Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Bijdrager

die parmakit cilinder lijkt op het oog een flinke warmloper/vastloper gehad te hebben, en vervolgens een beetje opgehoond.
      heb je er al een 43mm zuiger in gedaan en gechecked op speling?

voor mij begon het ook met een plank op mijn kamer met wat onderdelen, nu ligt mijn schuur en kamer vol :lol.

Citta-ciao
      Topic starter

Lastpak,

Wat ik wel gek vind aan die parmakit is, dat de cilinderflens nog brand schoon is, en het pakking gebied ook(beetje vliegroest).
        Dus ik denk toch echt wel dat die weinig gebruikt is!

Haha, ik had eerst ook me hele kamer vol met onderdelen, maar ik wil het wat overzichtelijker maken;)

Florian
        Moderator

Och ja, de Simo bedoel ik uiteraard..:con

Wat betreft de Parmakit. Je kan duidelijk zien dat deze warm is gelopen. Hoeft alsnog geen probleem te zijn, als de krasjes niet voelbaar zijn en de tolerantie tussen de zuiger en wand nog goed is (na het honen).

speedbuxy
          Bijdrager

Blokje oogt best netjes zo:thumb Nu nog netjes laten lopen:pest:lol
            En de Parma lijkt een DR cilinder met afgeslepen logo.

Citta-ciao
            Topic starter

Florian,

Het enige wat je voelt in de parma cilinder is dat streepje links op de wand zit, voor de rest is niks voelbaar!
              Ik heb nog wel een erg verrotte DR zuiger liggen, dus daar heb ik ook niks aan!
              Een maatje van me heeft nog wel een nette DR zuiger die ik vast wel even kan lenen, waar moet ik precies naar kijken dan?

Speedbuxy,

Sjonge jonge, zo me best op het blokje gedaan en dan zeg je “BEST” netjes!:'(
              Haha, nee ik vind het blokje erg mooi gelukt, maar ik hoop ook dat ik het nu lekker lopend krijg!

Is er niet iets anders aan de parma of een Dr evo?
              Zodat ik kan zien of het niet gewoon een DR evo is?

Verder ga ik waarschijnlijk met de imitatie calibrata rijden, de uitlaat heeft her en der wat kleine gaatjes waar het uit zweet, maar dat moet gewoon met de lasapparaat aangestipt worden.
              Ook moet de uitlaat omgelast worden zodat deze op de cilinder wil passen.

Als ik een uitlaat heb die erop past, dan hang ik het blokje in een achterbrug en laat ik het even lopen om te kijken of het natuurlijk wilt vonken, en of er geen rare geluiden uitkomen!

Ook moet ik nog een ciao zoeken!:con

speedbuxy
              Bijdrager

Citta-ciao :
                Is er niet iets anders aan de parma of een Dr evo?
                Zodat ik kan zien of het niet gewoon een DR evo is?

Ik zat ook eerder aan een normale 43mm DR te denken.
                Want het is sowieso een rip zoals het bij vele cilinders van de 43mm euro ook het geval is.
                (misschien dat een complete poort map net zoals van de 43mm Polini uitsluitsel kan geven)

43mm Parmakit giet = niks anders dan een 43mm DR evo.

Citta-ciao
                Topic starter

Speedbuxy,

Wat bedoel je met “rip”?
                  Ik kreeg de cilinder wel in het doosje van parma, maargoed dat kan natuurlijk verwisseld zijn!

pepko
                  Donateur

rip als in rip-off, ofwel kopie.

Het blokje ziet er netjes uit, als hij net zo mooi loopt als dat hij eruit ziet komt het helemaal goed :thumb

bosje
                    Bijdrager

Ziet er netjes uit

Citta-ciao
                      Topic starter

Pepko, ohww oke, nja of het is een Parma cilinder of een dr evo:lol.

Bosje,

Thanks maat!

Verder kon ik van plaatsgenoot Bosje een citta brugje lenen om te kijken of het blokje wil lopen!:?
                        Dus morgen maar is kijken of het wil lopen,
                        Het is toch niet erg als het blokje zonder radiateur aangesloten even 10 a 20 seconden draait?
                        Zal er ook een filmpje van maken!

bosje
                        Bijdrager

Nee kan geen kwaad maar niet te lang! Dat zal zonde van de cilinder wezen.

Citta-ciao
                          Topic starter

Vandaag heb ik de middaguren besteed voor het testen van het blokje,

Eenmaal het blokje in de achterbrug gehangen, carburateur aangesloten etc etc.
                            Boormachine erop, maar deed niks..nogmaals geprobeert maar tevergeefs.
                            Bougie eruit gedraait en deze in de bougiedop gedrukt en tegen het blok gehouden, kwam ik tot de conclusie dat het blokje niet vonkte..
                            Ontstekingsspoel vervangen, en ik kreeg de tip om de nokjes te ontdaan van de rode verf waar de onstekingspoel op rust.
                            Met een ijzervijltje wezen pulleke, en met benzine het vliegwiel gedeelte in het grootcarter ontvet en ontdaan van kleine restjes lak.
                            Alles weer in de brug gehangen, benzine in de carburateur, en na 1 klein tikje van de boormachine liep het gelijk!=) .
                            Ik heb hier helaas geen filmmateriaal van, maar heb het ook maar een paar tellen laten lopen.
                            Nu opzoek naar een ciaotje!:D

Citta-ciao
                            Topic starter

Na weken lang zoeken en speuren op marktplaats en speurders heb ik nu toch een Vespa ciao mix gevonden!=) .
                              Super blij natuurlijk, heeft een blauwe kenteken, verlichting, toeter en kilometer teller doen het ook nog!
                              Ziet er nog erg mooi uit, alleen op het voorspatbord is er wat lak af.
                              Verder zit er ook nog een Electrisch mix blok onder.

Foto’s:

Je kan gelijk zien dat hier eigenlijk nooit echt mee gesleuteld is,

En met maar liefst dik 8100 Kilometer!!

DinoH
                              Donateur

Leuke Ciao

SpeedyVespa
                                Donateur

Idd leuke ciao man:thumb
                                  Word nog een leuk werkje de lc passend maken:D

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.