Vespa-Ciao.NL
:: Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

Intro:

Ik ben hier onderhand al wel een jaartje of anderhalf actief op’t forum.
      Ik denk dat vele van jullie wel een keer mijn naam hebben zien voorbij komen bij’t een of’t ander;).
      De laatste tijd was ik veel onderdelen aan’t opruimen, en heb nog aardig wat onderdelen liggen, maar ik stop nu voor een tijd met onderdelen verkopen via het forum, want anders word’t ook zo’n handel site, en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een brommer forum.
      Helaas ben ik niet tot nauwelijks aanwezig bij “Meeting’s, tourtjes, helaas omdat het gewoon weg vaak te ver weg is..:(.
      Sinds ik hier lid ben op’t forum ben ik nog wel elke keer naar de “Flevotour” geweest die forumlid “Zeebodem” organiseert.
      Erg leuk om alle creatieve-linge bezig te zien, en om lekker dom weg te “ouwehoeren” en ervaring+tips op te doen.
      Ook vind ik het erg leuk, interessant om perso’s en projectjes op dit forum te lezen, daarom is dit ook een van de redenen dat ik deze “Special” aanmaak.
      ——————————————————————————————————————————————————————————–

A “beast” of a engine:

Mijn plannen zijn om een koppel blok te bouwen(Snelheid interesseert mij nooit zoveel).

Set-up:

*48MM Avionic cilinder
      *48MM Avionic cilinderkop
      *(Bijbehorende) Proma circuit uitlaat
      *(Elektrisch) ontstoken (kick) carterset(inlaat uitgeveild)
      *13-13 Dellortho carburateur
      *Malossi filter
      *Bromklok(poulie aangedreven)
      *Poulie(maat:?)

Dit is ongeveer wat voor set-up ik wil maken, maar ik ben hier nog niet helemaal over uit, misschien dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

Genoeg gepraat, tijd voor wat foto’s:

Mijn onderdelen:

48MM avionic:
      De cilinder heeft her en daar wat gebruikers sporen, niet zo gek als ik de poorten in de cilinder bekijk.
      De poorten zijn niet echt lekker afgewerkt, en ik vind ze aardig scherp.
      Daarom word de cilinder+zuigers binnenkort door een plaatsgenoot mooi afgewerkt/opgeknapt.

De zuigers: (Ik heb er twee, een pen 10 en een pen 12)
      (Helaas hebben de zuigers gebruikers spoortjes, maar voelen nauwelijks aan)

Inlaatje van het mixcarter: ( Ik zelf denk dat het “te” ver is geveild/geboord), graag jullie meningen.

Onderdelen voor’t blokje:

Graag jullie meningen,ervaringen en tips zijn allemaal welkom.

(Met dit motorblokje word uitsluitend en alleen op privéterrein, circuit mee gereden)

SpeedyVespa
      Donateur

Ben benieuwd!

DarkMagician6
        Bijdrager

Ik ben ook benieuwd!
          En als snelheid je niet veel boeit dan zou ik een lekker grote poelie aanraden zodat je straks lekker hard op kan trekken! 😀

Edit: Die cilinder ziet er echt apart uit! 😮

Citta-ciao
          Topic starter

DarkMagician6:

In theorie heb je gelijk, maar ik denk als ik bijvoorbeeld een poulie 95 monteer, dat ik erg veel overtoeren krijg, en dat me motorblokje dat niet leuk gaat vinden.

Haha klopt, en is ook loei zwaar.

DarkMagician6
            Bijdrager

Haha, ik vond mijn standaard cilinder al zwaar dus ik kan me goed voorstellen dat die nog zwaarder is.
              Maar groot hoeft ook niet meteen 95 mm te zijn, ik vind 80 al lekker groot voor zo’n blokje. :p

Dylan
              Donateur

En dus omdat jij een wat zeldzamer cilindertje gaat monteren op een vrijwel normale setup is dit ineens “special” waardig? Bedoel, je heb poeli. Geen zij inlaat. Geen speciaal carter. Niks zelfbouw of noem maar op wat WEL special waardig is.

Maargoed mijn mening telt natuurlijk niet.

Ps. Dat carter kan je weggooien.

-RobinvS-
                Bijdrager

Dylan :
                  Ps. Dat carter kan je weggooien.

