Vespa-Ciao.NL
:: Citta beetje opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Citta beetje opvoeren

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wijkagent Henk
    Topic starter

Hallo ik heb 3 weken geleden een citta gekocht. super blij mee alleen hij liep net geen 30 en stotterde af en toe uit. ik heb dus van de week de carberateur helemaal schoongemaakt. nu wil ik hem wat sneller laten lopen dus heb ik een citypower gevonden en een poelie 80 met v-snaar 1024. wat voor sproeier moet ik hier bij nemen de carbereuter is een 12-7 sha. voor de rest is alles standaard. en hebben nieuwe trekveren veel zin?

zevenenergie
      Donateur

Beste Henk,
        Welkom op het forum.
        Je zegt dat je citta net geen 30 loopt, dat is zo,n beetje de beste snelheid voor een citta met een blauw nummerbordje.

26Km is de wettelijke snelheid voor een snor, schoon maken van je carburateur is altijd goed en kan geen kwaad.
        Nieuwe trek veren heeft niet zo veel zin.

Echter zo,n andere uitlaat en poelie daar verhoog je de snelheid mee en die onderdelen zijn enkel voor gebruik op het circuit.
        Voor op straat is dit natuurlijk gevaarlijk, niet alleen voor je zelf maar ook voor je mede fietspad gebruikers.

Opgevoerd rijden heeft alleen maar nadelen en het is fijner om met een gerust gevoel, van A naar B te rijden.
        Een opgevoerd motor blokje heeft ook meer uitstoot van schadelijke stoffen.

Alles bij elkaar is het beter je aan de regels te houden. Hier op het forum willen we dit dan ook stimuleren.
        Ze zijn er niet voor niets.

Wijkagent Henk
        Topic starter

Hoi zevenenergie
          Daar ben ik mij bewust van maar 27 vind ik zelf een erg saai tempo ik heb een scooter gekocht om sneller te zijn dan met de fiets dat is nu niet het geval. 35 a 40 kmpu vind ik persoonlijk een prima tempo.

zevenenergie
          Donateur

Klopt Henk, 27 is een beetje langzaam.

Toen destijd de snorfiets geïntroduceerd werd was de helm plicht voor de brommer reeds ingevoerd.

Zo,n een nare helm wilde niet iedereen op zijn hoofd. Echter vallen met 40 km per uur met alleen je oren als bescherming, is ook nooit populair geweest.
            Maar zie daar, de snorfiets bracht uit komst. Een val met 26km was goed te doen, zonder dat de schedel scheuren vertoonde.

Ik raad je aan een brommer te kopen, daar mag je tegenwoordig 55km per uur mee.
            Zet wel je helm op.:!

En even tussen ons Henk, een citta is geen scooter 😉

Wijkagent Henk
            Topic starter

Ik heb al een neos staan als brommer. Ik had voor de citta een aerox gekocht en helemaal opgeknapt. Die liep tegen de 100 en dat vond ik wel te hard. Daarom heb ik de citta gekocht als nieuwe uitdaging om een beetje aan te sleutelen. ik snapte er allemaal niet heel erg veel van daarom heb ik maar een account gemaakt op dit forum. voor tips en uitleg voor het verbeteren van de citta.

zevenenergie
              Donateur

Nou ik ben blij dat je nu snapt dat we het hier netjes willen houden.

Dus snor 26 en brom 55km
                Wat voor kleur ga je de snor spuiten? Want wat het uiterlijk betreft kan natuurlijk alles.
                je kan ook stuurrubbers om het stuur doen dat is mooi en lekker zacht.
                Jmpb onze sponsor heeft een heel assortiment fietsbellen, veiligheid voorop Henk.

Misschien kan je een plaatje schieten van je citta? Zo leren we jou en je citta beter kennen.
                Want ja gelijk met opvoervragen komen en een aerox die honderd loopt, tja dan worden we toch wel een beetje voorzichtig.

Ik zie nu ook dat je wijkagent bent en normaal vinden we dat fijn, maar juist dan is het belangrijk je aan de regels te houden Henk. Ik hoop dat je verblijf hier op het forum, dan ook een heilzame werking op je heeft.

Wijkagent Henk
                Topic starter

ik ben niet van plan heel veel te doen met de citta ik wil er gewoon lekker op rijden met een mooi tempo. ik vind de citta gewoon een hele leuke brommer en zou er graag meer van willen weten. de vragen die ik hierboven stelde waren vragen om het mijzelf makkelijker te maken omdat ik alleen maar setups tegen kwam met snelle uitlaten en grote cabereuteurs en dat is precies wat ik allemaal niet wil dat heb ik al gehad met de aerox.

Wijkagent Henk
                  Topic starter

en kwa uiterlijk ben ik niet heel veel van plan hij heeft nu een erg mooie kleur. de verf is er alleen een beetje afgebladderd bij de tankdop. ik zal vanavond een fototje maken! en de stuurrubbers enzo zitten er allemaal op hij is helemaal compleet en heeft geen gebreken dus daar ga ik ook niet veel aan doen.

hansieb
                    Moderator

Haha @zevenenergie je zou bijna op henk zijn schouder zitten. Instant goede raad 🙂

Trekveren helpen altijd wel een beetje. Hoe hard gaat die nu met de cittypower en de nieuwe poelie? Verder kun je kijken naar een cilinder met een wat grotere boring of als je een brominlaat hebt een wat grotere carburateur.

zevenenergie
                      Donateur

@Hanziep
                        Slechte intentie,s moet je altijd gelijk :@

Nee hoor Henk, ik was je een beetje aan het plagen vanwege je forumnaam.
                        leuk gekozen.
                        Ik mag graag een beetje opvoeren. 26 is echt te erg voor worden, mijn snor fiets kan 75 omdat ik graag iets achter de hand heb. Ik houd het meestal bij 35 a 40km dan blijft het voor iedereen leuk.

ben benieuwt naar de foto,s

Wijkagent Henk
                        Topic starter

maakt niet uit vind het allemaal prima. hansie de uitlaat zal morgen binnen moeten komen en met de poelie heb ik problemen om hem er goed op te krijgen. ik heb de koppeling er opgezet met de vsnaar er op maar ik krijg dan de poelie er niet mooi op en als ie er dan een soort van om zit tolt ie alle kanten op. de poelie zelf is wel recht wat doe ik verkeerd? tips?

Wijkagent Henk
                          Topic starter

gilera citta

een link naar een foto van de citta

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.