Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

florian, Speedbuxy,

Ik had ook al zo’n vermoede dat dat lekke bij ’t tapeind niet de boosdoener kan wezen van me lage top snelheid, en gebrek aan power..Ja dat heb ik gedaan! Voetpakking, koppakking is gewoon allemaal goed..wat zou er mis met de carburateur kunnen wezen dan/wat zou een andere van ’t zelfde type verschil moeten maken? Baal er echt ontzettend van, alles nieuw en dan nog zo k*t lopen..

Nja vanavond haal ik bij een maat een andere 15/15 op, kijken wat dat doet..:?

speedbuxy
      Bijdrager

Carburateur is meer om uit te sluiten. Want je zou niet de 1e zijn die door een slecht werkende carb problemen ondervond.
        Maar gezien je aangaf dat je deco ook vreemd doet bij het starten, sluit deze wel goed af?

Citta-ciao
        Topic starter

Speedbuxy,

Ik heb zojuist een andere 15-15 carburateur geprobeert, maar tevergeefs, topsnelheid blijft 68-70..

Nu wilt de brommer ook wat moeilijker aangaan..moet een stukje langer rennen, en om een voorbeeld met mijn kickstartblok, daarbij(en bij de meeste blokken) druk je decompressie hendeltje in, ren je, hendeltje dicht, beetje gas en bwhoop het blokje staat aan.

Hoe ’t nu met dit blok gaat,

Decompressie hendeltje in, meter of 5 rennen, decompressie hendeltje dicht, beetje gas, dan gebeurt er niks, en als de brommer nagenoeg bijna stilstaat pakt die op ’t einde het heel rustig op, en gaat dan steeds meer “normaler” stationair lopen en na een 5 a 10 seconden loopt t normaal stationair.

Hoe kan je testen of de decompressie wel goed afsluit:?
          Ik had dit kopje bij mijn rest onderdelen liggen, zonder decompressie, ik heb een deco setje van een standaard cilinderkop overgezet..
          Maat van mij heeft nog een Polini cilinderkopje met decompressie erin zitten, waarmee hij altijd prima reed, dus ik kan die er is op proberen te zetten?

To do list voor morgen:

*Tapeind
          *Poini kopje erop zetten!

speedbuxy
          Bijdrager

Citta-ciao :
            Hoe kan je testen of de decompressie wel goed afsluit:?

Kopje er even afhalen en wat olie in het kuiltje van de deco gieten en zien of dat niet te snel weg/leeg loopt.

Citta-ciao
            Topic starter

Top,

Ik ga daar morgen mee aan de gang,

Als dat ’t ook niet is, weet ik ’t echt niet meer..:?

Wilk1985
              Moderator

Sommige standaard kopjes werden geleverd met een rubbertje bij de deco. Ik weet niet of dit het geval was bij jou kopje en of dat jou probleem is maar als je toevallig zo’n rubbertje heb is het zeker de moeite waard om te proberen.

Als je met een Polini kop gaat rijden check dan even of hij echt goed vlak is en vlak hem anders even voor de zekerheid!

Nette blokjes trouwens, komt vast goed :thumb:thumb

Citta-ciao
                Topic starter

Wilk1985,

Ik rij nu met een 43mm Polini kop, ik heb ’t decompressie setje uit een standaard kopje gepakt, maar daar zat niet iets van een rubbertje bij. Heb je toevallig niet een foto ter verduidelijking wat je bedoelt met rubbertje?:D

Dat andere Polini kopje is een citta kopje kwam ik achter..nja morgen maar is kijken of ’t deco setje goed afsluit!

Als ’t deco setje wel goed afsluit, wil ik is een standaard cilinderkopje proberen!

Fredzzz
                  Moderator

Ik weet dat dit al is besproken maar… Kijk eens naar je membraanklep. Misschien sluiten deze wel helemaal niet goed. In die ene foto stonden ze redelijk wijd open. Ze zouden moeten sluiten tijdens het rijden, maar dat is lang niet altijd het geval (heb ik ook eens gehad met een Simo 3-Taps – reed ook voor geen meter, geen power midden tot bovenin en geen snelheid).

