Vespa-Ciao.NL
:: citta blijft niet lopen tenzij ik mee huppel

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta blijft niet lopen tenzij ik mee huppel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gebruikersnaam
    Topic starter

gaat heel makkelijk binnen 2 meter aan ook als ik de decompressie hendel niet gebruik.
      alleen als ik mee loop blijft ie aan en reageert ie op het gas. hoe harder ik mee loop hoe meer die ook op gas geven reageert. als of ie zelf geen kracht heeft om hem aan te houden.
      iemand wie het zelfde probleem heeft gehad, of enig idee heeft wat het kan zijn.

Docs
      Donateur

als je afremt valt hij uit?

gebruikersnaam
        Topic starter

ja blijft alleen aan als ik snel mee loop/ren

niceVespa
          Bijdrager

valse lucht miss? tjek ook ff je bougie;)

GTZ NV

Docs
            Donateur

dan is waarschijnlijk de lager in je koppeling stuk. hierdoor zit je koppeling vast op je kruk, en smoor je dus je blok als je stil staat.

gebruikersnaam
              Topic starter

zou het kunnen zijn, ik heb verder alles perfect in orde gemaakt.
                hoe ziet zon lager er uit? ergens een exploded view te bekijken?

Peter.S
                Bijdrager

lijkt me ook dat er een directe over gang is..
                  waardoor er geen werking in de koppeling meer is,

Docs
                  Donateur

dat is de bus die om de krukas schuift. die moet je normaal rond kunnen draaien, en er zo uit kunnen halen.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/63/2763/-/0-968-1-m425-m109-s63-d2763/Koppeling_Av..html
                    nummer 8

gebruikersnaam
                    Topic starter

lager en bus en de rest van de koppeling was gewoon goed. paar keer in en uit elkaar gehaald en getest maar precies het zelfde.
                      heb daarna bougie ff schoongemaakt en bij geschuurd en toch maar op aanraden van Ritze de koppakking er tussen uit gehaald.
                      en hoppa liep zo in 1 keer heel mooi 😀
                      ff naar het einde van de straat gereden en toen weer omgedraaid.
                      toen hoorde ik een raar geluid en trok gelijk aan de rem. vlak voordat ik stil stond hoorde ik een kut geluid.
                      bedoel dan geen vacuüm geluid 😀 maar alsof de koppeling los zat.
                      ff gevoeld en zat nog gewoon goed. ding in loopstand en paar meter terug gestept naar de keet toe.
                      kwam op dat moment net een woute wagen om het hoekje, had ik ff geluk (geen verzekering opzitten enzo) (a)
                      ff in de garage gekeken en bleek dat heel me vliegwiel los zat. hoef je niet te raden wat er gebeurd is.
                      nu moet ik morgen ff een nieuw spietje halen en dan kom ik er verder wel uit.

in iedergeval bedankt voor de hulp. :thumb

EDIT: nieuw spietje erin gezet en alles is weer in orde 🙂

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.