Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Citta achter rem vervangen ?
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2016 om 18:19 #176599
lightlord :
Nu hij toch eraf is zou ik de remschoen vervangen toch 🙂Idd erg blij mee….
ja hij is erg versleten zie ik nu, loop van dun naar dik5 december 2016 om 19:22 #176600Opzich zit er nog genoeg vlees op maar vervangen kan geen kwaad. Je kan het tandwiel gewoon strak horizontaal inspannen in de bankschroef. Dus gewoon met de tandjes op de gripdelen van de bakschroef.
Je kan dan de moer goed los en vast zetten door aan de band van het wiel te draaien. Zo kan je ook extra veel kracht zetten.5 december 2016 om 19:28 #176601De Brandweer :
Opzich zit er nog genoeg vlees op maar vervangen kan geen kwaad. Je kan het tandwiel gewoon strak horizontaal inspannen in de bankschroef. Dus gewoon met de tandjes op de gripdelen van de bakschroef.
Je kan dan de moer goed los en vast zetten door aan de band van het wiel te draaien. Zo kan je ook extra veel kracht zetten.
5 december 2016 om 19:50 #176602Dat ziet er weer netjes uit,
.Ik heb zelf nog nooit een nieuwe remschoen er in gedaan.
Meestal zit het oppervlak dicht met vettig vuil of stof dat in de poriën is gedrukt.
Ze voelen dan wat hard aan.Ik neem een scherpe blokvijl en vijl de remvoering weer schoon
Dit moet je wel een beetje secuur doen natuurlijk, ik haal er zo weinig mogelijk af alleen het vuil.Na montage remt hij weer netjes.
5 december 2016 om 20:25 #176603zevenenergie :
Dat ziet er weer netjes uit,
.Ik heb zelf nog nooit een nieuwe remschoen er in gedaan.
Meestal zit het oppervlak dicht met vettig vuil of stof dat in de poriën is gedrukt.
Ze voelen dan wat hard aan.Ik neem een scherpe blokvijl en vijl de remvoering weer schoon
Dit moet je wel een beetje secuur doen natuurlijk, ik haal er zo weinig mogelijk af alleen het vuil.Na montage remt hij weer netjes.
Idd goeie tip

Net nog deze foto gemaakt, ik ga tot een nieuwe kopen want voor 10 euro weer save

Groot verschil nu ik de nieuwe ziet ipv de oude schoen, stuk zwaarder ook

Nu lukt het zker de moer vast zetten 😀

De moer gelijk in lak gezet

6 december 2016 om 10:22 #176604Hoi Citta2black,
De moer kan nog kaler 😀
Er zit nu nog een gedeelte van het tandwiel op.
6 december 2016 om 10:45 #176605zevenenergie :
Hoi Citta2black,De moer kan nog kaler 😀
Er zit nu nog een gedeelte van het tandwiel op.
I know, maar laat het lkr zitten ivbm makkelijk moer vast zetten.
6 december 2016 om 11:10 #176606Mooie reportage
6 december 2016 om 11:26 #176607zevenenergie :
Zo doe ik dat ook, maar meestal sla ik die gleuven stuk.
Dus tegenwoordig val ik direct aan op die ronde gaatjes.
Die ring zit nooit zo vast.
Het is nog nooit gebeurd dat ik die niet los kreeg.Dan heb ik hier nog een uitdaging voor je liggen :). Op de sleuven heb ik al enkele schroevendraaiers op stuk geslagen. Zelfs een schroevendraaier op pas gemaakt om een goede aansluiting te hebben op de sleuf. De gaatjes heb ik ook geprobeerd maar weinig succes 😉
6 december 2016 om 11:31 #176608Wilk1985 :
Mooie reportage
Thanks maak graag foto’s ook 😀
dirkwim :
zevenenergie :
Zo doe ik dat ook, maar meestal sla ik die gleuven stuk.
Dus tegenwoordig val ik direct aan op die ronde gaatjes.
Die ring zit nooit zo vast.
Het is nog nooit gebeurd dat ik die niet los kreeg.Dan heb ik hier nog een uitdaging voor je liggen :). Op de sleuven heb ik al enkele schroevendraaiers op stuk geslagen. Zelfs een schroevendraaier op pas gemaakt om een goede aansluiting te hebben op de sleuf. De gaatjes heb ik ook geprobeerd maar weinig succes 😉
Heb de mijne via de gaatjes los geslagen met plate schroeven draaier.
6 december 2016 om 12:08 #176609Uitdaging =)
Stuur de moer maar op, dan zal ik het even fixen en maak er net zo,n mooie reportage van als Citta2black er van gemaakt heeft.
6 december 2016 om 12:58 #176610zevenenergie :
Uitdaging =)Stuur de moer maar op, dan zal ik het even fixen en maak er net zo,n mooie reportage van als Citta2black er van gemaakt heeft.
Iemand een tip hoe veer erop te krijgen 😕
6 december 2016 om 13:05 #176611Schoenveter er aan haken, dan heb je meer materiaal om aan te hangen.
6 december 2016 om 14:02 #176612Citta2black :
zevenenergie :
Uitdaging =)Stuur de moer maar op, dan zal ik het even fixen en maak er net zo,n mooie reportage van als Citta2black er van gemaakt heeft.
Ik dacht al dat ik een deja vu momentje had maar hier staan eigenlijk alle tips al
7 december 2016 om 13:33 #176614dirkwim :
Citta2black :
zevenenergie :
Uitdaging =)
Stuur de moer maar op, dan zal ik het even fixen en maak er net zo,n mooie reportage van als Citta2black er van gemaakt heeft.
Ik dacht al dat ik een deja vu momentje had maar hier staan eigenlijk alle tips al
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=532067Ik had het over de veer van de rem trommel:con
Alles is weer ready

Heb de rem bout verandert in 2.0 😀 ipv dat kut systeem

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.