- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 mei 2015 om 19:44 #496539
Aan dat stukje wand van je cilinder ligt het sowieso niet. Je mengsel is nevel, en dit wordt in het carter getrokken, daarna in boven de zuiger. Hij klinkt ook aardig mooi op het filmpje moet ik zeggen..
Wat voor vertanding zit er in je achternaaf? 1 op ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 mei 2015 om 19:53 #496540lenneart, Herr Flick, als ik ’t niet hoef te demonteren dan doe ik dat ook zeker niet! Het blokje loopt ook gewoon erg goed, maar heeft totaal geen hoge topsnelheid, baal er ontzettend van want had echt wel meer ervan verwacht.. Ik weet dat ’t een bromklok is, maar wat voor vertanding weet ik echt niet?
12 mei 2015 om 20:04 #496541Met die 70 poelie lijkt die echt niet te trekken (wat Lennaert al zegt). Ik ga er vanuit dat je constant volgas gaf?
Met 80 poelie gaat het al ietsjes beter maar veel beter ook weer niet.
Kijk ook maar na wat voor vertanding je precies hebt. Het gekke is, als het brom is zou die veel harder moeten gaan, maar stel dat het snor is dan zou die veel beter moeten trekken dan in je filmpjes. Brommer klinkt verder goed zoals Thomas al aangaf.
Alleen heb je er nog steeds geen echte filter op zitten. Probeer het eens met sponsfilter oid.
12 mei 2015 om 21:13 #496543Fredzzz, het rare is dat ik met dit klokje op een vorig blok 75+ weten te behalen! Ik ga morgen me vertanding bereken, moet dit exact door de klok open te maken of kan t ook gewoon door x aantal keer rondgedraaide poulie te tellen? Maar zijn er voor de rest geen andere dingen meer die ervoor zorgen dat ik zo zacht ga?
13 mei 2015 om 08:31 #496547Ventiel onderaan zetten; wiel 1x precies ronddraaien – het aantal omwentelingen van de poelie tellen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 mei 2015 om 09:07 #496548Goeie cilinderkeuze om mee te beginnen
Blokje ziet er keurig uit en sluit me bij de anderen aan dat dit zeker potentie moet hebben voor een topsnelheid van 80+. Denk niet dat je het in je overbrenging moet zoeken, je mist gewoon power. Toen ik het setje in mijn handen had vond ik het membraanklepje er niet super uitzien, je zou kunnen proberen deze te vervangen voor een vers exemplaar. Denk namelijk dat het aan je membraan of carb ligt. Dit is ook makkelijk te testen zonder dat je blok er onder vandaan hoeft 😉 Membraanplaatje kun je zelf knippen uit een plaat, Zou niet te dik pakken (rond de 0,3mm). Andere optie (en misschien wel beide) is een andere carburateur. Pak gewoon eens een 13/13 en kijk wat hij dan doet. Succes!!13 mei 2015 om 13:30 #496549Herr FlicK, El Citta,
Ik heb mijn vertanding gecontroleerd en dit is ongeveer 1:7,5!;).
Voor de rest heb ik geconstateerd dat ik een behoorlijke lekkage heb, althans dat lijkt er erg op..
Op het kleincarter zat ook benzinedrap, en dacht in eerste instantie dat de pakkingen van het membraam/spruistuk lekte maar die waren zo goed als droog(Zie foto).

Ook is het membraamplaatje nog erg netjes, een 13mm carburateur past er niet op..

Ik heb zo’n gevoel dat me voetpakking lekt, normaliteit zit daar altijd wel wat drap door het flensje van de cilinder, maar dit is wel erg veel, en dit te bedenken dat ik om het flensje een stukje aluminium tape+ de uitlaatflens strak aangedraaid heb:?
Ook is mij opgevallen dat als ik de ciao aanren, decompressie hendeltje in, beetje gas en hendeltje los, dat die pas aangaat als ik geen gas geef, en bijna stil sta.
Dan gaat het blokje stationair draaien, en dan loopt ’t gewoon goed:?
Normaal gesproken gaat het blokje aan als ik het deco hendeltje indruk, een beetje gas en dan start die, maar in dit geval start het blok pas als ik geen gas geef, en als ik bijna stil sta?Hier wat foto’s van de onderkant van het motorblok,

