Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

DinoH,

Dankjewel!:D

SpeedyVespa,

Ook bedankt, we zullen het zien, haha!:lol

Vandaag heb ik me Vespa mixje op me naam geschreven, had eerst een verkeerde papier maar uit eindelijk heb ik uhm nu op mijn naam staan.

Daarnaast heb ik het motorblok eruit gehaald, en alvast begonnen om de vespa mix schoon te maken.
      Daarnaast kwam ik erachter dat dit het originele motorblokje is!!=)

Volgens mij is dit motorblokje nog nooit opengemaakt, en of eraan gesleuteld, want er zitten nog allemaal originele boutjes en moertjes op+het carterset is nog erg mooi schoon(geen dikke aankoek lagen etc)
      Ik ga maandag is nakijken of ook de cilinder en de koppeling overeen komt!

En als ik te kilometerstand mag geloven is dit blokje maar 8100KM oud!=)

Citta-ciao
      Topic starter

Met het lekkere weer ben ik verder gegaan met de ciao,

Wat leuke spulletjes gehaald:

Daarna wou ik aan de beugeltjes beginnen, maar ik kon die afmeting niet meer vinden op ’t forum.
        Dus heb ik het maar ongeveer na gemaakt(word nog netter afgewerkt/gespoten).
        Ik heb dit met een stukje plaatstaal gedaan van een millimeter dik.

Passen en meten

Ook heb ik het geluk dat ik maar 1 gat in het frame/brug moest boren, dit is ook gelukt (zie foto hierboven)

Citta-ciao
        Topic starter

Vandaag bijna alles gemonteerd, het is nog wachten op de sito cobra uitlaat van martino voordat ik de brommer aankan slingeren.

Verder had ik bij het begin last van lekkage, maar dit is verholpen.

foto’s:

JoeriH
          Bijdrager

Lekker bezig!
            Maar heeft het nog wel nut als het spatbord de hele radiateur afschermt?

Citta-ciao
            Topic starter

Hoe bedoel je afschermd, dat de raditeur weg valt bedoel je?

JoeriH
              Bijdrager

De radiateur word gekoeld door de rijwind. Als er een spatbord voorzit……

Wilk1985
                Moderator

Hij bedoelt dat de radiateur rijwindgekoeld is en nu dus minder koeling krijgt.

Ik vind dat je blokje er netjes onder zit! Maar voor die radiateur zou ik wel een oplossing zoeken. Ik neem aan dat je er ook wel een koelkap op zet trouwens?

ktmgek
                  Bijdrager

Ik zie ook dat je je blok niet meer naar voren of naar achteren kan schuiven…
                    Hoe ga je nu je v-snaar spannen?

Citta-ciao
                    Topic starter

JoeriH, Wilk1985,

Eigenlijk heb ik daar niet over nagedacht, kan ik er niet meerijden met voorspatbord dan?
                      En wilk9185, koelkap op de cilinder bedoel je?, ik heb deze vraag hier ook al een keer gesteld en kreeg toen te horen:”Het is toch al watergekoeld”.

ktmgek,

Ik heb van te voren het blok erin gehangen, koppeling erop en poulie aangesloten en ook gelijk de v-snaar gespannen.
                      (Daarop heb ik de plaats van het motorblok en het gat gebaseerd/geboord).

De overbrenging word:

Poulie:70/65
                      V snaar maat:987

De snaar staat daar goed gespannen op!
                      Ik zag ook op JMPB dat er meerdere kleine nieuwe maten bij zijn gekomen, dus dat moet goed komen!

Ik weet ook niet 100% zeker of ik de slangen goed heb aangesloten, slang die bovenaan de radiateur zit heb ik in bovenste aansluiting op de cilinder gedaan, en dit zelfde bij de onderkant.

Citta-ciao
                      Topic starter

De oude benzine eruit,

Ook heb ik er voor gezorgd dat de radiateur nu wat meer naar rechts hangt!

