Vespa-Ciao.NL
:: citta/ciao met kettingoverbrenging

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden citta/ciao met kettingoverbrenging

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

ik zou een tandwiel van een schakel brommer zoeken die zo danig aanpasbaar is dat die op de as van jouw bromklok zit.
      en de koppeling moet afdraaien om een tandwiel over het gedeelte waar normaal de snaar zit te krijgen.
      en waarschijnlijk staat de ketting niet volledig achter elkaar dus het gaat dan hard slijten.

ik zelf vind het wel een leuk idee, maar komen veel dingen bij kijken.
      wat mij het leukste zou zijn als je een heuse derailleur op een vario as te zetten.
      aan de ene kant zal het wel niet lang zo lopen 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Edjuh
      Bijdrager

bobclees :
        reacties zijn altijd welkom.

Koop een vario.

jeffrey citta
        Donateur

ik zit hier ook al is een tijd over na te denken, morgen toch maar eens even kijken hoe en wat.
          net wat ritze zegt, je moet wel het stuk waar nu je snaar overheen loopt eraf draaien, en die rant wielen moeten ook nog recht achter elkaar zitten.

ik heb nu op mijn citta een getanderiem zitten, en die is gewoon het zelfde als een normale snaar.
          en het zal mijn een hoop snaren minder koster:D

SirJohn
          Bijdrager

Ik heb er zelf ook al een tijd over nagedacht al was het niet vanwege winst qua snaarkosten maar meer zodat je de torsie op de krukas omlaag haalt zodat hij nog hoger in de toeren kan.

Vespa Si
            Bijdrager

Hoezo verminder je de torsie op de krukas? Ik denk eerder dat tandwielaandrijving een vergrotente factor is voor torsie aangezien een snaar kan slippen, en dus het te grote moment waardoor de torsie veroorzaakt wordt opvangen, terwijl een ketting dat niet kan…

robert63372
              Bijdrager

Als je een sprinter zou bouwen zou ik dit zeker uitproberen, gewoon een am6/derbi tandwiel op het koppelingshuis lassen waar normaal de poulie loopt (poulie wegflexen). Maar je zit met een groot probleem met de ketting want hoe wou je de ketting spannen? Dan zou je eigenlijk de complete achterbrug moeten aanpassen en een tomos achterbrug maken met een tomos achtervelg

Als dit voor me kaar te krijgen is weet ik wel zeker dat je acceleratie verbeterd

beun_ciao
                Bijdrager

hoe wou je de ketting spannen? wat dacht je van het blok naar voren schuiven?:D

ERIKJAN1984
                  Donateur

hmmmmz, kettingspanner erop bouten van een maxi?

tm-racing
                    Bijdrager

Wat ook waar is,is dat een v-snaar mega veel energie kost voor de motor om rond te komen.Met een ketting hou je veel meer power over.
                      Hier is een ketting overbrenging in de maak,foto’s volgen

arvid13690
                      Bijdrager

is het nietmogelijk om een tantwiel te plaatsen op de plek van de poelie?met tussen de klok en het tandwiel en ring met opstaande rand(net als bij de koppeling).
                        en dan de koppeling?
                        ik weet wat.
                        het gedeelte waar de v snaar over de koppeling gaat.(eraf slijpen).
                        dan daar ook een tanwiel lasse ofzo.
                        en ketting spanner lijkt me niet nodig, gwn blok naar voren duwen.

gr

Tis altied moar eem!

Martijnvanheerde
                        Donateur

Ketting rekt meer uit dan je een blok naar voren kan zetten 😉

ERIKJAN1984
                          Donateur

agh, ik heb het idee al in me hoofd, waarom denkt iedereen toch zo moeilijk?

ritze
                            Bijdrager

@ martijn : huh 😕

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

arvid13690
                              Bijdrager

ik snap het ook niet.
                                dan zet je de ketting zelf toch al strak en dan het blok naarvoren.???

gr

Tis altied moar eem!

ERIKJAN1984
                                Donateur

en als je ketting teveel is uitgerekt, pons je er toch gewoon een schakel tussenuit?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.