Vespa-Ciao.NL
:: Citta blok op Ciao

Home Forums Techniek Motorisch Citta blok op Ciao

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bryanv
    Topic starter

Hallo iedereen,

Heb een Ciao met remlicht en toeter maar mijn groot carter (CP, 3-spoels, condensator buiten) was gescheurd, heb een ander blok kunnen kopen van een Citta (CP, 2-spoels, interne condensator) maar weet niet hoe ik de kabeltjes moet aansluiten.

Van mijn remhendels komen 2 bruine kabeltjes die op een kabelschoentje zitten, normaal had ik een extra spoel met een zekeringhouder aan waar dit kabeltje aan komt. Deze kan ik nu niet meer aansluiten.

Dan heb ik nog een rood kabeltje dat op een stekker komt die uit het carter komt, Dit past nog.

En een zwart kabeltje dat op een lipje komt op een van de carterbouten, dit pas ook nog.

Hoe kan ik alles probleemloos laten werken?

Alvast bedankt

LAD78
      Bijdrager

Sowieso zal je remlichten niet meer werken. Dus de kabels vanaf je remhendels heeft geen zin om aan te sluiten.

Bij CP blok komt 1 zwarte draad uit je blok die komt op je bobine.

En op een cp blok zit een stekkertje daar gaat de rode draad op.

Zwart gaat op de Messing stekkertje op je blok.

Ook zal je de cilinder kop moeten omzetten een Citta cilinderkop past niet.

bryanv
        Topic starter

Bedankt voor je reactie.

– Remlicht gaat dus niet meer werken, zo ver was ik al.

– dikke zwarte draad komt door dat rubberen doorvoerringetje naar de bobine.
          – rode draad komt in stekkertje op blok
          – dunne zwarte draad komt op het stekkertje dat vast zit aan de carterbout.

lichten en toeter zullen werken maar het remlicht niet.

klopt dit?

De cilinderkop van een citta past niet in een ciao kader, dus heb mijn ciao cilinderkop gebruikt.

LAD78
          Bijdrager

Ja dat klopt

Je licht zal werken zo je toeter weet ik niet zeker.

Martino
            Moderator

Waarom verwissel je de ontsteking plus vliegwiel niet gewoon? Je kan de 3 spoelontsteking in zijn geheel overzetten naar je nieuwe Citta blokje. De aansluiting van de condensator zal je hetzelfde kunnen maken en aan de buitenkant van je blok bevestigen door een gat te maken en een bevestigingsgaatje met schroefdraad, maar de condensator zal je ook op een andere plek kwijt kunnen zolang deze maar contact met je blok of frame maakt.

TheCauwie
              Bijdrager

Ik heb nog een 3-spoelsblok die ik verkoop. PM me bij interesse.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.