- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juli 2014 om 16:33 #495113
Ik heb geen ervaring met l.c. cilinders, maar vind het wel een goed plan!

En met wat geduld en goed advies kom je een heel eind, wel een goede keuze btw 😉
Misschien een lagertrekker setje kopen? Dan ben je gelijk klaar en zo gek duur hoeven ze niet te zijn..26 juli 2014 om 16:51 #495114Ik kan de lagers wel van de krukas ontdoen (lagertrekker).
Wat is nu de bedoeling met de Polini, deze ga je laten honen neem ik aan? Ga je de buitenkant van de cilinder ook nog aanpakken? (stralen en overspuiten bv?) Je kan de cilinder ook een dagje á anderhalf in de natuurazijn leggen. Dan kun je de roest zo met een doek tussen de koelvinnen wegvegen. Wel meteen daarna in de lak zetten want de dag erna is hij weer verroest. Mocht je voor deze optie gaan zal ik dit wel vóór het honen doen aangezien het wel invloed heeft op de wand van de cilinder.
Ik moet het blokje wel in augustus reviseren. Daarna heb ik geen tijd meer voor dergelijke werkzaamheden.
23 april 2015 om 19:05 #496413Eerst maar weer is leven blazen in mijn perso..:con
Om heel eerlijk te zijn stond het laatste half jaar de hobby op een laag pitje..
Dit omdat mijn interesses op dat moment ergens anders lagen, en omdat ik zo rigoureus te werk ging, werd de hobby voor mezelf ook een stuk minder leuk!
Bij deze start ik een heel ander hoofdstuk in mijn perso, en is dat “Snel, snel” verleden tijd, en heb ik mij voorgenomen als ik iets zelf niet kan d.m.v. gebrek aan kennis, of gebrek aan apparatuur ik het laat doen!Genoeg gelult,
Op dit moment zit eronder mijn ciao mix een werkend belgisch kickblok.
De overbrenging is en blijft poelie, en natuurlijk niks mis mee om in de avonduren een keertje lekker rond te tuffen!
Maaar.. ik mis toch het “echte” brommer gevoel, heerlijk die voorvork die omhoogschiet met gasgeven, ik hoef dat jullie medeliefhebbers natuurlijk niet uit te leggen!:D.
Daarom moet er wat snellers onder dat mixje komen, toevallig na maanden lang niet meer op de site online te zijn geweest..shame:bloos kwam ik het M&F zei-inlaat verkooptopic van forumlid “El citta” tegen en dit leek me een mooie basis!8).
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met zei-inlaten, en ik zag het ook niet zitten als het spruitstuk voor de “grotere” carburateurs was, maar met de Dellorto 15mm Sha carburateur heb ik ervaring, en bezit de carburateur alleen maar een stationair schroef net zoals de 13mm’s.
Na wat contact gehad te hebben met forumlid El citta over het zei-inlaatje stelde Elkan voor om voor een leuk bedrag het kleincarter te bewerken naar 46mm omdat ik er een grootcarterdeel van een SE op wou!
(Ik steel enkele foto’s van je Elkan!):whistle

Daarnaast heb ik ook gelijk een Elektronische Speedengine grootcarterdeel van Elkan overgenomen!

Toen de carterdelen binnen waren zijn ze gelijk naar een lokale straal bedrijf gegaan, om ze te laten parelstralen!

En wat een prachtig resultaat geeft dat!

Shine, shine, shine!

Nog even een plaatje van de carterdelen op elkaar,

Ook is het mijn prioriteit met dit motorblokje dat het zowel van buiten als van binnen als “nieuw” word!
Wat spuitwerk,

En ook allemaal kleinwerk zoals, carterboutjes ingekort, sproeiertjes gesorteerd, etc etc

Het hele pretpakket bij elkaar,

Ook heb ik nog wel is moeite om de carterdelen in elkaar te branden, en gelukkig wilt Elkan dit voor mij doen, want het zou natuurlijk enorm zonde wezen als dit kapot ging..
Dus sinds vandaag zijn de carterdelen, (snor)krukas en revisie spul onderweg naar Elkan!
Ik heb zelf nog totaal geen idee wat voor cilinder ik hierop moet plaatsen, misschien hebben jullie suggesties, voor de rest houd ik jullie op de hoogte!
23 april 2015 om 19:36 #496414Mooi blokje! Ziet er glasparelgestraald heel clean uit! Mooi werk, ga zo door!
23 april 2015 om 19:52 #496417Mooie update man!
Goed verhaal, en een goed voornemen om overal lekker de tijd voor te nemen! Je zal zien dat het dan ook wat meer een hobby wordt waar je voldoening uit zal halen. Haastige spoed is zelden goed inderdaad, maar zoals het er nu uitziet ben je lekker bezig!
Succes ik ga dit volgen

28 april 2015 om 20:55 #496472Vandaag de krukas gemonteerd!! Uiteraard even een plaatje van het geheel:

