de bewerkingen die je doet en gebruik gewoon goed gereedschapen onderdelen.
                      Persoonlijk heb ik zelf nog nooit een inlaatje vernaggeld.

Dan mijn vraag aan jou of je in ieder geval eens geprobeerd hebt om de cilinder te passen op een SE? Wanneer je dit gedaan had zal je zien dat dit een vrij onmogelijke combinatie is(Voorbereiding). De spoel en boosterpoorten liggen open langs je cilinder en is niet met een pakking simpel op te lossen. Wat rest is dus wel gebruik te maken van een Piaggio carter zoals in eerste instantie het geval zal zijn.

Ook het tikken van de cilinder kan je niet zo stellig zeggen. Zo heb ik er ooit in een ver verleden mee gereden en is bij mij helaas vrij snel vast gelopen. De enige vast gelopen cilinder in al die jaren op de Ciao. Voor dat dit gebeurde was er totaal geen aanwijzing of tikkend geluid te horen bijv. Ik herinner me dus geen raare ratel zoals Citta89 of Goedguus onder de leden had.

Wel grappig om te lezen van die geschatte snelheden. Ik was persoonlijk helemaal niet zo onder de indruk van deze cilinder en het koppel.(inloopperiode was nog niet voorbij) Daar komt mijn slechte ervaring over de kwaliteit nog eens bij. Kom je ze tegen lijkt het ook wel of de tolerantie van de cilinder/zuiger vrij groot is en 2ehands zie je ook vaak al overmaats gehoonde versies en idem zuigers. Standaard staat er op de zuigerkroon 47,930. Voor mij een reden om het als een leuk museumstuk te behandelen. Zo werd deze kit hier in Groningen ook wel Honda MB/MT cilinder genoemd, vanwege het raare uiterlijk dacht men dat deze van een Honda blok was afgeleid.

Citta-ciao
                      Topic starter

Martino, Bedankt voor de info!:thumb

Update:

*Cilinder+zuigers weer opgehaald bij Q-freak
                        *Die ijzeren “plaatjes” bij me inlaat weg gedremelt.
                        *Citta frame in de kleur:”Hoogglans zwart”(erg mooi uitgevallen)

Foto’s:

Opgeknapte Cilinder:

Misschien dat ik dat stukje gelijk wil trekken met de cilinder,

Evenals met het klein carter:

Spuitbusjes in heet watergelegd, voor een hogere druk(dus fijner om te spuiten):

Citta frame resultaat:

Achterbrug word vervangen door een verstevigde achterbrug, die online te koop is voor €140,00 ofzo!
                        Andere achterbandje(met meer profiel)
                        Wielkappen gaan eraf denk ik, of spuit ik zwart.
                        Stuurschuim word zwart

Voor de rest nog wat random foto’s van tourtjes, gereviseerd blokje, en van me oude Vespa ciao etc.

DinoH
                        Donateur

Haha, je laat je ook niet kennen! Nu moest de achterbrug er toch onderuit.

Citta-ciao
                          Topic starter

Ciaoracing75, klopt, maar op deze achterbrug mog wel primer, etc op komen, want deze achterbrug gaat naar t oud ijzer.

Nog een foto van de boringen(verschil met een 38mm cilinder):

Martino
                            Moderator

Goede keuze om de cilinder op een Piaggio carter te plaatsen ipv een SE. Je hebt dit nu waarschijnlijk zelf ook al gezien waarom dit beter zal zijn. Ik zal zeker het Piaggio carter betreft de spoelers ook nog aanpassen op die van de cilinder, maar begrijp dat dit je eerste keer hiervoor zal zijn? Kijk vooral uit met het klein carter. Velen zullen te gretig vijlen en hierbij tever door het carter gaan!

Ik vind je bovenste foto wel wat ruw betreft sporen. Heb je deze wat ruw gehoond oid. Het kan de foto zijn(flits), maar het kan wat netter evenals de lengte krassen in de cilinder welke nog zichtbaar zijn. Zoals ook al eerder geschreven zijn dit slechte kwaliteit cilinders en zie je ze al vaak gehoond ook naar een overmaat. Standaard zijn de toleranties al vrij groot bij dit type en misschien is het wel verstandig een overmaat zuiger te gebruiken. In ieder geval goed inrijden met deze kit.

Citta-ciao
                              Topic starter

Martino,

Ik denk dat het aan de kwaliteit van de foto in jou ogen ligt, want als ik er “droog” met me vinger over de wand gaat is eigenlijk niks, tot zo goed als niks meer voelbaar.
                                Ik heb ook twee zuigers, een pen 10 en een pen 12, 1 heeft de diameter van 48mm, en de andere iets in de 47mm.

Slecht nieuws… ik ben door mijn grootcarter gegaan……………………………..’k had totaal geen idee dat’t zo dun was, en kwam bij het vlakje bij me vliegwiel uit……

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

And another one bites the dust.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.