En ook heb ik een koelkapje pas gemaakt zodat deze er los op kan

Ook heb ik een nieuwe bobine, kabel en dop erop gemonteerd, en getest of die wou starte(zonder pijp).
                        Dit was gelukkig wel het geval.
                        En ook nog een nieuw kenteken plaatje gemonteerd(oude was kapot).

Nu maar wachten todat het uitlaatje binnen komt en dan kan ik er is op rijden.

bram0vitz
                        Bijdrager

Gaaf project zo, gaat er goed uit zien!

beetje prutsen hier en daar
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Citta-ciao
                          Topic starter

Bram0vitz,

Bedankt man!:D

Citta-ciao
                            Topic starter

Het motorblokje loopt!:D
                              Had eerst wat probleempjes, maar het bleek dat de nieuwe bobine die ik erop had gezet kapot was..

Maar ik zit nog wel met wat probleempjes, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:

*Radiateur word enorm warm,(kan me hand er niet op houden) moet ik anders de achterzijde van de spatbord eraf flexen?
                              *Heb ik de slangen zo goed aangesloten?
                              *Ik heb er gewoon kraanwater in gedaan, maar na een stukje rijden begint het te lekken, voor zover ik zag kwam het niet uit een aansluitingspunt van de slangen, maar uit het moertje om bij te vullen.
                              Er komen daar ook kleine belletjes uit(denk dat het water kookt?)
                              *Kwam een vonkje onder het blok vandaan bij het aanrennen?
                              *De ciao start soms wel in 1 keer maar soms pas naar 2 of 3 keer rennen en schiet dan voorruit, loopt dan niet gelijk stationair.
                              Pas naar 100 meter rijden loopt die dan goed stationair.

Ik zelf denk dat dat aan de afstelling moet liggen, daarom vraag ik ook om hulp, zodat ik weet welke sproeier erin moet/tips.

Set-up:

*Piaggio carters(inlaat uitgeveild(13mm)
                              *Import brom krukas(nieuw)
                              *(Nieuwe Pinasco zuiger/veren(42mm)
                              *42mm Simo LC
                              *13-13 dellortho @65
                              *Malossi filter
                              *42mm Pinasco cilinderkop @hittegraad 7
                              *Sito cobra 27mm
                              *poulie 70 @standaard koppeling

Voor de rest loopt die best lekker, heb vandaag al even een stukje gereden.

Even een foto van hoe die er nu bij staat:

Wilk1985
                              Moderator

Ik vind hem wel wat hebben die uitlaat bevalt me altijd wel. Mooi ook dat je geen giga gat hebt achter gelaten maar die slang gewoon netjes door het frame steekt, met deze Ciao zal je denk toch niet echt veel gaan rijden dus dan span je je snaar toch al minder.

Je vroeg nog over dat koelkapje, ik zou hem er zowieso opwillen een beetje extra koeling is nooit weg ook al is hij al watergekoeld.

Het lijkt mij normaal dat je je hand er niet op kan houden, een radiateur van een auto is op bedrijfstemperatuur ongeveer 90 graden en daar kan je ook je hand niet op houden. Maar als er belletjes uitkomen kookt het en dat zou je niet moeten hebben. Er hoort ook geen kraanwater in maar gewoon koelvloeistof, kraanwater gaat eerder koken en het gaat ook nog eens kalk in je radiateur achter laten. En het bevriest in de winter waardoor het uitzet, je kan zelf wel verzinnen wat dat met je slangen e.d. doet.

Je zou ook wat koelsleuven in je voorspatbord kunnen proberen voor je het eraf slijpt? Dit zou ik in ieder geval niet te lang zou laten want die radiator moet rijwindkoeling hebben.

JoeriH
                                Bijdrager

Mooi die Cobra uitlaat!

Ik hoop niet dat je het als perso vervuiling ziet maar ik had een vraag wat betreft de omloop van de koelvloeistof. Er zit nergens een pomp, dus wat zorgt ervoor dat de warme vloeistof naar de radiateur gaat en de koude vloeistof naar de cilinder?

Als het water kookt is het dus 100c, probeer het is zonder spatbord, misschien maakt het wel helemaal niet uit dat hij wat minder koeling heeft.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.