- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 april 2014 om 09:52 #494311
Ik ook hoop dat het allemaal goed uitpakt!
19 april 2014 om 16:52 #494474Wat wil je in godsnaam bereiken met 2 shimringen?
Dat gaat natuurlijk niet werken. Want die mm die je boven extra pakt gaat ten koste van de afdichting aan de onderkant.Die stukjes ijzer gewoon weg vijlen. Maar ik zeg alleen dat je daar voorzichtig aan moet doen want je hebt natuurlijk wel reputatie als het gaat om carters slopen:lol (niet te serieus nemen hoor)
19 april 2014 om 18:19 #454063Florian,
Owhh, ik dacht dat dat kon(Shimringen):?
Haha, achja je moet toch ergens proberen, er daar hoort ook bij dat er soms wat mistlukt.
Ik post tenminste ook me tegenslagen, niet alleen dat alles perfect lukt:).Maar, heeft iemand ervaring met de prestatie’s van de cilinder?
21 april 2014 om 14:30 #494503Vandaag maar weer lekker de schuur ingedoken, toeren zat er vandaag niet in met het wisselvallige weer..:'(.
De vorige eigenaar had de zuiger bewerkt, maar dit vierhoekje vond ik niet mooi afgewerkt!
Voor:

Na:

Daarnaast heb ik de bovenkant van de zuiger ontdaan van de oude aanslag:

Daarnaast denk ik te weten wat voor zuiger dit is, een 42mm Pinasco:

Eerst wou ik een nieuwe zuiger halen, maar deze is nog in prima staat, er gaat wel een nieuw setje zuigerveren in.
En ook het inlaatje heb ik wat netter afgewerkt, en de ijzeren “plaatjes” weg geveild!
24 april 2014 om 15:16 #494544Vanochtend bij plaatsgenoot Q-freak geweest, wat onderdelen geruild, en lekker slap geouwehoerd:lol.
In iedergeval, word me cilinder afgedraaid zodat ik met een 43 slag krukas kan rijden met de 42mm Simonini LC cilinder.
Ook word me cilinder nog lichtjes bewerkt, en worden de scherpen randjes in de poorten weggewerkt!
Daarnaast had ik nog een standaard contactpunten vliegwiel liggen, die ik wou laten afdraaien, en dat gaat ook gebeuren!Middags had ik een pakketje binnen met twee spuitbussen,(Hittebestendig Rood 300 graden, en hittebestendig grijs 650 graden).
Het groot en klein carter had ik verleden week al goed gereinigd, gepolijst etc.
Ik vind het bijzonder goed gelukt,

Met het “Paaskippetje”:lol
24 april 2014 om 15:35 #494549Heel wreed geworden zo!,
25 april 2014 om 06:13 #494567Ben benieuwd hoe het gaad lopen. Je vliegwiel afdraaien had ik ook gedaan.
25 april 2014 om 10:43 #494036Kv050,
Bedankt, ben er zelf ook erg tevreden mee!
Bosje,
Ja ik ook, ja betere gas reactie is mooi meegenomen!
25 april 2014 om 11:23 #464377Op het nabewerken van de cilinder na zou ik persoonlijk geen bewerkingen aan de uitlaatpoort doen als ik jou was. Blijft toch een schaars cilindertje en dan zou het bewerken ervan best wel zonde zijn.
Carters zien er goed uit! Snap alleen niet zo goed waarom je de ronding van het carter wel hebt afgeplakt en niet het gedeelte t.h.v. de keerring (of überhaupt de hele ontstekingskant, onder het vliegwiel). Waarschijnlijk heb je nu ook allemaal rode lak aan de binnenkant van de carters.
25 april 2014 om 13:48 #494571Florian,
Nee de uitlaatpoort word niet bewerkt!
Ja dat was ik helemaal vergeten, alleen waar de keering komt was ik vergeten af te plakken:'(.
Maar dat word mooi schoongemaakt, voor de rest heb ik een oude groot en klein carter gebruikt zodat er geen lak in het carter zelf komt!28 april 2014 om 16:56 #493808Vandaag kon ik me onderdeeltjes weer ophalen bij plaatsgenoot Q-freak!
De Simonini cilinder is erg netjes afgedraaid, en kan nu mooi lopen op een 43 slag krukas!=).

Ook zijn de poortjes ontdaan van scherpe randen, en veel mooier afgewerkt!

Ook is het vliegwiel adgedraait, hij is niet zo afgedraait dat die voor een betere gas reactie zorgt, maar meer voor het voorkomen dat het spietje sneller breekt.
Ook is de bovenkant een stukje afgedraaid(Pinasco manier), ik had dit aan Q-freak gevraagd omdat soms dat bescherm “lapje” schaafde tegen me achterbrug!
Hij kon wel een lakje gebruiken:

Ook heb ik een bestelling op JMPB gedaan,
-Een nieuwe Krukas(Pen 10)
-Pinasco 42mm kopje(ciao model)
-Nieuwe 42mm Pinasco zuiger(Slotjes lopen niet door de poorten)
-Onsteking’s delen
-Veel klein spul o.a. vliegwiel kapjes, koelkapjes etc etc.Ook had ik aan JMPB gevraagd wat informatie over die “Import” krukas,:”We verkopen deze krukassen nu al een tijdje, en tot op heden hebben we
hier nog geen klachten over gehad”.Ik had al aan Florian gevraagd wat hij ervan vond, maar hij was er niet heel gek van, en koos dan liever voor een Piaggio krukas, maarja ik wil dit blokje eigenlijk zoveel mogelijk voorzien van nieuw spul, en ik ben weer lekker eigenwijs haha!8).
Maargoed wie niet waagt, wie niet wint!
28 april 2014 om 19:49 #493196Die carters zijn echt vet geworden=)
Krukas ben ik zelf ook heel benieuwd naar, hoelang ze heel blijven.
Draaiwerk is ook goed gelukt, en vette cilinder natuurlijk
28 april 2014 om 21:34 #494587hoe heb je het afdraaien van de cilinder gedaan? Ik heb hier laatst met Florian over vergadert en wij waren bang om het cilinderhemd te vervormen bij het inklemmen in de draaibank.
28 april 2014 om 21:54 #494588Pepko, ik weet niet helemaal precies hoe plaatsgenoot Q-freak dit gedaan heeft, wel heeft hij het er moeilijk mee gehad.
28 april 2014 om 22:34 #494589Wat ik mij af vraag, heb je de cilinder al wel op dit blokje gehad en eens gekeken met gemonteerde zuiger?
Het lijkt erop alsof je zomaar wat hebt afgedraait en hoeveel? Meet eens de totale hoogte op van de cilinder? Origineel zal deze 59,5mm zijn en dus qua hoogte icm de zuiger al mooi uit komen voor een 43mm slag. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.