Haal de membraanklep er eens af, draai hem om en zet hem nog eens vast. Zo zou die nu vlak moeten afsluiten.

Citta-ciao
                    Topic starter

Maar eerst eens met de staalborstel over dit perso heen.. Pest hekel aan vliegroest!:lol

Omdat dit Perso zo onoverzichtelijk leesbaar is, wil ik graag mijn gehele hobby ” carrière ” samenvatten, En waarop ik op dit moment mijn plannen zijn met betrekking tot de hobby:D.

Toen ik 16 was, en mijn rijbewijs behaald had, was mijn eerst brommer hoe kan het ook anders.. Een Citta=).

(Dit pareltje was mijn eerste Citta Gilera),

vanaf mijn 16 jarige leeftijd tot hede heb ik altijd voertuigen bereden met een Piaggio motorblok eronder.
                      Hier een compilatie van de brommers die ik in de loop van de jaren in mijn bezit gehad heb,

Als we nu toch bezig zijn met enkele foto’s, hier nog wat foto’s van wat blokdelen, onderdelen,

Nou ik hoop dat jullie geen schoon ondergoed aanmoeten na al dat lekkers:lol.

In al die jaren heb ik veel geleerd en kennis opgedaan, zo leer je ook wat wel iets voor jou is, en wat niet.
                      Ik neem hierbij een voorbeeld, Alles tot aan Speedengine blokken kan ik prima in elkaar zetten, afstellen en vind ik persoonlijk erg fijn rijden, maar ook is dit persoonlijk mijn grens kwa snelheden!
                      Zei-inlaten, Evolution, reedvalve heb ik eigenlijk nooit wat meegehad, en vind dit gewoon moeilijk afstellen..
                      Dus ik zou zeggen als je toevallig dit perso doorleest, of op dit forum wat perso’s leest, haal echt een Citta of ’n ciao want dit geeft je echt enorm veel rijplezier, en het is gewoon een super toffe hobby en kwa financieel gebied kan je het net zo gek maken als je wilt!:).

Hehe, na al dat lullen word het tijd voor ’n pilsje:bier.
                      Nee zonder gekheid, ik heb voor mezelf besloten dat ik niet harder dan 50 km/h ga rijden op ’n snorfiets.
                      Dit is gewoon een persoonlijke kwestie kwa letsel aan een ander maar natuurlijk ook aan mezelf. Maar ook financieel, ik kan mezelf niet indenken om mijn auto rijbewijs kwijt te raken (I.v.m. werk).

Maar dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ik daarom nog niet mag scheuren:whistle.
                      Wat heb ik de afgelopen tijd aan de hobby gedaan, nou om heel eerlijk te wezen..niet veel!
                      Ik liep enkele maanden geleden is op marktplaats te kijken ,en kwam daar ’n mooi opknap Citta Gilera tegen voor een leuke prijs, en deze toen der tijd gekocht, maar tot vandaag niks mee gedaan!

Nou..nu lieg ik ook weer een beetje, want een maatje van mij is spuiter van beroep en heeft het enkele het frame, en die lampen houdertjes (Kom zo snel niet op de officiële benaming) gespoten in de kleur lichtblauw met glittertjes!8)
                      Het frame spat erop dit moment echt gigantisch uit, net of ’t licht geeft!:o
                      De plannen deze maand(en) is dat ik deze geheel opknap,

Hier al een beginnetje opgedaan, en een foto van het frame!

De achtervelg in de primert!:thumb

Wat ’n kleurtje zo in de zon!

Ook nog voor ’n prikje een Polini Top One kunnen overnemen, vind persoonlijk dit het mooiste pijpje voor onder een citta!

