Vespa-Ciao.NL
:: citta/ciao met kettingoverbrenging

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden citta/ciao met kettingoverbrenging

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobclees
    Topic starter

ik liep laatst te denken zou het moglijk zijn een citta met ketting overbrenging te maken. zou super lekker optrekken net als een tomos. en volgens mij is dit best in praktijk te brengen gewoon speciale koppeling met tandwiel erop en poelie vervangen met een tandwiel. ik heb het nooit gezien en vroeg me af of iemand hier wel eens aan gedacht heeft of zelfs gedaan.
      lijkt mij een erg leuk project

reacties zijn altijd welkom.

Anoniem

Er is hier een tijdje geleden al over gespeculeerd, aangezien een v-snaar een laag rendement heeft. Ik zou het leuk vinden om een Vespa te zien met kettingoverbrenging, misschien is een tandriem nog wel leuker, heb je een nog groter rendement.

bobclees
        Topic starter

idd maar dan zou je een afwijkende koppeling en speciale poely hebben hebben jullie iets in gedachten?

Anoniem

Uhm, ik zeg poelie van een normale koppeling af flexen, er een tandwiel op bakken, en zorgen dat er een tandwiel op de achteras past. Oftewel keihard beunen.

bobclees
            Topic starter

dat is idd zeker beune nee ik dacht meschien is het mogleijk iets van tomos op citta te plaatsen of iets dergelijks

Anoniem

Ik heb geen idee hoe een Tomos in elkaar zit, kheb zelf alleen een schakel-tomos, dus niet met normale koppeling. Misschien ff op het tomus forum rondvragen?

ArvidW
                Donateur

Tomos heeft een natte koppeling met daar direct op een tandwiel, moet je alsnog slijpen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

bobclees
                  Topic starter

oh ja idd lijkt me wel echt uniek nog nooi gehoord of gezien. lijkt me zalig rijden tomos trekt ook lekker op maar meschien kan je wel gewoon om je bestaande citta koppeling waar nu je v-snar in valt tandwiel om heen lassen of wat dan ook en op de plek waar poelie zit tandwieltje.

ArvidW
                    Donateur

Een tomos koppeling is overigens bekleed met kurk (geniaal:con). Laat je die droog lopen dan is dat er ongetwijfeld zo vanaf

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Anoniem

Kurk? Daar is over nagedacht… Ik zeg, Citta/Ciao koppeling bewerken…. Graag hoor ik je bevindingen, lijkt me wel special-waardig

bobclees
                        Topic starter

ja dat denk ik ook klinkt best gemakkelijk weet dat dit anders zal bevallen:P
                          maar lijkt mij een super projectje, denk dat het ook een relatief goedkoop project is

dieseltank
                          Bijdrager

zoveel nut zie ik der niet in… xD

dus jij wil ipv een V-snaar, tandwielen met ketting rijden?
                            en daardoor te denken dat het sneller word… en net als een tomos rijd >,<

Die tand-riem iedee lijkt met dan nog inresanter..

bobclees
                            Topic starter

sneller heb ik niet gezegd en ook niet dat het net als een tomos rijd als ik dat wou kocht ik wel zon ding.
                              ik zei dat hij dan stukken sneller zal optrekken net als een tomos en tandriem iedee staat mij ook wel aan

Anoniem

Tandriemen hebben een veel hoger rendement dan een v-snaar aangezien een tandriem niet kan slippen. Het is wel moeilijker om te maken denk ik, je kunt niet zomaar zo’n “tandwiel” erop kan bakken, ook wordt het moeilijk aangezien je krukas niet heel erg lang is, en een tandriem best breed.

bobclees
                                Topic starter

ja dat denk ik inderdaad ook je kan wel getante snaar smaller maken

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.