Misschien een domme vraag, maar hoort dat membraamplaatje niet vlak erop te liggen, het staat nu een beetje open(Zie foto):
13 mei 2015 om 15:01 #496550Die lekkage lijkt niet goed inderdaad. Of je carterpakking is lek of hij sluit niet goed aan bij je cilindervoet.
Dat je membraanplaatjes een beetje open staan is normaal. Door de carterdruk worden deze wel gesloten. Ik zou eerder die lekkage fixen.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 mei 2015 om 15:15 #496551Herr FlicK,
Ik denk, en hoop dat ’t de voetpakking is, de carters zijn voorzien van een papieren carterpakking+een laagje vloeibare pakking!
Ik had een voetpakking uit 0,25mm pakking geknipt+ Bison high temp vloeibare pakking, maar morgen knip ik een nieuwe uit 0,5mm en weer vloeibare pakking+ de carterboutjes nalopen
Maar zou dit inderdaad de boosdoener kunnen wezen:?
13 mei 2015 om 17:20 #496554Citta-ciao :
Maar zou dit inderdaad de boosdoener kunnen wezen:?Is goed mogelijk, want het past wel bij je lack aan power probleem.
14 mei 2015 om 13:18 #496569Nou weer een update van deze kant,
Vanochtend op me vrije dag het motorblokje voorzien van een nieuwe dikkere voetpakking(0,25 naar 0,5mm +weer Bison high temp vloeibare pakking!)
Het had hier en daar wel wat lek probleempjes,

Tevens ook gelijk de cartermoeren een tikkeltje strakker kunnen draaien,
Maargoed, blok erweer onder en weer kijken of ik mijn lang verwachte vermogen heb, ik kreeg ditmaal de 70gps rond eruit..dit was met calibrata+poelie 70!
Enorm balen natuurlijk, want wat zou ’t kunnen wezen..:boos
Dus ik even onder het blokje kijken en warempel hangt die druppel weer precies op de zelfde plek..
Dus ik observeer het kleincarter en zie dat dat ook weer nat is..dus ik dacht kl*te zooi, maar toen ik beter keek zag ik dat het benzine(vocht) vanuit het tapeind komt!:?
En dat komt dan op het kleincarter, en druipt zo naar beneneden, natuurlijk op het laagste punt, en dat is precies waar die grote druppel hangt!Voor de rest is het rondom tussen de carters gewoon kurkdroog, dus ik weet haast wel zeker dat ’t geen lekke carterpakking is!
Ook zijn de pakkingen tussen de carterdelen kurk droog bij het gedeelte boven het tapeind, dus daar komt ’t echt niet vandaan,
Hier wat foto’s voor de verduidelijking (Heb met rode pijltjes aangegeven hoe die benzine drap naar beneden stroomt)

Gewoon kurk droog,

Om me perso toch iets op te vrolijken, twee mooie blokjes,

Maargoed, wat ’t zou ’t kunnen wezen, en nog belangrijker hoe is dit op te lossen:?
14 mei 2015 om 13:37 #496570Wat je kan doen is het volgende:
Haal je cilinder er even af inclusief kop natuurlijk.
Vervolgens draai je het tapeind er uit en doe je een klein beetje vloeibare pakking op het schroefdraad en draaid deze weer terug.Hierdoor zou e.v.t ruimte opgevuld moeten zijn en dus ook het lekker (indien dat daar van komt) gestopt zijn.
14 mei 2015 om 14:02 #496572lenneart, Top bedankt, kan ik daar morgen mee aan de gang! Maargoed, ik denk dat dit niet de boosdoener is kwa mijn vermogen/lage topsnelheid.. Er zit een snor krukas in, zou die de boel zo inhouden, of wat zou t anders nog kunnen wezen?
14 mei 2015 om 14:22 #496573Denk niet dat het probleem bij dat tapeind ligt. Dan zou dan voorbij de voetpakking en langs het draad moeten lopen. Kans is vrijwel nihil dat daar lucht/mengsel ontsnapt.
Wil je dit toch uitsluiten door een beetje vloeibare pakking op het tapeind te smeren kan dat ook wel zonder de cilinder los te halen. Draai alle moertjes een beetje los en probeer het tapeind er zo uit te draaien terwijl de andere twee nog vast zitten. Even 2 moertjes tegen elkaar indraaien waarna je hem waarschijnlijk zo met een steeksleutel los kan draaien.
Heb je wel het hemd aangepast toen je de cilinder toch los halen voor het wisselen van de pakking?
14 mei 2015 om 14:27 #496574Wat jammer joh dat je met dit blokje ook weer tegen een vaag probleem oploopt.
Want dat lekken langs het draadeind kan je kracht verlies niet wezen en ook een snor kruk speelt bij een zij inlaat geen rol.
Ik kan nog maar 1 ding aanraden en das eens de carb wisselen voor een andere. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.