Citta-ciao
                  Topic starter

Ja dat dacht ik dus ook al.. vorige eigenaar zei dat hij altijd zo gereden heeft, maar t “vlees” van’t inlaatje is ook erg klein. Ik dacht ik vraag’ t voor de zekerheid nog een keer extra na. Verder heb ik een verstevigde achterbrug die nieuw te koop zijn voor 150-160,00 tweedehands kunnen overkopen. Ik wil dit brugje ook gaan aanpassen zodat het pas klaar is ook met kickstart erop(geen originele klein kickstart carter), maar een kleincarter gedeeelte van een mix cartersetje. Tevens zit ik erook aan te denken om de cilinder nog wat te bewerken, maar daar denk ik nog over na. Verder wil geen vario gaan rijden omdat ik dat totaal niet kruk vind om mee te rijden. Ik wil proberen om “Autowheelies” te maken met poulie overbrenging. Tevens heb ik ook nog een “zeldzame” koppeling liggen(kom zo 1,2,3 niet op de naam ervan). Als u vind dat t niet zo speciaal is, is dat uw mening. Als de moderators het eens met uw bericht zijn, mag t ook overgeplaatst worden naar mijn perso. Maar ik vind persoonlijk dat dit toch wel een speciaal projectje word:).

Dylan
                    Donateur

Auto wheelies met poeli overbrenging zal je nooit lukken. Daar maak je veel te weinig toeren voor met optrekken wat vario wel doet. Tevens zal dit ook niet lukken met strakkere trekveertjes want als deze te strak worden zal je helemaal niet van zijn plek komen omdat dus de schoentjes niet “uitklappen”;)

Citta-ciao
                      Topic starter

Het is het proberen waard!, 9 van de 10 man zegt van niet.. maar ik wil en ga het gewoon proberen!, zolang je alleen maar naar reactie’s en opmerkingen van dit lukt niet, en dit en dat zul je nooit verder komen en het zelf ondervinden! Plus mede door mijn ervaringen komt er ook meer informatie over slijtage, optrekken vermogen en topsnelheid van dit vreemde cilinderset.

Martino
                        Moderator

Nou telt jou mening wel hoor Dylan, daar zijn de perso’s ook voor bedoeld. Ik verplaats deze in ieder geval naar perso omdat het idd nog niks special waardig heeft. Overigens had je al niet een perso waar je dit hebt kunnen posten?

Ik zal als je het serieus overweegt de cilinder te testen een ander groot carter pakken. Juist omdat dit wel een van de gevoeligste cilinders is welke ik ken. Daarbij vraag je zelf ook om de mening van anderen en dus zullen de meeste ook vertellen de moeite niet te nemen om met deze inlaat te gaan testen.

ritze
                          Bijdrager

@citta ciao, opzich vind ik dat deze cilinder eigenlijk alleen maar hoort op een std blok met bewerkingen.
                            dus inlaat, spoel kanalen en dergelijke.

het is wel zo dat deze cilinder het echt niet lang gaat vol houden, je hebt misschien net genoeg tijd om hem af te stellen voordat die een dikke krasser krijgt.

wil je er een beest blok van maken zul je toch echt naar een membraam klep blok gaan met 17.5+mm carb

wat betreft dat carter, ik zou daar eerst eens even snel een krukas in mieteren en dan eens kijken of die inlaat Überhaupt wel afsluit. dit kan je doen door in de inlaat te blazen, als je dan makkelijk lucht erlangs blaast dan kan je hem weggooien, zo niet , dan heb je een heeeele dikke inlaat en echt “to the max“ is

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Citta-ciao
                            Topic starter

Ik zie dat het van “Special”, naar “Perso” verplaats is!:), opzich hebben jullie aan 1 kant wel gelijk, het word niet heel special, maar zeker wel een leuk koppel blokje,

To the point:

Na een weekje druk te zijn geweest heb ik weer een update(je)!:D.
                              Ik heb nog eens goed door mijn broers onderdelen gezocht, en kwam daar nog een electrische grootcarter tegen!=).
                              Helaas zat daar een boutje kei vast op 1 van de 4 plekken waarop het vliegwielkapje vast op word gemaakt.
                              Dit heb ik mooi kunnen uitboren, en met de dremel weer mooi weggewerkt.

Foto’s:

Ik vroeg me wel af hoe ik het “mixkraantje” dat op de inlaat zit kan afsluiten?

Verder ben ik morgen een dagje vrij, dus dan kan ik mooi het cartersetje ontdoen van de lager,inlaatje uitvijlen en mooi schoonmaken.

Ritze:

Je hebt inderdaad gelijk over dat cartersetje.. dus voor de liefhebber:?(gratis)

lightlord
                              Donateur

Dat “kraantje” is mooi dicht te maken met soldeertin beetje heet stoken dat kraantje en er soldeertin in laten vloeien 😉

Problem solved next one :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                Lightlord's Dizzy/Gypsi

Citta-ciao
                                Topic starter

Helaas een tegenvaller..Door me inlaat heen geboort.. was even afgeleid door een berichtje op me mobiel en ja hoor..:'(.
                                  Het is natuurlijk zonde, maarja alleen maar een leerpunt.
                                  Nu maar eerst wat vrienden rondvragen of ze nog een elec grootcarter hebben..:con.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 312)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.