Heel mooi blokje geworden zo
Ben benieuwd wat voor cilinder er op komt en hoe dit zij inlaatje gaat presteren. Aan de looks kan het niet liggen in ieder geval 😉28 april 2015 om 21:16 #496473Naiz!
29 april 2015 om 12:56 #496474Bruuuuut. Vette set. Ben benieuwd hoe het loopt!
29 april 2015 om 16:38 #496480Dit word wel een blokje dat het stuurtje omhoog krijgt lijkt me 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi29 april 2015 om 21:56 #496481Ziet er goed uit heren! Al iets bekend over de cilinderkeuze?
30 april 2015 om 10:36 #496482erg mooi blokje.
de Pinasco 46mm zou hier vast leuk op gaan, maar dan zou je de spoelpoorten er wel op moeten aanpassen denk ik?I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 mei 2015 om 19:25 #496486Allereerst wil ik jullie bedanken voor de complimenten, ik ben er zelf ook erg blij mee!:D
Fredzzz & El citta,
Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen, gezien dit wel mijn snelste set-up gaat worden waar ik ooit mee gereden heb, plus dat ik nog nooit met een zei-inlaat blok gereden heb!
Wilk1985,
Wat je zegt klopt helemaal, gewoon overal de tijd voor nemen..daar bereik je veel meer mee!
Lightlord,
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat dat nu wel weer gaat lukken:swinging
Tonni,
Ik denk ook wel dat de Pinasco 46mm’s hier leuk op willen lopen, maar aangezien deze erg prijzig zijn word dit denk ik niet mijn keuze..of ik moet een nette in tweedehandse staat tegen komen!
Nadat het motorblokje terug kwam van forumlid El citta ben ik aan de gang gegaan met het afsluiten van de inlaat.. (Zie foto’s)

Het nagemaakte spruitstukje is vervaardigd uit een stukje plaatstaal van circa 2mm dik.
Ik heb het spruitstukje voor de “show” gemonteerd, maar deze word nog met een filter dun laagje vloeibare pakking boven op de bestaande pakking ingesmeerd.
Ik heb hierbij nog wel een vraag, kan ik het spruitstuk pakkingkje gebruiken die uit een speedengine pakkingset komt, of moet ik er zelf 1 snijden die helemaal dicht is(zonder dat uitgesneden vierkante vlakje:?)
Tevens heb ik twee verse pakkingkjes gesneden(0,5mm)+ de boel in elkaar gemonteerd(Op de Zuiger,cilinder,kop na)

En deze foto, omdat het gewoon een mooi plaatje is!

Wat betreft de cilinderkeuze, daar ben ik nog niet over uit.. De 46 Polini, of 46 Pinasco black zijn erg leuke cilinders, maar hebben daar in tegen een minder leuk prijskaartje..of ik moet natuurlijk een nette tweedehandse tegenkomen!:con
De 46,5 Malossi lijkt mij ook een leuke cilinder, maar over de kwaliteit zijn de meningen verdeeld:ehh. Maar een felle 43mm sluit ik ook nog niet uit:).
2 mei 2015 om 17:58 #496489Waarom niet gewoon beginnen met een “simpele” 43 DR Evo? Kost niet veel, zit redelijk wat pit in en dan heb je een mooie cilinder waarmee je je blok kan “inrijden” alvorens je er een 46mm op gooit.
Is maar een idee! Die DR Evos (gebruikt maar in goede staat) zie je af en toe wel voor een goeie prijs voorbij komen.
11 mei 2015 om 20:00 #494641Fredzzz,
Ik heb naar je geluisterd, maar ik heb er gelijk een nieuw kitje onder gehangen!:D
Weer een update van deze kant,
Ik heb ’t blokje in elkaar gezet met als cilinder een gloednieuwe DR evolution, dit kitje was bij een lokale brommerbroer in Harderwijk in de aanbieding, en een 46mm cilinder kan altijd nog!

Ook ben ik in het bezit gekomen van een Simonini Calibrata uitlaat, vorige eigenaar heeft deze nieuw gekocht en hittebestendig zwart gespoten, na zeggen van oude eigenaar heeft ’t nog geen 500 kilometer eronder gehangen!

Toen begon ’t afstel-werk..Eerst sproeier 82, het blokje startte gelijk maar liep veel te hoog stationair en reed uit zichzelf weg, stationairschroef helemaal uit had ook geen succes..Daarna gaskabel was losser gezet maar dit werkte ook niet.
Sproeier 80 erin gedaan, en liep hier mooi stationair op, maar met ’t rijden bleef dat zogenaamde “trrrrrrr” geluid, dus sproeier 78 erin gedaan, en hier loop die mooi op.
Ondertussen heeft ’t blok alweer +-70 kilometer gezien, maar ik ben niet te spreken over de topsnelheid…64,4 gps..Dit moet toch veel harder kunnen, en ik had ’t optrekken ook wel wat harder verwacht:?
Ik wil poelie 70 nog is proberen, maar denk dat dat ook niet meer als 5 kilometer erbij word!
Ik heb nog wel een proma circuit liggen, zou ik ’t daar is mee proberen?Set-up:
Uitlaat:Simonini Calibrata
Carburateur:15-15 SHA
Luchtfilter:stuk panty
Grootcarter: Speedengine (licht bewerkt)
Kleincarter:M&F zei inlaat (Bewerkt voor de meest voorkomende 43mm cilinders, tevens ook passend voor 46mm cilinders)
Overbrenging:Bromklok, poulie 80
Cilinder:43mm DR evolution
Cilinderkop:43mm Polini hogedruk kop11 mei 2015 om 20:20 #495891Mooi blok! Ziet er ook heel vet uit met die zwarte Calibrata.
Wat doet die als je volgas rijdt (tegen de top aan) en je de choke half of helemaal indrukt? Eventueel nog proberen met een “normaal” luchtfilter?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.