Nou ik hoop dat jullie weer wat leesvoer hebben, en ik zal af en toe wat updates erin gooien!:thumb

Noetiepoerker26
                      Donateur

Sow, dat blauw shinet inderdaad als een malle!=)

Wilk1985
                        Moderator

Gave update man, mooi samengevat inderdaad :thumb

En die Citta was zijn geld inderdaad waard, groot gelijk dat je hem hebt opgehaald veel succes ermee!

zevenenergie
                          Donateur

Mooie kleur dat blauw,
                            leuk ook dat overzicht van je brommers.
                            leuke verzameling blokjes voor al dat rode is net een snoepje. :thumb

Als ik het had, ging het aan de muur met een spotje er op.

Citta-ciao
                            Topic starter

Het werd wel weer tijd om met de bladblazer hierdoor heen te gaan..:relax

Na enkele maanden niks gedaan te hebben aan de hobby, begon het met de zomer in mijn bol weer te jeuken..
                              Nadat ik een 42mm Pinasco (Black) cilinderset overgenomen had van medeforumlid “Edjuh”, wou ik voor het eerst is gaan “experimenteren” met de poorten door te trekken in een carterset!

Het viel mij niks tegen, maar het is wel heel secuur werk..Helaas heb ik geen foto van hoe het klein carter was, maar dit kunnen jullie ook wel nagaan!:D

Hier alvast enkele foto’s van het klein carter (Groot moet nog gebeuren),

Wel zit ik nog te tobben met het grootcarter..Bij het gedeelte waar het carterdeel maar 2mm dik is, zou ik dit wel licht bewerken, of zeggen jullie doe dit maar niet aangezien het niet tot nauwelijks kwa prestatie vermogen gaat opleveren?

speedbuxy
                              Bijdrager

Citta-ciao :
                                Wel zit ik nog te tobben met het grootcarter..Bij het gedeelte waar het carterdeel maar 2mm dik is, zou ik dit wel licht bewerken, of zeggen jullie doe dit maar niet aangezien het niet tot nauwelijks kwa prestatie vermogen gaat opleveren?

Ik denk dat je hier amper tot geen winst mee gaat pakken dus gewoon in elkaar branden en gaan:duivel
                                Heb wel blokjes gezien waar het leek dat de boost poort er met de beitel in gehakt waren en deze ging nog steeds goed hard.

Citta-ciao
                                Topic starter

Laat ik figuurlijk en letterlijk maar is het stof eraf blazen..:no.

Na circa 8 maanden niks meer op Citta gebied te hebben gedaan, begon het af en toe weer te jeuken om het “Oude” beestje waar aan de praat te krijgen!

Ik heb een motorblok van medeforumlid Florian overgenomen, betreffende een 46mm Polini, gekotterd carter!
                                  Ik heb vroegah vooral met cilinders tot 43mm gereden, dus ik schrok van de kracht bij de eerste start!

Ook heb ik afgelopen jaar mijn Citta totaal opgeknapt en is de Vespa ciao Mix verkocht aan ’n maat van me, Maar later hier meer over..

Ik heb eerst mezelf verwent met dit pret pakketje,

Een 13-13 Dellortho Carburateur, Polini luchtfilter, gaskabel en wat klein spul..

Ik heb het blok vandaag onder de citta gehangen, en voor het eerst gestart, maar dit ging niet zoals het moest!:haha
                                  Ik ging het blok met ’n boormachine met dop 13 starten, maar ik was vergeten om de Citta op fietsstand te zetten, en ik had het gas vol open staan..Opeens schoot de Citta met een geweld na voren tegen de andere kant van de schuur en 1 van de stepjes stootte met een geweld tegen me knie, maar gelukkig op een zere knie na is het goed gegaan..:haha

Wel moet ik nog wat afstel werk doen, want bij gaslos laten valt het blok ook direct uit, en stationair draaien zit er ook nog niet in..wellicht komt het door een te kleine sproeier @66 zit er momenteel in, met de Polini filter (Stationair schroef ook zo goed als dicht).

Voor de rest zit er behoorlijk wat koppel in het blok (Als je tot max 43mm gewend bent)!

Iemand die nog afstel tips heeft, voor de rest komen er binnenkort betere kwaliteit’s foto’s en meer informatie over m’n opgeknapte Citta!:D

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.