- Dit onderwerp bevat 311 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 januari 2014 om 20:31 #443373
Ik vind het een beetje jammer om zo’n uitlaat onder zo’n brommer te monteren, maar dat is mijn mening.
Hoe zijn de prestaties verder?12 januari 2014 om 20:42 #444810Haha, ik krijg er allee n maar negatieve reacties op:p. Ik vind t wel mooi eruit zien, maarja dat is mijn mening. Ik heb er eigenlijk nog niet top mee gereden, maar in het eind gebied krijgt die wel lekker veel power!
12 januari 2014 om 20:48 #444811Als jij het mooi vind moet je gewoon schijt hebben aan de reacties van anderen;)
13 januari 2014 om 16:14 #492417Tjeh,weer eens iets anders zullen we maar zeggen over die uitlaat 🙂
13 januari 2014 om 17:44 #457317Ik ga de uitlaat waarschijnlijk eerdags vervangen, het motorblokje krijgt de uitlaat niet helemaal vol, en het rijd wel wat minder.
14 januari 2014 om 16:04 #493609Hee plaatsgenoot ziet er goed uit. Je citta nog even afmaken

26 januari 2014 om 17:32 #493749Nu mijn Citta lekker loopt, ga ik verder met het uiterlijk, ik heb het frame ook al mooi hoogglans zwart gespoten.
Vandaag heb ik mijn achtervelg gespoten, van de week de voorvelg.Foto’s:

En gewoon omdat ik het een mooi plaatje vind, nog een foto van me motorblokje dat onder met citta zit.
26 januari 2014 om 18:20 #493750Nu weet k waar m’n Top One vandaan komt. Ziet er allemaal top uit!:D
23 maart 2014 om 14:13 #494225Na een lange tijd niks meer op het vespa/citta gebied bezig te zijn geweest, heb ik vandaag toch maar een uurtje de tijd genomen om me citta 100% rijdend te krijgen(Voor een keer in de zomer/lekker weer te rijden).
*Achterkoppeling van me vario liep aan tegen me JMPB brug, dus met de flex en schuurschijfje erop er een stukje vanaf geschuurd.
*Blok wat naar voren gezet(v-snaar slipte door).
*Wat schoongemaakt
En daarna gelijk weer starten en lopen.
Ik ben eigenlijk zo goed als overgestapt naar me auto(Suzuki alto mk3).
Die ben ik aan het “Pimpen”, het leuke eraan is dat daar niks standaard’s voor te krijgen is.
Dus daar kan ik ook genoeg mee knutselen.Me citta staat er nu zo bij..
23 maart 2014 om 15:42 #494227Ziet er goed uit buurt genoot. Jammer dat je minder met de hobby bezig bent.
Snel weer een keer toeren.25 maart 2014 om 18:08 #465982Bosje,
Bedankt,dat komt zeker goed, zoals ik laatst met je gesproken had over het flevotourtje.
Ik heb toch maar besloten om wel te gaan, dus vandaag de puntjes op de i gezet om de citta rijklaar te maken, kwa uiterlijk is het echt waardeloos, maar motorisch is het een sterk goed blokkie!
Net gereviseerd,nieuwe punten/condensator/nieuwe 65 cc dr evo,nieuwe polini zuiger.Nog maar een foto hoe de citta eruit ziet!

P.s. voor mijn gevoel maakt me citta net op het eindgebied wat overtoeren(standaard voorvario, hoe kan ik dit verhelpen?)
17 april 2014 om 12:58 #493778Na een lange tijd niks meer gedaan te hebben op het vespa gebied, begin ik nu weer een nieuw project,
42MM Simonini LC:D

Ik heb nog geen idee op wat voor carter de cilinder komt, wel heb ik nog een Pinasco vliegwiel liggen(Een oude van Max).
Maar dit liep niet erg lekker op een Piaggio krukas.De staat van de cilinder is nog erg netjes,
Op 1 plekje twee mini krasjes(Niet tot nauwelijks voelbaar).
Wat me als eerste opviel was dat de cilinderflens echt big-ass was!=)

Ik was benieuwd hoeveel vloeistof er nou in ging, hier het antwoord, ongeveer:65 centiliter.

Na wat poetswerk:

Ook ben ik er nog niet over uit welke zuiger dit is, ik zie wel dat erin gehakt is:

De zuiger kan nog wel mee, maar ik doe er liever een nieuw in(Als die te vinden zijn).
En dan maar een keer aan Max vragen of die het wil namaken:?.
Ik ben zelf erg benieuw hoe de cilinder zal presenteren.
Helaas heb ik er ook geen radiateur bij, maar kan ik er gewoon een eurocilindro radiateur onder hangen?Ook gaat me Citta eruit, ik ga daarvoor weer een rollend frame ciaotje kopen met blauwe plaat.
Tips&Trick’s zijn welkom!
17 april 2014 om 14:30 #488839Koop dan een Citta frame want bij een Ciao komt het niet uit met de vul nippels want die vallen dan weg in het frame/brug.
Verder een leuke cilinder
maar als ik eerlijk ben voor jou weer wat te hoog gegrepen net zoals de 48mm Avionic.17 april 2014 om 14:49 #489406Speedbuxy,
Waar slaat dat dan weer op?
“Te hoog gegrepen?”De 48mm Avionic was gewoon een waardeloos project, na 100 meter gereden te hebben zaten eral krassen in de wand..
17 april 2014 om 15:06 #493885Het slaat op het feit dat er al verscheidene onderdelen hier gebruikt zijn in je perso welke nou niet helemaal ten goede zijn gekomen vermoed ik. Het zou ook niet bedoeld zijn als aanval maar als opinie dat er beter wat ervaring op gedaan kan worden met een aantal simpelere projecten.
Dat de 48 avionic krassen kreeg heeft meerdere redenen als ik je perso nog eens doorlees naast het afstellen de lekkages de verpestte carters etc vind ik het niet vreemd dat de cilinder er geen zin meer in heeft.
Maar in elk geval succes met je project van de simo 42lc.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.