- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 december 2013 om 14:53 #432015
Speedbuxy,
Top, bedankt.
Update:
Ik ben deze week druk bezig geweest om het frame kaal te krijgen en te plamuren.
Nadat dit allemaal gelukt was, bleven er nog mini oneffenheden in het frame zitten ,dus heb ik het zogenaamde spuitplamuur van Motip gekocht, genaamd:”Filler”.Resultaat naar drie lagen:

Er fijn om te spuiten, goeie druk op de spuitbus, enkel wil het soms wat gaan “Spetteren”.
Maar voor de rest zit het er erg mooi op!:D.Ik ga het frame Hoogglans zwart spuiten, origineel was en is dit frame ook zwart, daarom heb ik ervoor gekozen om niet alles uit elkaar te trekken.
De onderkant van’t frame ziet er gewoon nog prima uit, dus daar doe ik niks aan.Dus Wilk1985, heb het toch zo gedaan haha, was eerst van plan om een andere hoofdkleur te nemen, maar ik vind hoogglans zwart toch wel erg mooi.
Ik wil het Citta’tje een beetje een “Oldschool” look te geven.Genoeg gelult,
Nog even een betere foto van het inlaatje in daglicht gemaakt!=)
8 december 2013 om 19:07 #432014Waarom demonteer je de citta niet netjes voordat je hem gaat spuiten?
En je inlaatje lijkt aanloopsporen te hebben?
Ziet er leuk uit
8 december 2013 om 21:23 #433684Speedyvespa, kijk wat ik in een bericht hierboven heb gezegd.. en ik zie t probleem niet met het inlaatje?..
8 december 2013 om 21:43 #433685Ik zie wat speedyvespa bedoelt. Het inlaat vlak is nogal aardig ruig. Aan de linkerkant waar ongveer 1mm over is zie ik duidelijk 2 horizontale gleufjes. Dit kan al lijden tot vermogen verlies!
8 december 2013 om 21:54 #433678Hoezo zou dat tot vermogen verlies moeten lijden? Voor de rest als ik t blokje in elkaar ga bouwen, doe ik er een extra shimring nog bij, zodat’t het krukje wat hoger komt te liggen!
8 december 2013 om 22:01 #433677Precies kan idd leiden tot vermogenverlies!
Waarom draai je niet gewoon even 4 moertjes/boutjes los en je hele frame kaal! Scheelt een hoop werk met afplakken en je hebt een geheel!
Ik snap t wel! Maar je bent net zolang bezig met afplakken dan loshalen
8 december 2013 om 22:19 #433676Hoezo kan’t leiden tot vermogenverlies dan?
8 december 2013 om 23:10 #433674Je inlaat timing veranderd doordat je inlaat vlak zeg maar lek is. En dat kan je niet verhelpen met een extra shimring.
8 december 2013 om 23:24 #433673Oke, nja met dit cartersetje heb ik altijd goed mee gereden!, en die shimring is bedoeld om met kruk wat hoger te leggen, zodat de kruk de inlaat beter afsluit;), maar wat móet ik dan doen?, nieuwe carter weer?..
8 december 2013 om 23:35 #462254Los van de slijtage op je inlaatvlakje wat vaak niet goed van een foto valt af te lezen of deze lek is. Zie ik wel wat anders verontrustends. Wederom kan het aan de foto liggen, maar ik zie in je inlaat “het vierkant metalen plaatje”? Door het vijlen en boren van je inlaat kan deze bloot komen te liggen en je wilt niet dat deze straks tijdens het rijden door je blokje een uitweg zoekt. Zorg ervoor dat deze echt niet los komt of vijl hem helemaal weg uit voorzorg. Ik heb het dan over het wat donkere rechthoekje in je inlaat. Er kan eenzelfde plaatje ook precies tegenover in de inlaat zitten.
8 december 2013 om 23:50 #433713Vind dit persoonlijk wel een beunmanier om je frame opnieuw te spuiten hoor, dat wou ik even gezegd hebben:lol
Zo oordelend vanaf het beeldscherm van m’n iPhone denk ik dat het inlaatvlakje nog wel goed moet lopen. Maar je kan het beste de krukas monteren met EEN shim en dan blazen om te zien hoe het afsluit.
PS, waarom gebruik je dat nette carter die je toen van mij heb gekocht niet? Die was namelijk als nieuw!
9 december 2013 om 00:21 #493418Vind het behoorlijk beun ook deze manier en erg zonde en verspilde moeite.
Daarnaast zeg je dat dit carter setje altijd netjes gelopen heeft. Dit is een uitspraak gebaseerd op totaal gebakken lucht want je hebt het carter nu bewerkt en dus veranderd in zijn doen en laten. Mocht het cartertje namelijk bij het inlaat vlakje op een punt wel een deel blokkeren en je hebt dat nu weggehaald doet hij alsnog niks.
Als je nou gewoon eens twee keer de tijd in iets steekt wat je nu doet en er gewoon even rustig over nadenkt zou je denk ik een stuk netter werk leveren.
Tuurlijk blijven we allemaal foutjes maken maar ik heb het vermoeden dat er te haastig gewerkt wordt in het algemeen waardoor een hoop cartertjes sneuvelen in het proces..
9 december 2013 om 08:37 #435324Dus jullie raden mij aan om een ander cartersetje te zoek..?, ik zit er dan aan te denken om een electriche belg carter te halen..omdat daar de inlaat fabrieks af groter is?, en dan maar wat minder koppel. En persoonlijk doe ik alles les spuitwerk zeer netjes en neem er genoeg tijd voor!(zal het resultaat nog wel ook nog wel posten). En bijv alleen al met het inlaatje was ik al 2 uur mee bezig, dus dat lijkt me niet overhaast!, zijn ook allemaal leerpunten voor mij,dusja..
9 december 2013 om 08:46 #436519Waarom koop je niet gewoon een goed 2ehands speed engine? Hoef je haast niks meer aan te passen
9 december 2013 om 08:55 #436520Ik heb twee speedengine’s, maar komt dat wel overheen met de cilinder? En ik lees ook op t forum dat er “getik”. Van de cilinder etc af komt?, is het al duidelijk waar het aan ligt?, en stel ik doe t op een speedengine wat is de top dan met de bijpassende proma uitlaat?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.