- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2014 om 16:13 #494444
Ik vind dit juist een mooi project en vet project om dit onder de ciao te hangen.
En dit cilinderkitje kan net zo lopen als een dr evo als ik bovenstaande lees?
Want enige zeldzame eigenlijk is de waterkoeling, poorten lopen over van een 43 creco.
In iedergeval super vet project en ga het volgen maat !=)17 april 2014 om 16:29 #455933SpeedyVespa :
Ik vind dit juist een mooi project en vet project om dit onder de ciao te hangen.
En dit cilinderkitje kan net zo lopen als een dr evo als ik bovenstaande lees?
Want enige zeldzame eigenlijk is de waterkoeling, poorten lopen over van een 43 creco.
In iedergeval super vet project en ga het volgen maat !=)Haha, onder welke steen kom jij vandaan joh? Een 43mm Creco? :lol
Leuk cilindertje Chris! Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Ik geloof dat de zuiger ODP wel +- 4mm van de uitlaatpoort afsluit (Of is dat enkel met de 43mm zeta het geval?)
17 april 2014 om 16:50 #437338Speedyvespa, Florian,
Bedankt!,Ik ga me best doen, ik hoop er een leuk blokje van te maken!
Voor de rest vroeg ik mij af wat voor zuiger dit precies is?
En kan ik hier gewoon een eurocilindro radiateur op aansluiten?17 april 2014 om 16:53 #436411Lennaert :
Het zou ook niet bedoeld zijn als aanval maar als opinie dat er beter wat ervaring op gedaan kan worden met een aantal simpelere projecten.Exacte mundo.
Want je hebt nog weinig ervaring met afstellen dus lijkt het me beter dat je dan eerst met wat instap spul gaat werken ipv exclusief spul.17 april 2014 om 17:05 #433992Ik vond toevallig dit ook,
OGNI FOTO DI QUESTO ALBUM E' SOGGETTA A DIRITTI D'AUTOREmotore composto da simonini d42 in corsa 44 su carter a disco rotante.. spero di ricavare qualcosa di buono.
Geplaatst door CRT- Corti Racing op vrijdag 14 december 2012
(Als ik die link hier niet op mag neerzetten, mijn excuses, en dan zal ik het verwijderen)
Maar wat mij opviel is dat die cilinder ook gelast is?
Is dit vanuit de productie zo gebeurd of?
En wat zijn de prestatie’s van de cilinder?17 april 2014 om 18:50 #494195Het is inderdaad wel wat vreemd om hier nu op al je vragen antwoorden te geven vervolgens de adviezen in de wind te slaan en geheel iets anders als project te nemen om dit weer te verkopen. Zie ook je 48mm Avionic project.
Enfin hier toch wat reacties;
Zuiger even goed bekijken. binnenin staan vast wel wat tekenen van een logo, letters of cijfers.
Je kan een andere radiator hier op aan sluiten, dit hoeft niet perse een van Eurocilindro te zijn.
Denk er wel aan de tip die speedbuxy ook al geeft. De aansluitingen zitten aan de zijkant van de cilinder. Op een ciao past dit niet.Cilinder is een 42mm met een soortgelijke portlayout zoals een 43mm Zeta alu, maar met verschillen. Buxy zal dit na kunnen kijken, maar oorspronkelijk bedoeld voor een blok met 44mm slag ipv 43mm. Hij zal waarschijnlijk ook met wat aanpassingen wel op een 43mmm slag willen draaien. Er is sowieso wel veel te verbeteren aan de cilinder. Waarschijnlijk ook wat buxy bedoeld met geen beginnerscilinder.
17 april 2014 om 20:25 #494470Martino,
Over het Avionic project,
Ik had het helemaal gehad met dat project, dit omdat het na 100 meter rijden al krassen had op de cilinderwand, dusja, kon er ook niet veel aan afstellen, 100 meter:?.
Ik heb daarom besloten om dat project te verkopen en iets betrouwbaars te maken!Past dit ook niet op een ciao met aanpassen, daarmee bedoel ik 2 gaten boren in de achterbrug/frame:?
Wat moet ik precies doen om er wel met een 43 slag kruk mee te kunnen rijden?17 april 2014 om 22:15 #494472Met 2 gaten boren kom je er niet. Je zal echt stukken uit het frame moeten hakken. Je moet immers het blok er wel in kunnen schuiven. Alles is natuurlijk mogelijk. Ik weet niet hoe goed jij met de slijptol en lasapparaat bent?;)
Voor het rijden op een 43mm slag krukas is niet heel veel nodig, maar maximale haal je anders niet uit de cilinder. De piekuitslag van een 44mm slag kruk is namelijk niet altijd groter vanwege een 0,5mm kortere drijfstang. Dit is dan weer niet altijd het geval bij 44mm slag krukasjes. Dus is het gewoon een kwestie van passen en meten bij het monteren van de cilinder.
17 april 2014 om 22:39 #449557Kijk daar heb ik wat aan!:D, thanks Martino,
Ja ik ben wel redelijk handig met de slijptol, maar ik ken wel wat mensen die me kunnen helpen met lassen,
Voor de rest snap ik je verhaal niet echt over de slag:(.
Wat ik wel merkte bij het “Droog” monteren van de cilinder in een carter dat die er moeilijk inging als bijvoorbeeld een 41mm Polini.Maar kan ik niet gewoon een Piaggio krukje gebruiken?
18 april 2014 om 16:38 #442676Ondertussen heb ik een geschikt grootcarter gevonden,
Inlaat uitgeveild, die “ijzeren plaatjes” worden er nog uit geveild, voor de rest word het nog wat netter afgewerkt!

Ook heb ik een stukje van het grootcarter eraf geflext en mooi afgewerkt!

En natuurlijk het benodigde poetswerk
18 april 2014 om 16:43 #459522Ziet er weer uit als een redelijk krap inlaatje m.a.w vrij ver gevijld…
Ook ben je behoorlijk over de binnenkant geschraapt met je vijl zie ik even goed reinigen voor gebruik.18 april 2014 om 16:52 #459539Lennaert :
Ziet er weer uit als een redelijk krap inlaatje m.a.w vrij ver gevijld…
Ook ben je behoorlijk over de binnenkant geschraapt met je vijl zie ik even goed reinigen voor gebruik.Is gewoon een prima inlaatje hoor. Als er geen groeven in het inlaatvlak zitten gaat dit sowieso keurig afsluiten.
(Pas wel op het met verwijderen van de plaatjes. Het materiaal is daar wel erg dun en voordat je het weet heb je een gat aan de ontstekingskant)
18 april 2014 om 17:21 #494277Lennaert, Florian,
Op de foto lijkt het wat overdrevener, maar ik ben wel eens verder gegaan met veilen en dat sloot NET niet af, en dit zit daar ruim buiten, dus dit sluit wel af!
En desnoods gebruik ik twee shimringen bij de krukaslager zodat de krukas wat hoger komt te liggen.
Daarbij moet ik wel een dubbele middencarter gebruiken, of zelf er 1 knippen met wat dikkere pakking papier, maar dat komt goed!Florian,
Wat is een handige manier om de “Plaatjes” makkelijk te verwijderen?
Voor de rest heb ik met een plaatsgenoot gesproken en die raadde mij aan om een stukje van de cilinder af te draaien, zodat ik met een 43mm slag krukas kan gaan rijden!
19 april 2014 om 08:27 #494473Lekker bezig plaatsgenoot ben benieuwd hoe het gaad lopen
19 april 2014 om 09:08 #494165Bosje,
Thanks Mate, Ik ben zelf ook erg benieuwd!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.