Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Das wel zonde ja:|
      Maar vraag dan nu rond voor een CP carter, want das voor koppel veel mooier vanwege het lichte vliegwiel.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

En weer een elec cartertje minder zucht.
        Precies wat buxy zegt cp carters pakken en in vervolg goed opletten dit is gewoon zonde.

Florian
        Moderator

Spijtig.. Maar het is niet anders:(

Dit is ook één van de redenen dat ik spruitstukjes nooit met de boor bewerk maar altijd met een dremel & wat schuurrolletjes. Dit gaat veel gecontroleerder en is naar mijn idee fijner werken. Want je ziet ook wel aan het geboor dat het ten eerste helemaal niet netjes gecentreerd is. Ten tweede is het oppervlak erg ruw dus wellicht heb je met een botte boor geboord. Misschien een tip voor de volgende keer;)

Ik hoop dat het W’app berichtje het waard was:lol (”Hey, alles goed”?)

Citta-ciao
          Topic starter

Ja’t is mooi klote, maarja kan er wel om gaan janken, maar schiet daar ook niks mee op!:p.

Speedbuxy, Ik wil dit blokkie Electrisch maken, omdat ik het voor mijn gevoel wat meer vertrouwender vind.
            Ik wil mijn vliegwieltje nog laten afdraaien, dus dat compenseert’t mooi weer!

Lennaert,

Ja’t is zonde ja.. maarja..

Florian,

Goeie tip man, misschien dat ik’t volgende cartersetje wel met de dremel doe!:).

Lastpak
            Bijdrager

ik zie dat je op een vrij hoog toerental en vrij snel hebt geboord.
              voor het beste resultaat een hss boor gebruiken en op een lager toerental rustig de inlaat opboren.
              dan gaat er niks fout:thumb. een slangenklem om de inlaat doen is ook geen slecht idee.

Citta-ciao
              Topic starter

Lastpak, klopt klopt, het is ook niet zo’n hele nieuwe boormachine weer.
                Maar de volgende keer probeer ik het met de dremel met schuurrolletjes.

Update:

Me citta ga ik ook voorzien van een compleet ander uiterlijk.
                Vandaag voor een groot deel gestript, en alvast een beginnetje met schuren gemaakt.

Wilk1985
                Moderator

Mooi man maar je gaat hem toch niet zo spuiten? Als je toch al zo ver bent kan je hem toch net zo goed helemaal uit elkaar halen en het gelijk goed doen.

Citta-ciao
                  Topic starter

Nee tuurlijk niet zo, word dan zo moeilijk om de onderkant van’t frame te spuiten Haha!

Citta-ciao
                    Topic starter

Update:

Ik heb nog maar de raad van Speedbuxy opgevolgd, dit omdat ik nog een net contactpunt blokje had, en omdat ik’t echt doe voor het koppel.
                      Dat afdraaien van vliegwielen lijkt mij ook niet altijd even veilig en goed.
                      Heb nog een Pinasco vliegwiel liggen, maar dat liep op een vorige contactpunt blokje niet lekker, niet zo erg goed stationair.
                      Dus ik ga denk ik maae voor een standaard contactpunt vliegwieltje.

Verder heb ik het blokje uit elkaar gehaald, en de inlaat van het grootcarter onderhanden genomen.

Wat losse foto’s:

DarkMagician6
                      Bijdrager

Een zwaarder vliegwiel levert ook net wat meer koppel op omdat er meer momentum is, dus dat past er alleen maar bij. 😉

speedbuxy
                        Bijdrager

@Darkmagician
                          Das alleen maar wanneer hij in een goed toeren gebied komt, iets wat bij poeli aandrijving erg laat ligt.
                          En de voordelen die het geeft overstijgen niet de voordelen die een licht vliegwiel geeft bij optrekken.

@Citta-Ciao
                          Best een nette inlaat alleen jammer dat hij bovenin want naar de rand toe is gegaan qua slijpen.
                          Zou voordat je het echt gaat testen nog wel even een blaas test doen om te zien of het wel goed afsluit.

Citta-ciao
                          Topic starter

Speedbuxy, links boven is het “vlees” wat dunner(1/1,5mm). Nog over. Hoe móet ik precies zo’n blaas test doen?

speedbuxy
                            Bijdrager

Citta-ciao :
                              Hoe móet ik precies zo’n blaas test doen?

Als je de kruk met lagers gemonteerd hebt zitten dan moet je de inlaat even afsluiten en dan even blazen via het inlaat tuitje.
                              Mag dan best een klein beetje lucht langs komen maar beslist niet te veel.

Citta-ciao
                              Topic starter

Speedbuxy, bedankt voor de tip!:).
                                Kan ik het ook testen zonder lager erin te doen, dus alleen het krukje in het grootcarter leggen?

speedbuxy
                                Bijdrager

Citta-ciao :
                                  Kan ik het ook testen zonder lager erin te doen, dus alleen het krukje in het grootcarter leggen?

Dat word moeilijk omdat je dan met de hand moet bepalen of de kruk mooi recht ligt.
                                  Je zou hem wel alleen met lager even in het groot carter kunnen hangen dan zit hij ook wel goed genoeg om het te kunnen testen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.