Home › Forums › Techniek › Framedelen › Citta benzine kraan loopt niet
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 3 maanden geleden door Linco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 december 2024 om 17:52 #827451
Hoi allemaal ik heb laatst een citta gekocht en deze een beetje opgeknapt. nu had ik mijn benzine slang en filter vervangen. Toen ik mn cilinder aan het inrijden was viel mn citta opeens uit en begon mn carb te lekken. Toen ik aan het kijken was wat het kon zijn kwam ik erachter dat mn benzine kraan niet stroomt wanneer ik deze open zet. Toen heb ik mn benzine slang eraf gehaald en toen wilde er wel wat benzine uit stomen weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
mvg linco
8 december 2024 om 18:23 #827452Hallo Linco,
leuk een Citta, doe eens een foto van m hier plaatsen?
Zat genoeg benzine in? Moest ie op zn reserve? Anders de kraan op zijn reservestand zetten.
En dan gaan tanken.Tank misschien vacuum?
Kraan is blijkbaar niet verstopt, toen je de slang van je carb trok kwam er dus
nog gewoon benzine uit.Was dat minimaal, te weinig, dan eens blazen op de slang met de kraan op beide standen.
Dan hoor je m lekker borrelen in je tank.
Stroomt de benzine dan plots wel beter was je kraan wat verstopt.
Je kan dan kiezen om het zo weer even te proberen of de kraan uit de tank halen,
eerst aftappen, troep op en rond de kraan even verwijderen, dan tank met kraan weer tijdelijk handvast gemonteerd even spoelen met spiritus, schudden, schuin houden, kraan er uit halen, dan komt de spiritus met rommel en al er uit. Je kan het twee maal doen of drie, maak gewoon die liter spiritus op. Alles terugmonteren, benzine er in. Kraan nog dichtlaten, en dan de carburateur even openmaken, schoonmaken, nieuwe vlotterbakpakking en eventueel een nieuwe vlotternaald, originele dell’orto naald met het rode puntje bestellen, monteer eventueel een nieuwe benzineslang met een papier benzinefiltertje er tussen. Slangpilaar aan de carb met het kleine boutje daar zit ook een filtertje onder wat vuil kan zijn. Pas op het boutje/schroefdraad in het aluminium draai je in No Time dol.
Bestel dus alle fiber ringetjes, pakking, naald, en eventueel slang en papier filtertje.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 december 2024 om 22:47 #827453
Ik heb uiteindelijk het volgende nagekeken
- heb de carb helemaal schoon gemaakt (alles zag er nog ok uit)
- nieuwe benzine slang
- ontluchtingsnippel nagekeken
en ik heb ook nog gedaan wat je zei met het blazen op de benzine slang. toen ik dit deed samen met de ontluchtingsnippel opendraaien kwam er eindelijk weer redelijke flow uit mn kraantje. Dus ik ga nu kijken hoelang ie het volhoudt, en als ik het zelfde probleem weer krijg ga ik eventueel cola of wat zoutzuur in de tank smijten en een nieuw kraantje bestellen. Erg bedankt voor de tips. Ik zal binnenkort ook even een mooie foto maken van de citta 😉
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Linco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.